تزریق ژل و فیلر در سال‌های اخیر به یکی از روش‌های ایده‌آل، کم‌هزینه و بی‌خطر برای حجم‌دهی و فرم‌دهی به صورت و بدن تبدیل شده است. علاوه بر این از تزریق ژل می‌توان برای بهبود و تقویت عضلات تحلیل رفته استفاده کرد. به همین دلیل برندهای مختلفی در بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی، اقدام به تولید ژل و فلیر صورت و بدن نموده‌اند. دو مورد از معروف‌ترین برندها در این حوزه ژل نورامیس و ژل رووفیل هستند. بسیاری از افرادی که مایل به تزرق ژل هستند، با این سوال مواجه می‌شوند که تزریق ژل نورامیس بهتر است یا رووفیل؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم انتخاب بین این دو گزینه کار سختی نیست، به شرطی که نسبت به فرمولاسیون، ویژگی‌ها و کاربردهای این دو محصول آگاهی کامل داشته باشید. از این رو تصمیم گرفتیم این مطلب از مجله ملینیک را به بررسی تخصصی و مقایسه بین این دو محصول اختصاص دهیم. پس اگر در آستانه انتخاب بین این دو برند هستید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، می‌توانید با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

مقایسه دو ژل نورامیس و رووفیل

برای مقایسه بین این دو محصول، لازم است فاکتورهای مختلفی مانند فرمولاسیون، ویژگی‌ها و کاربردهای این دو محصول را بشناسید و بدانید هریک از این دو محصول برای تزریق در کدام ناحیه مناسب‌تر هستند.

مقایسه ژل رووفیل و نورامیس

همچنین نیاز بدن خود را در نظر بگیرید و با توجه به بودجه‌ای که برای تزریق ژل در نظر گرفته‌اید. یکی از این دو محصول را انتخاب نمایید. در ادامه این دو محصول را از به طور تخصصی با هم مقایسه می‌کنیم.

فرمولاسیون ژل رووفیل

ترکیبات فیلر رووفیل را دو ماده کراتین و هیدروکسی آپاتیت کلسیم تشکیل می‌دهند. کراتین یکی از پروتئین‌های بدن است که حفظ سلامت و شادابی پوست، مو و ناخن را بر عهده دارد.

فرمولاسیون ژل رووفیل

علاوه بر این تولید کراتین در بدن باعث بهبود قابلیت کشسانی و انعطاف پوست می‌شود. از این رو کراتین موجود در ژل رووفیل، انعطاف پذیری پوست را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

ماده دیگری که در این ژل وجود دارد و آن را از سایر محصولات مشابه موجود در بازار متمایز نموده، هیدروکسی آپاتیت کلسیم است. این ماده به واسطه وجود کلسیم، اثر مثبتی روی ترمیم بافت‌های استخوانی دارد و در بدن به بافت سیلیکونی شبیه بافت استخوان‌ها تبدیل می‌شود. تزریق ژل رووفیل در بلند مدت از پوکی و شکنندگی استخوان‌ها جلوگیری می‌کند.

ویژگی‌های فیلر رووفیل

فرمولاسیون ویژه فیلر رووفیل، باعث ویژگی‌های منحصر به فردی در این محصول پرطرفدار شده است. به ویژه اینکه ژل رووفیل هم برای تزریق در نواحی مختلف صورت مناسب است و هم برای بدن، همین موضوع آن را به یک ژل کاربردی و پرطرفدار در بین کلینیک‌ها و پزشکان تبدیل کرده است.  

از جمله ویژگی‌های فلیر رووفیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالا بودن ماندگاری این محصول در بدن
  • ایجاد حجم مناسب در نواحی مختلف صورت و بدن
  • فرم‌دهی عالی در بخش های مختلف صورت و بدن
  • سازگاری کامل با بدن و نداشتن عوارض جانبی
  • قابلیت جذب بیشترین آب و حفظ رطوبت پوست
  • قابل تزریق در نواحی مختلف صورت و بدن

محصولات رووفیل ساخت یکی از معتبرترین لابراتوارهای کشور کره جنوبی است و استاندارهای تولید ژل صورت و بدن در آن رعایت شده است. با توجه به این ویژگی‌ها، ژل رووفیل برای تزریق در نواحی مختلف صورت و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد که در بخش بعد، با کاربردهای این ژل به طور دقیق تر آشنا خواهید شد. لازم به ذکر است که ژل رووفیل در بدن حدود 18 ماه ماندگاری دارد.

کاربردهای ژل رووفیل

کاربردهای ژل رووفیل

در بخش قبل، ویژگی‌های ژل رووفیل را برای شما توضیح دادیم. بر اساس این ویژگی‌ها و فرمولاسیون این ژل، می‌توان از آن برای تزریق در نواحی زیر استفاده کرد:

جوانسازی صورت و رفع چین و چروک

از ژل رووفیل می‌توان برای تزریق در نواحی مختلف صورت که دچار چین و چروک‌های سطحی شده، استفاده کرد. به عبارت دیگر این ژل برای جوانسازی صورت مناسب است.

حجم‌دهی به صورت و بدن

استفاده دیگر ژل رووفیل، حجم دهی آن در نواحی از صورت و بدن است که عضلات آنها دچار تحلیل شده است و یا می‌خواهید کمی جسته‌تر شود. به عنوان مثال تزریق ژل رووفیل در نوحی گونه و چانه، برای فرم‌دهی، تزریق در ناحیه دست برای پُر کردن عضله و جوانسازی بسیار رایج است.

رفع خط خنده، خط غم، خط اخم و چین و چروک‌های ایجاد شده در اطراف چشم که اصطلاحاً به آن پنجه کلاغی گفته می‌شود، را نیز به کاربردهای فیلر چند منظوره رووفیل، اضافه کنید.

همچنین رووفیل یک گزینه عالی برای حجم‌دهی به باسن، هیپ دیپ و سینه برای خانم‌هایی که باسن و سینه کوچکی دارند و یا در ناحیه هیپ دیپ، دارای ناهمواری‌هایی هستند و یا می‌خواهند حجم از دست رفته در این دو ناحیه را جبران نمایند، یک گزینه عالی به حساب می‌آید.

فرم‌دهی به صورت و بدن

یکی دیگر از کاربردهای ژل رووفیل، فرم‌دهی و اصلاح ایرادات جزئی صورت است. به عنوان مثال فرم‌دهی به گونه، فرم‌دهی به لب از طریق تزریق ژل لب با متدهای مختلف ژل لب روسی، ژل لب عروسکی، ژل لب سوتی و … و اصلاح فرم بینی در ناحیه پُل از جمله کاربردهای ژل رووفیل برای صورت است.

فرم‌دهی به باسن و لیفت باسن، فرم دهی به سینه و لیفت سینه به بالا و در نهایت بهبود ناحیه دکلته از دیگر کاربردهای ژل رووفیل برای بدن است.

فرمولاسیون ژل نورامیس

ژل نورامیس، یکی دیگر از محصولات معتبر در حوزه پُر کننده‌های صورت بر پایه هیالورونیک اسید است. این ژل نیز توسط کشور کره جنوبی ساخته شده و در طراحی و تولید آن از تکنولوژی SHAPE استفاده شده است تا پیوندهای قوی‌تر و پایدارتری بین عضله و مولکول‌های این ماده برقرار شود.

فرمولاسیون ژل نورامیس

ژل نورامیس، 6 نوع محصول متنوع برای تزریق در نواحی مختلف دارد که البته غلظت این محصولات و کاربرد آنها بر اساس سن و نیاز بدن متفاوت است. به عنوان مثال برای چروک‌های عمیق و سنین بالا از ژل دیپ نورامیس استفاده می‌شود و ژل لایت نورامیس برای چروک‌های سطحی‌تر و سنین پایین‌تر طراحی شده‌اند.

کلیه محصولات نورامیس مورد تایید پزشکان قرار گرفته و موفق به دریافت تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا یعنی FDA شده است و در حال حاضر یکی از برندهای مطرح و برتر دنیا به حساب می‌آید.

ویژگی‌های فیلر نورامیس

همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم، ژل نورامیس یکی از پیشرفته‌ترین و برترین پُر کننده‌های پوستی بر پایه هیالورونیک اسید است که بالاترین خلوص و غلطت را دارد. وجود ریز مولکول‌های موجود در ترکیبات این ژل، پیوندهای قوی بین ترکیبات این محصول و عضله ایجاد کرده و ماندگاری این محصول در بدن را افزایش داده است.

علاوه بر این عوارض جانبی این ژل به واسطه وجود هیالورونیک با منشاء غیر حیوانی به حداقل رسیده و تا کنون عوارض جانبی خاصی در این خصوص گزارش نشده است. نتیجه تزریق ژل نورامیس، معمولاً دو هفته پس تزریق مشخص می‌شود و ماندگاری این ژل در بدن، بین 12 الی 14 ماه است.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد ژل نورامیس، وجود 3 درصد ماده بی‌حس کننده در ترکیبات این ژل است که باعث روان‌تر شدن فرآیند تزریق و کاهش درد، خونریزی و التهاب بعد از تزریق است.

کاربردهای فیلر نورامیس

کاربردهای فیلر نورامیس

و اما بر اساس این ویژگی‌ها، کاربردهایی برای فیلر نورامیس تعریف شده است. مواردی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، اصلی‌ترین کاربردهای ژل نورامیس هستند:

  • رفع چین و چروک‌های ایجاد شده روی صورت
  • تقویت عضلات تحلیل رفته پوست
  • رفع ایرادات جزئی صورت مانند اصلاح فرم بینی در ناحیه پل
  • رفع خط خنده، خط اخم، خط غم
  • رفع خطوط اطراف چشم و پنجه کلاغی
  • زاویه سازی صورت و به ویژه زاویه‌سازی فک
  • تزریق ژل چانه برای کشیده تر شدن صورت
  • تزریق فرم لب با انواع روش‌های روسی، عروسکی، سوتی
  • لیفت گونه و حجم‌دهی و فرم‌دهی به گونه و ایجاد کانتورینگ گونه

مواردی که به آنها اشاره کردیم، اصلی‌ترین و رایج‌ترین نواحی برای تزریق ژل نورامیس هستند.

مقایسه ماندگاری دو ژل

اگر بخواهیم ماندگاری این دو ژل در بدن را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم رووفیل در مقایسه با نورامیس، ماندگاری بیشتری در بدن دارد. به عبارت دیگر ژل رووفیل در بدن حدود 18 ماه ماندگاری دارد، در حالیکه ماندگاری ژل نورامیس بعد از تزریق بین 12 تا 14 ماه است.

البته توجه داشته باشید که ماندگاری ژل در بدن، به عوامل دیگری مانند مقدار ژل تزریق شده، تکنیک استفاده شده برای تزریق، عمق تزریق ژل، میزان آگاهی شما از مراقبت‌های بعد از تزریق و توجه به آنها و از همه مهمتر متابولسیم بدن شما بستگی دارد.

تزریق کدام ژل برای من بهتر است؟

تا به اینجای کار با فرمولاسیون، اصلی‌ترین ویژگی‌ها و کاربردهای ژل نورامیس و رووفیل برای تزریق در نواحی مختلف آشنا شدید. حال وقت آن رسیده تا با یک مقایسه حرفه‌ای، تکلیف این سوال که برای من تزریق ژل نورامیس بهتره یا رووفیل؟ را مشخص کنیم.

  • ژل رووفیل
    • ماندگاری: ماندگاری این محصول در بدن 18 ماه است.
    • ترکیبات: این ژل حاوی کراتین و هیدروکسی آپاتیت کلسیم است که برای افزایش انعطاف پذیری پوست و تقویت استخوان‌ها یک گزینه عالی به شمار می‌آید.
    • کاربردها: تزریق لب، تزرق گونه‌، زاویه‌سازی فک و چانه، تزریق باسن، سینه و هیپ دیپ استفاده می‌شود.
    • کاندیدای تزریق: برای افرادی که مایل به حجم‌دهی و فرم‌دهی در صورت و بدن هستند و می‌خواهند ژل در بدن آنها ماندگاری بالاتری داشته باشد و بودجه بیشتری برای تزریق ژل در نظر گرفته‌اند.
  • ژل نورامیس
    • ماندگاری: ماندگاری ژل نورامیس بعد از تزریق بین 12 تا 14 ماه است.
    • ترکیبات: حاوی هیالورنیک اسید با خلوص بالا با منشاء غیرحیوانی تولید شده با تکنولوژی SHAPE دارای پیوندهای قوی
    • کاربردها: مناسب برای رفع چین و چروک‌های سطحی و عمیق ایجاد شده در صورت، تزریق ژل لب، چانه، اصلاح فرم بینی، زاویه سازی فک، رفع خط اخم، خط خنده، خط غم و تزریق چانه
    • کاندیدای تزریق: افرادی که آستانه درد پایینی دارند و مایلند کمی مواد بی‌حسی در تزریق برای آنها استفاده شود و بودجه کمتری برای تزریق ژل در نظر گرفته اند و بین هزینه و ماندگاری، هزینه برای آنها اولویت بالاتری دارد.  

البته به طور کلی توصیه می‌شود در ابتدای کار و قبل از انتخاب ژل، انتظارات خود از نتیجه تزریق را با پزشک مطرح نمایید و بودجه‌ای که برای تزریق ژل در نظر گرفته‌اید را با دکتر در میان بگذارید.

مقایسه ماندگاری دو ژل

همچنین اگر تحت درمان با روش درمانی یا داروی خاصی هستید، این موضوع را با پزشک مطرح نمایید تا در پزشک بهترین گزینه را برای شما انتخاب کند. البته این موضوع مستلزم مراجعه به یک کلینیک معتبر و پیدا کردن پزشک با تجربه است.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره اینکه تزریق ژل نورامیس بهتر است یا رووفیل صحبت کردیم و در مورد فرمولاسیون، ویژگی‌ها و کاربردهای این دو ژل توضیحاتی دادیم. همچنین ماندگاری این دو ژل را با هم مقایسه کردیم و در نهایت گفتیم کدام ژل برای چه کسی بهتر است.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره این سوال و اینکه تزریق ژل نورامیس بهتر است یا رووفیل در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که در آستانه تصمیم‌گیری بین این دو ژل هستند به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.