تزریق ژل و فیلر در سال‎های اخیر به یک روش محبوب برای فرم‌دهی و حجم‌دهی به صورت و بدن تبدیل شده و به دلیل غیر تهاجمی بودن، طرفداران بسیاری دارد. همین موضوع باعث تنوع برندهای ژل در بازار محصولات زیبایی شده است. برندهای درموفیل و رووفیل از جمله برندهای مطرح و شناخته شده ژل هستند و یکی از سوالات پر تکرار افرادی که قصد تزریق ژ دارند این است که تزریق درموفیل بهتره یا رووفیل؟

دانستن پاسخ این سوال، مستلزم اطلاع از فرمولاسیون، ویژگی‌ها و کاربردهای هریک از این دو ژل است. در این مقاله قصد داریم این دو برند را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینم در نهایت کدام ژل برای چه کسی بهتر است. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، می‌توانید با شماره 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

مقایسه ژل درموفیل و رووفیل

اینکه بین دو برند مطرح و فوق العاده درموفیل و رووفیل، کدامیک را انتخاب کنید، به آیتم‌های مختلفی بستگی دارد. یکی از مهمترین این آیتم‌ها، توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق و رعایت آنهاست. اما علاوه بر این موضوعی که بر تصمیم‌گیری نهایی شما اثر دارد، این است که چه انتظاراتی از تزریق دارید و نیاز بدن شما چیست؟

مقایسه ژل درموفیل و رووفیل

در ادامه فرمولاسیون، ویژگی‌های انحصاری و در نهایت کاربردهای این دو ژل را برای شما توضیح می‌دهیم تا بتوانید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید:

فرمولاسیون ژل رووفیل

ترکیبات ژل رووفیل را دو ماده اصلی کراتین و هیدروکسی آپاتیت کلسیم تشکیل میدهند. کراتین، نوعی پروتئین است که به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود و سلامت و درخشندگی پوست، مو و ناخن‌ها را بر عهده دارد. ترمیم بافت پوست و تقویت انعطاف پذیری، از دیگر وظایف پروتئین کراتین در بدن است.

فرمولاسیون ژل رووفیل

از طرف دیگر هیدروکسی آپاتیت کلسیم، باعث تقویت استخوان‌ها و کمک به ترمیم بافت سلیکونی استخوان‌ها و غضروف‌ها در بدن می‌شود.

ویژگی های ژل رووفیل

برند رووفیل، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که باعث محبوبیت آن در بین برندهای ژل در بازار شده است. نکته قابل توجه در مورد محصولات این برند این است که به طور همزمان هم برای صورت و هم برای بدن مناسب هستند.

از جمله ویژگی‌های برند رووفیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توانایی بالا در جذب آب و نگهداری در پوست
  • بالا بودن ماندگاری ژل تزریق شده در بدن
  • پایین بودن عوارض جانبی و سازگاری بالا با بدن
  • حجم‌دهی و فرم‌دهی مناسب به صورت و بدن

مواردی که اشاره کردیم، مهمترین ویژگی‌های ژل رووفیل هستند. این ویژگی‌ها باعث شده از این برند کاربردهای ویژه‌ای داشته باشد، در بخش بعدی کاربردهای فیلر رووفیل را توضیح می‌دهیم.

کاربردهای ژل رووفیل

بر اساس ویژگی‌هایی که در بخش قبل توضیح دادیم، ژل رووفیل کاربردهایی دارد که در این بخش به آنها می‌پردازیم.

کاربردهای ژل رووفیل

از ژل رووفیل برای جبران عضلات تحلیل رفته صورت و بدن استفاده می‌شود. مهمترین نواحی برای تزریق ژل رووفیل در بدن، باسن، سینه و دست‌ها هستند. در مقاله تزریق ژل دست توضیح دادیم که با افزایش سن و کاهش روند کلاژن‌سازی در پوست، دست‌ها دچار چروک می‌شوند و شادابی آنها از بین می‌روند. در چنین شرایطی تزریق ژل دست می‌تواند یک راهکار عالی برای جوانسازی دست‌ها باشد. ژل رووفیل یکی از بهترین گزینه‌های تزریق ژل به دست است.

باسن و سینه نیز از دیگر نواحی هستند که بسیاری از خانم‌ها مایل به حجم‌دهی و فرم‌دهی به آن هستند. برای ایجاد حجم و فرم مناسب در این دو ناحیه نیز، تزریق ژل رووفیل پیشنهاد می‌شود.

اما همانطور که گفتیم ژل رووفیل برای صورت نیز مناسب است. از این رو به یک گزینه پرطرفدار برای رفع چین و چروک‌های صورت مانند خط اخم و خط خنده تبدیل شده و برای فرم‌دهی و حجم‌دهی به گونه‌ها، چانه و زاویه فک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرمولاسیون ژل درموفیل

فرمولاسیون ژل درموفیل

ژل درموفیل، را میتوان نسل چهارم فیلرها بر پایه هیالورونیک اسید دانست. ماده‌ای که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و به هیدراته بودن و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. هیالورونیک موجود در ژل درموفیل، باعث جذب آب و ایجاد یک شبکه محکم بین مولکول‌های آب می‌شود و از این طریق ضمن حجم‌دهی به بافت پوست، چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد. ژل درموفیل ساخت کشور فرانسه است و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) قرار گرفته است.

ویژگی‌های ژل درموفیل

ترکیبات ژل درموفیل نشان می‌دهد که این محصول یک ژل سه بعدی است که از یک زنجیره بسیار قوی بین مولکول‌های هیالورونیک اسید و بوتاندیول دی گلیسیدیل اتر (BDDE) تشکیل شده است.

نسل جدید ژل‌های درموفیل به گونه‌ای طراحی شده است که تزریق و جریان یافتن آن در پوست آسان شده و باعث ایجاد یکپارچگی و تقویت خواص الاستیک در پوست می‌شود. علاوه بر این اثربخشی و ماندگاری ژل افزایش یافته و عوارض جانبی آن به حداقل رسیده است.

اشاره کردیم که در فرمولاسیون ژل درموفیل، هیالورونیک اسید به کار رفته است که باعث می‌شود هر مولکول از ژل بتواند 5 برابر وزن خود آب جذب کند و به عنوان یک حجم‌دهنده واقعی و البته ضربه گیر در بدن عمل نماید. همچنین وجود آن برای انتقال مواد مغذی و تنظیم تعادل آب در پوست مهم است. از دیگر ویژگی‌های ژل درموفیل می‌توان به سرعت بالای اثرگذاری و ماندگاری بالا اشاره کرد.

کاربردهای ژل درموفیل

تجربه پزشکان و بررسی‌های انجام شده بر اساس ویژگی‌های ژل درموفیل نشان می‌دهد که از آن می‌توان برای موارد زیر استفاده کرد:

  • تزریق ژل لب با روش‌های مختلف
  • تزریق برای زاویه سازی فک
  • تزریق به عنوان ژل چانه
  • رفع چین و چروک‌ها و خطوط ایجاد شده روی صورت (به جز چشم)، گردن و دست‌ها

به طور کلی می‌توان گفت این محصول برای تزریق به پوست صورت و رفع چین و چروک‌های سطحی تا عمیق و حجم‌دهی و فرم‌دهی به نواحی گونه، چانه و لب طراحی و تولید شده است.

کاربردهای ژل درموفیل

نکته قابل توجه در مورد ژل درموفیل این است که طبق دستورالعمل‌ها، تزریق این ژل در اطراف چشم غیر مجاز است و همچنین این ژل پر کننده مناسبی برای باسن و سینه نیست چراکه فرمولاسیون آن چنین قابلیتی را ندارد.

در مجموع اگر به فکر یک روش غیرتهاجمی برای بهبود چین و چروک‌ها و به تعویق انداختن علائم پیری هستید، تزریق ژل درموفیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ماندگاری کدام ژل بیشتر است؟

واقعیت این است که ژل رووفیل در مقایسه با درموفیل، حاوی مقادیر بیشتری از هیالورونیک اسید است، به همین دلیل ماندگاری آن از ژل درموفیل بیشتر است. به عبارت دیگر می‌توان گفت ماندگاری ژل رووفیل حدوداً 18 ماه است در حالیکه ژل درموفیل در بدن شما بین 12 تا 14 ماه ماندگاری دارد.

در نهایت کدام ژل برای من مناسب‌تر است؟

به طور کلی انتخاب یک ژل از بین دو یا چند گزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد، از بودجه‌ای که برای تزریق ژل در نظر گرفته‌اید تا نیاز بدن شما و انتظارات شما از نتیجه تزریق، مواردی هستند که در این قضیه مؤثرند.

اما اگر بخواهیم یک مقایسه کلی داشته باشیم باید بگوییم:

اگر قصد شما صرفاً تزریق ژل به صورت است، می‌توانید به ژل درموفیل فکر کنید. البته توجه داشته باشید که تزریق این ژل به اطراف چشم مناسب نیست و در مقایسه با رووفیل، ماندگاری کمتری دارد.

اگر قصد شما تزریق ژل به بدن است ژل رووفیل یک گزینه مناسب به حساب می‌آید که هم برای حجم‌دهی و فرم‌دهی به بدن مناسب است و هم قابلیت تزریق به اطراف چشم برای بهبود پنجه کلاغی را دارد. همچنین اگر ماندگاری ژل برای شما اهمیت دارد، باید به سراغ تزریق ژل رووفیل بروید.

در نهایت توصیه می‌شود انتظارات خود از نتیجه تزریق را با پزشک مطرح نمایید و انتخاب ژل را بر عهده پزشک بگذارید و به مهارت‌ها، دانش و تجربه پزشک اعتماد کنید.

فراموش نکنید که پزشک بر اساس دانش خود و نیاز بدن، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می‌دهد. به‌همین‌دلیل، مراجعه شما به یک کلینیک معتبر و مشورت با پزشکان باتجربه اهمیت زیادی دارد.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره اینکه تزریق ژل درموفیل بهتر است یا رووفیل صحبت کردیم و فرمولاسیون هریک از این دو برند را به همراه ویژگی‌ها و کاربردها توضیح دادیم. در مورد ماندگاری هریک از این دو ژل توضیحاتی دادیم و در نهایت گفتیم هریک از این دو برند برای چه کسی بهتر است.

امیدواریم که مطالعه این مطلب، اطلاعات مفیدی درباره تزریق این دو ژل در اختیار شما قرار داده باشد به طوریکه بتوانید به راحتی برای انتخاب یکی از این دو تصمیم‌گیری کنید. اگر اینطور است این مقاله را با دوستانی که قصد انتخاب یکی از این دو ژل را دارند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه سوالی دارید، در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.