تزریق ژل صورت و بدن، یکی از بهترین، محبوب‌ترین و کم ریسک‌ترین روش‌ها برای فرم‌دهی، حجم‌دهی و بهبود ایرادات جزئی صورت و بدن است. اما آنچه بر نتیجه و ماندگاری تزریق اثر می‌گذارد، توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق است که یکی از مهمترین آنها، خوابیدن بعد از تزریق ژل است.

از این رو تصمیم گرفتیم این مطلب را به بیان نکات خوابیدن بعد از تزریق ژل اختصاص بدهیم. برای دانستن این نکات لازم است تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

همچنین اگر در این زمینه با سوال دیگری رو به رو هستید، با شماره 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

بهترین روش خوابیدن بعد از تزریق ژل

همانطور که در مراقبت‌های بعد از تزریق ژل توضیح دادیم، لازم است بین 4 الی 6 ساعت پس از تزریق ژل، سرتان را به سمت پایین خم نکنید، دراز نکشید و نخوابید. اما سوال اینجاست که بعد از گذشت این مدت، در هنگام شب چطور بخوابید و چه نکاتی را رعایت کنید؟

  1. در روزهای ابتدایی بعد از تزریق ژل صورت، در هنگام خواب باید سر بالاتر از بدن قرار گیرد. این کار مانع تجمع خون در ناحیه تزریق می‌شود و تورم و ناراحتی شما را کاهش می‌دهد. برای اینکار می‌توانید از بالش اضافی استفاده کنید. به این صورت که دو بالش زیر سر و گردن خود قرار دهید تا سر شما در ارتفاعی بالاتر نسبت به بدن قرار بگیرد. اگر این کار برای شما کمی سخت است، می‌توانید چند روز اول را به جای خوابیدن روی تخت، روی صندلی استراحت کنید.
  2. اگر عادت به خوابیدن به شکم یا خوابیدن به پهلو دارید، باید بعد از تزریق ژل صورت این عادت را برای مدتی کنار بگذارید و به پشت بخوابید. چرا که این روش‌ها، باعث حرکت ژل و عدم قرینگی در دو طرف صورت یا بدن می‌شود.
  3. اگر تزریق ژل صورت انجام داده‌اید، از بالش‌های گردنی برای جلوگیری از چرخش سر در طول شب استفاده کنید.
  4. اگر به استفاده از چشم‌بند عادت دارید، احتیاط کنید که فشاری روی صورت شما ایجاد نکند، به ویژه اگر تزریق ژل گونه انجام داده‌اید.
  5. اگر تزریق ژل باسن انجام داده اید، در شب های اول بعد از تزریق، نباید به پشت بخوابید تا فشاری روی ناحیه تزریق نباشد. سعی کنید برای چند روز به شکم بخوابید.
  6. اگر تزریق ژل هیپ دیپ انجام داده اید، اصلا نباید پهلو بخوابید چرا که در این صورت فشار مستقیماً روی ناحیه تزریق است.
  7. سعی کنید خواب کافی داشته باشید و ترجیحاً آرام و بدون استرس بخوابید. می‌توانید برای اینکار قبل از خواب کمی مدیتیشن انجام بدهید. البته توجه داشته باشید که سر به سمت پایین خم نشود.
بهترین روش خوابیدن بعد از تزریق ژل

مواردی که به آنها اشاره کردیم، مهمترین نکات خوابیدن بعد از تزریق ژل صورت و بدن است. رعایت این نکات باعث می‌شود که در درجه اول بهترین نتیجه را از تزریق ژل بگیرید و انتظارات شما برآورده شود.در ثانی ژل بیشترین ماندگاری را در بدن شما داشته باشد و دچار افت کیفیت و تحلیل نشود.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره خوابیدن بعد از تزریق ژل صورت و بدن صحبت کردیم و لیست کاملی از بهترین روش‌های خوابیدن بعد از تزریق ژل در اختیار شما قرار دادیم.

امیدواریم مطالعه این مطلب، اطلاعات کاملی درباره خوابیدن بعد از تزریق ژل در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که به تازگی تزریق ژل انجام داده‌اند و یا در آستانه تزریق ژل هستند به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.