تزریق ژل و فیلر در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای جوانسازی و بهبود عضلات تحلیل رفته صورت و بدن تبدیل شده است. از این روش برای فرم‌دهی و حجم‌دهی به صورت و بدن نیز استفاده می‌شود. به همین دلیل برندهای مختلفی از ژل و فیلر در بازار دیده می‌شود که دو مورد از معروف‌ترین آنها رپلنژن و رووفیل هستند. اما سوال اینجاست که برای تزریق، رپلنژن بهتر است یا رووفیل؟

این شد که تصمیم گرفتیم این مطلب از وبلاگ ملینیک را به توضیح ویژگی‌ها و کاربردهای این دو ژل اختصاص بدهیم و این دو ژل را به طور کامل با هم مقایسه کنیم تا تصمیم‌گیری در مورد انتخاب بین این دو فیلر برای شما راحت‌تر شود. پس اگر می‌خواهید بدانید رپلنژن بهتره یا رووفیل، تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

مقایسه ژل رپلنژن و رووفیل

مقایسه بین این دو فیلر و انتخاب بین آنها، به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهمترین این عوامل، انتظارات شما از نتیجه تزریق است و عامل دیگر نیاز بدن شما و متابولسیم بدن شما است. به عبارت دیگر اگر بدن شما متابولسیم بالایی دارد، باید فیلری را انتخاب کنید که ماندگاری آن بیشتر است و دیرتر نیاز به ترمیم دارد.

مقایسه ژل رپلنژن و رووفیل

در این بخش قصد داریم این دو ژل را از لحاظ فرمولاسیون و ترکیبات، ویژگی‌ها و کاربردهای آن برای نواحی مختلف بدن مقایسه کنیم تا تصمیم‌گیری و انتخاب برای شما ساده‌تر شود.

فرمولاسیون فیلر رووفیل

ترکیبات ژل رووفیل، بر دو پایه اصلی کراتین و هیدروکسی آپاتیت کلسیم است. کراتین، نوعی پروتئین است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و وظیفه حفظ سلامت و زیبایی مو، ناخن و پوست را دارد. البته وجود کراتین باعث ترمیم بافت پوست و بهبود وضعیت کشسانی یا همان انعطاف پذیری پوست می‌شود.

فرمولاسیون فیلر رووفیل

هیدروکسی آپاتیت کلسیم نیز باعث تقویت استحکام و ترمیم بافت استخوان‌ها و غضروف‌ها می‌شود. این ماده باعث تولید و ترمیم بافت سیلیکونی استخوان‌ها می‌شود و در بلند مدت از پوکی و شکنندگی استخوان‌ها، مفاصل و غضروف‌ها جلوگیری می‌کند.

ویژگی‌های ژل رووفیل

وجود ویژگی‌های منحصر به فردی در ترکیبات فلیر رووفیل، محبوبیت را برای این برند رقم زده است. نکته قابل توجه در مورد برند رووفیل این است که این فلیر هم برای صورت مناسب است و هم برای بدن و همین موضوع آن را به یک ژل کاربردی و پرطرفدار در بین کلینیک‌ها و مراجعه‌کنندگان تبدیل کرده است.

از جمله ویژگی‌های فلیر رووفیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماندگاری بالای ژل تزریق شده در صورت و بدن
  • ایجاد فرم و حجم مناسب در صورت و بدن
  • نداشتن عوارض جانبی خاص و سازگاری کامل با بدن
  • قابلیت بالا در جذب آب و حفظ و رطوبت در پوست
  • قابلیت استفاده برای صورت و بدن در نواحی مختلف

این را هم اضافه می‌کنیم که فلیر رووفیل توسط کمپانی معتبری در کشور کره جنوبی تولید می‌شود. ویژگی‌هایی که در این بخش به آنها اشاره کردیم، باعث شده فیلر رووفیل، کاربردهای متنوعی برای صورت و بدن داشته باشد که در بخش بعدی لیست کاملی از این کاربردها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

کاربردهای فیلر رووفیل

در بخش قبل، ویژگی‌های ژل رووفیل را توضیح دادیم، اشاره کردیم که بر اساس این ویژگی‌ها، تزریق فیلر رووفیل برای نواحی مختلفی از صورت و بدن استفاده می‌شود که در این بخش قرار است به آنها بپردازیم.

اولین و مهمترین کاربرد ژل رووفیل، برای تزریق به صورت است. از این ژل برای حجم‌دهی، فرم‌دهی و جوانسازی (رفع چین و چروک های به وجود آمده در ناحیه صورت) استفاده می‌شود.

از جمله نواحی صورت که تزریق ژل رووفیل در آن متداول و رایج است می‌توان به خط خنده، خط اخم، خط غم و بهبود شقیقه‌ها اشاره کرد. زاویه سازی فک، تزریق ژل به چانه، تزریق ژل گونه و اصلاح فرم بینی از دیگر کاربردهای فیلر رووفیل برای صورت هستند.

کاربردهای فیلر رووفیل

از دیگر کاربردهای ژل رووفیل، تزریق آن به بدن است. از این ژل برای تزریق به باسن، سینه، دست‌ها و هیپ دیپ استفاده می‌شود. واقعیت این است که بعضی از خانم‌ها، از کوچک بودن باسن و سینه خود شکایت دارند و مایلند سینه و باسن خوش فرم‌تر و زیباتری داشته باشند. از طرف دیگر مایل به پذیرش ریسک‌های عمل جراجی نیستند و می‌خواهند نتایج کار، ماندگار باشد. در چنین شرایطی تزریق ژل رووفیل، یک گزینه ایده‌آل است.

از این ژل همچنین برای تزریق در ناحیه هیپ دیپ و هموار سازی این ناحیه استفاده می‌شود. دست‌ها نیز یکی دیگر از نواحی آسیب‌پذیر هستند که به دلیل کار کردن، بعد از مدتی دچار چین و چروک شده و عضلات این ناحیه دچار تحلیل می‌شود. برای جوانسازی دست‌ها و بهبود عضلات از دست رفته در این ناحیه نیز تزریق ژل رووفیل می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

فرمولاسیون فیلر رپلنژن

فرمولاسیون فیلر رپلنژن

فیلر رپلنژن یکی دیگر از برندهای بسیار محبوب ساخت کشور کره است که بر پایه هیالورونیک اسید با غلظت بالا تولید می‌شود. این محصول، یک گزینه عالی برای رفع چین و چروک‌ها و خطوط ایجاد شده روی صورت است. همچنین به عنوان یک پر کننده عالی برای حجم‌دهی به صورت و بدن شناخته می‌شود.

در فرآیند تولید محصولات و فیلرهای برند رپلنژن، از فناوری تصحیح رطوبت هیالورونیک اسید استفاده می‌شود که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و همچنین تضمین می‌کند که تجزیه هیالورنیک اسید در بدن به کُندی صورت بگیرد تا ماندگاری اثر ژل در بدن حداکثر شود.

هیالورونیک اسید باعث هیدراته بودن (داشتن رطوبت کافی پوست) می‌شود و از دهیدراته شدن و کم آبی پوست جلوگیری می‌کند.

ویژگی‌های ژل رپلنژن

در بخش قبل درباره فرمولاسیون فلیر رپلنژن توضیح دادیم. وجود ویژگی‌های منحصر به فرد در این ژل باعث پرطرفدار بودن آن در بین برندهای موجود در بازار شده است. در ادامه لیست این ویژگی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم:  

  • فرم‌پذیری عالی برای صورت
  • حجم‌دهی مناسب به صورت
  • قابلیت جذب آب تا 1000 برابر وزن هر مولکول
  • سازگاری کامل با بدن و نداشتن عوارض جانبی
  • بهبود وضعیت رطوبت و افزایش درخشش پوست
  • ماندگاری بالا و پایین بودن سرعت تجزیه مولکول‌ها
  • عدم وجود مواد افزودنی مضر در ترکیب این محصول
  • ریز بودن مولکول‌ها و نداشتن درد در هنگام تزریق ژل

مواردی که اشاره کردیم، اصلی ترین ویژگی‌های فیلر رپلنژن هستند که باعث محبوبیت آن شده است. همچنین بر اساس این ویژگی‌ها، از این ژل می‌توان برای تزریق در نواحی مختلف صورت و بدن استفاده کرد که در بخش بعدی به طور کامل به آنها پرداخته شده است.

کاربردهای فیلر رپلنژن

فیلر رپلنژن همانطور که اشاره کردیم غظت بالایی از هیالورونیک اسید را در ترکیبات خود دارد. از طرف دیگر سرعت تجزیه ترکیبات این فیلر در بدن پایین است و همین موضوع باعث ماندگاری آن شده است.

کاربردهای فیلر رپلنژن

همچنین باعث شده برای تزریق در نواحی مختلف بدن از جمله لب‎ها، فرم‌دهی و حجم‌دهی به گونه‌ها، زاویه سازی فک، کانتورینگ صورت، قرینه سازی صورت، لیفت و کشش شقیقه‌ها، ایجاد فرم و حجم مناسب در چانه و تزریق ژل سینه و باسن مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این برای جوانسازی گردن و ناحیه دکلته، تزریق ژل رپلنژن توصیه می‌شود.

ماندگاری کدام فلیر بالاتر است؟

اگرچه برندهای رووفیل و رپلنژن، انواع مختلفی دارند که غلظت و ترکیبات آنها با یکدیگر متفاوت است، اما به طور کلی می‌توان گفت ماندگاری رووفیل، تا حدودی نسبت به رپلنژن بالاتر است.

به عبارت دیگر ماندگاری مورد انتظار از نتیجه تزریق ژل رپلنژن بین 8 تا12  ماه است در حالیکه فیلر رووفیل حدود 18 ماه در بدن شما ماندگار است.

البته توجه داشته باشید که ماندگاری ژل در بدن، علاوه بر نوع و برند ژل، به عوامل دیگری مانند مقدار و حجم ژل تزریق شده، تکنیک استفاده شده برای تزریق، ناحیه تزریق، عمق تزریق ژل، توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق و از همه مهمتر متابولسیم بدن شما بستگی دارد.

کدام ژل برای من مناسب‌تر است؟

به طور کلی پاسخ به این سوال که کدام ژل برای من مناسب‌تر است، به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله اینکه برای تزریق ژل، چه بودجه‌ای را در نظر گرفته‌اید؟ چه انتظاراتی از نتیجه تزریق دارید؟

هدف شما تزریق به صورت است یا بدن؟ شرایط بدنی، سن و نیاز بدن شما چیست؟ متابولیسم بدن شما به چه صورت است؟

اما به طور کلی اگر بخواهیم بین این دو برند مقایسه کنیم باید بگوییم هر دو برند ساخت کشور کره هستند و کیفیت خوبی دارند. استانداردهای تولید ژل و فیلر در هر دو برند رعایت شده است.

هر دو برند برای تزریق در نواحی مختلف صورت و بدن مناسب هستند و به لحاظ قیمت تفاوت آنچنانی با هم ندارند. آنچه این دو را از هم متمایز می‌کند، میزان ماندگاری آن در بدن است.

واقعیت این است که برند رووفیل، نتایج ماندگارتری در بدن دارد. به ویژه اگر متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن شما بالا است، بهتر است به سراغ تزریق ژل رووفیل بروید.

البته توصیه می‌شود که قبل از تزریق، اولاً اگر بیماری خاصی دارید، داروی خاصی مصرف می‌کنید و یا تحت درمان‌های پوستی هستید، این موضوع را حتماً با پزشک خود در میان بگذارید.

در ثانی انتظارات خود را از تزریق ژل و فیلر با پزشک مطرح نمایید، سپس به مهارت، دانش و تجربه پزشک اعتماد کنید و اجازه بدهید پزشک بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهد. مطمئن باشید پزشک مورد اعتماد شما، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد خواهد کرد. البته این موضوع مستلزم این است که یک کلنیک معتبر و یک پزشک باتجربه انتخاب نمایید.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره اینکه تزریق ژل رپلنژن بهتر است یا رووفیل صحبت کردیم و اطلاعات کاملی در مورد فرمولاسیون، ویژگی‌ها و کاربردهای هریک از این دو ژل در اختیار شما قرار دادیم. میزان ماندگاری هریک از این دو ژل را برای شما تحلیل کردیم و در انتها گفتیم تزریق کدام ژل برای چه کسانی بهتر است.

امیدواریم که مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره این دو فیلر در اختیار شما قرار داده باشد تا بتوانید بین این دو برند، بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که قصد تزریق ژل و انتخاب بین این دو گزینه هستند به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.