یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی، حجم‌دهی و فرم‌دهی به صورت و بدن، تزریق ژل است که در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین روش‌ها در میان زیباجویان و پزشکان تبدیل شده است. اگرچه فرآیند تزریق ژل کاملاً غیرتهاجمی است و عوارض خاصی ندارد، اما بروز علائمی مانند ورم خفیف کاملاً طبیعی است. اما شاید این سوال برای شما ایجاد شود که علت ورم بعد از تزریق ژل چیست؟

این شد که تصمیم گرفتیم این مطلب از مجله ملینیک را به بیان توضیحاتی درباره ورم بعد از تزریق ژل و نحوه درمان آن اختصاص دهیم. بنابراین اگر قصد تزریق ژل را دارید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، با شماره 09120746278 تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

دلایل ورم بعد از تزریق ژل

در مطلب مراقبت‌های بعد از تزریق ژل توضیح دادیم که مشاهده علائمی مانند ورم خفیف، قرمزی ملایم، کبودی سطحی و خارش بعد از تزریق ژل، کاملاً طبیعی است و بعد از یکی دو روز برطرف می‌شود.

دلایل ورم بعد از تزریق ژل

 اما در این بخش قصد داریم دلایل ورم بعد از تزریق ژل را به طور دقیق‌تر و مفصل‌تر برای شما توضیح بدهیم. اگر بخواهیم لیستی از دلایل ورم بعد از تزریق ژل را در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

محل ورود سوزن به پوست

یکی از مهمترین دلایل ورم، محل ورود سوزن به پوست است. واضح است که در هنگام تزریق ژل، سوزن وارد پوست می‌شود و مشاهده کمی ورم در این ناحیه کاملاً منطقی و طبیعی است.

البته در سال های اخیر سرسوزن‌های تزریق ژل ظرافت بسیار بالایی دارند و همین موضوع، احتمال ورم بعد از تزریق ژل را به حداقل ممکن رسانده است.

حساسیت برخی افراد به تزریق

برخی افراد که پوست حساسی دارند، در برابر ورود هر جسم خارجی دچار تحریک شده و به سرعت واکنش نشان می‌دهند. این واکنش می‌تواند با ورم همراه باشد.

وارد شدن ترکیبات ژل

از دیگر دلایل ورم بعد از تزریق ژل، می‌توان به حجم ژل تزریق شده اشاره کرد. مدت زمانی که طول می‌کشد تا ژل با عضله پیوند ایجاد کند، مقدار ژل تزریق شده به چشم می‌آید و کمی پوست را متورم‌تر از قبل نشان می‌دهد.

به طور کلی کمی ورم بعد از تزریق ژل، طبیعی است و در صورتی که با علائم هشدار دهنده مانند تب و درد همراه نباشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند. با به کارگیری روش‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، می‌توانید ورم بعد از تزریق ژل را برطرف نمایید.

نحوه رفع ورم بعد از تزریق ژل

تا به اینجای کار متوجه شدید که ورم بعد از تزریق ژل به چه دلیل است، در این بخش قرار است راهکارهایی پیشنهاد بدهیم که ورم بعد از تزریق ژل را برطرف نمایید.

نحوه رفع ورم بعد از تزریق ژل
  1. مصرف برخی از داروها، قبل از تزریق ژل، احتمال ورم در این ناحیه را افزایش می‌دهد. لذا لازم است اگر دارویی مصرف می‌کنید، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید و در صورت لزوم مصرف آنها را یک هفته قبل از تزریق ژل، قطع نمایید.
  2. مصرف آناناس طبیعی، می‌تواند به جلوگیری از تورم و کبودی بعد از تزریق ژل کمک کند.
  3. استفاده از کمپرس یخ، بعد از تزریق، یکی از بهترین روش‌های کنترل ورم بعداز تزریق ژل است. البته توجه داشته باشید که نباید یخ را بدون محافظ و به صورت مستقیم روی پوست قرار دهید.
  4. ماساژ خودسرانه و دستکاری محل تزریق، یکی دیگر از دلایل افزایش تورم در ناحیه تزریق است. لذا از دست زدن به محل تزریق به شدت خودداری کنید.
  5. نوشیدن آب و مایعات، باعث ایجاد یپوند قوی و مناسب بین ترکیبات ژل و عضله می‌شود و به طور چشم گیری از ورم جلوگیری می‌کند.
  6. استراحت بعد از تزریق و کنار گذاشتن فعالیت‌ها و حرکات ورزشی سنگین، یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از بروز ورم است. انجام این فعالیت‌ها، کبودی و ورم را تشدید می‌کند.
  7. قرار گرفتن در محیط‌های گرم به ویژه حضور در معرض نور مستقیم آفتاب، بهبودی را به تعویق می اندازد و باعث بروز ورم می‌شود.
  8. اگر تزریق ژل صورت انجام داده‌اید، بهتر است در شب‌های اول بعد از تزریق، سر خود را صاف و بدون چرخاندن به طرفین قرار دهید و سعی کنید سر، بالاتر از بدن قرار بگیرد. (فرم نیمه نشسته بهترین حالت است و برای اینکار می‌توانید از بالش‌های گردنی کمک بگیرید و چند بالش در اطراف خود قرار بدهید).
  9. مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی، ورم و کبودی را تشدید کرده و روند بهبودی را دچار اختلال می‌کند. از این رو لازم است یک هفته قبل و یک هفته بعد از تزریق ژل، مصرف دخانیات را کنار بگذارید.

مواردی که به آنها اشاره کردیم، بهترین روش‌های پیشگیری و درمان ورم بعد از تزریق ژل هستند. با رعایت این موارد، می‌توانید به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ورم بعد از تزریق ژل را کاهش دهید.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره علت ورم بعد از تزریق ژل صحبت کردیم و اشاره کردیم که چه راهکارهایی برای پیشگیری و درمان ورم بعد از تزریق ژل وجود دارد. همچنین گفتیم که اگر ورم، همراه با تب و درد ادامه دار، نباشد، طبیعی است و به زودی برطرف می‌شود. به ویژه اینکه ترکیبات ژل کاملاً با بدن سازگار است و به ندرت، عوارض جانبی خاصی برای مراجعه‌کنندگان به وجود می‌آورد.

امیدواریم که مطالعه این مطلب اطلاعات کامل و مفیدی را در خصوص ورم بعد از تزریق ژل در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است، این مطلب را با کسانی که ترس از عوارضی مانند ورم بعد از تزریق ژل دارند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.