در سال‌های اخیر تزریق ژل و فیلر، به یکی از روش‌های محبوب و پرطرفدار برای جوانسازی، بهبود عضلات تحلیل رفته و فرم‌دهی و حجم‌دهی تبدیل شده است. از این رو برندهای مختلفی نسبت به تولید ژل و فیلر اقدام کرده که دو مورد از معروف‌ترین برندهای ژل و فیلر، دنبی و رووفیل هستند. اما سوال اینجاست که تزریق ژل دنبی بهتر است یا رووفیل؟

برای پاسخ به این سوالات باید فرمولاسیون، ویژگی‌ها و کاربردهای هریک از این دو ژل را بدانید و سپس بین آنها تصمیم‌گیری و انتخاب کنید. پس تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید و یا به مشاوره و راهنمایی نیاز دارید، با شماره 09120746278 با مرکز ملینیک تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

فرق ژل رووفیل و دنبی

اینکه ژل رووفیل را تزریق کنید یا دنبی، به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها انتظارات شما از نتیجه تزریق است. هرچند هر دوی این ژل‌ها از جمله برندهای معروف و پر طرفدار هستند که نتایج بی‌نظیری دارند اما نمی‌توان وجود تفاوت‌های جزئی در فرمولاسیون آنها را نادیده گرفت.

فرق ژل رووفیل و دنبی

در ادامه فرمولاسیون هریک از این دو محصول را به تفکیک توضیح می‌دهیم:

فرمولاسیون ژل رووفیل

در ترکیبات ژل رووفیل از دو ماده اصلی کراتین و هیدروکسی آپاتیت کلسیم استفاده شده است.

فرمولاسیون ژل رووفیل

کراتین نوعی پروتئین است که به طور طبیعی در ساختار بدن و بافت پوست، مو و ناخن وجود دارد. این پروتئین به استحکام بافت پوست و بهبود انعطاف پذیری پوست کمک می‌کند. علاوه بر این در بلندمدت بازسازی پوست و ترمیم بافت‌های پوستی را به دنبال دارد.

هیدروکسی آپاتیت کلسیم همانطور که از نامش پیداست باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود. نکته قابل توجه این است که ترکیب کراتین و هیدروکسی آپاتیت کلسیم باعث ایجاد ساختار سیلیکونی شبیه به بافت استخوان می‌شود.

ویژگی‌های ژل رووفیل

ژل رووفیل، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که همین ویژگی‌ها باعث محبوبیت آن در بین پزشکان و زیباجویان شده است. جالب است بدانید از ژل رووفیل هم برای حجم‌دهی به صورت و هم برای فرم‌دهی به بدن استفاده می‌شود.

  • قدرت بالا در جذب و نگهدای آب
  • ماندگاری بسیار بالا در بلندمدت
  • عوارض جانبی بسیار محدود و کم
  • حجم‌دهنده و فرم‌دهنده صورت و بدن

مواردی که به آنها اشاره کردیم، مهمترین ویژگی‌های ژل رووفیل هستند که این ژل را از سایر گزینه‌های مشابه در بازار متمایز نموده است.

کاربردهای ژل رووفیل

کاربردهای ژل رووفیل

و اما شاید برایتان سوال باشد که ژل رووفیل برای چه نواحی و بخش‌هایی از بدن تزریق می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم همانطور که قبلاً اشاره شد، ژل رووفیل هم برای صورت و هم بدن استفاده می‌شود و مهمترین کاربردهای آن به شکل زیر است:

  • جبران عضلات تحلیل رفته بدن مانند باسن، دست و سینه
  • فرم‌دهی و حجم‌دهی به اعضای صورت مانند گونه، چانه، زاویه فک

فرمولاسیون ژل دنبی

ترکیبات ژل دنبی را دو عنصر اصلی هیالورونیک اسید و بیوپلیمر بیولوژیکی تشکیل می‌دهند. هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بدن وجود دارد و رطوبت و کلاژن‌سازی پوست را تقویت می‌کند.

فرمولاسیون ژل دنبی

هیالورونیک اسید موجود در ژل دنبی نیز تاثیر بالایی در حفظ رطوبت و افزایش حجم پوست دارد. بیوپلیمر بیولوژیکی نیز یکی دیگر از عناصر سازگار با پوست است که احتمال بروز عوارض جانبی و واکنش‌های آلرژیک را به حداقل می‌رساند.

این ماده به تحریک تولید کلاژن و الاستین یا همان قابلیت کشسانی در پوست کمک می‌کند که باعث افزایش استحکام و انعطاف‌پذیری پوست می‌شود.

ویژگی‌های ژل دنبی

ژل دنبی نیز ویژگی‌های اثبات شده‌ای دارد که آن را به یکی از برندهای اثربخش و محبوب تبدیل کرده است. از جمله ویژگی‌های ژل دنبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جذب و نگهداری آب در بدن
  • ماندگاری بالا
  • قابلیت فرم گیری و ایجاد حجم مناسب
  • حداقل عوارض جانبی

مواردی که به آنها اشاره کردیم اصلی‌ترین ویژگی‌های ژل دنبی است که به عنوان یک فیلر جوانساز پوست شناخته می‌شود.

کاربردهای ژل دنبی

کاربردهای ژل دنبی

با توجه به ویژگی‌هایی که به آنها اشاره کردیم، این ژل برای کاربردهای زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • رفع چین و چروک‌ها و خطوط به وجود آمده روی صورت، مانند خط خنده، خط اخم، پنجه کلاغی و خط غم
  • حجم‌دهی و فرم‌دهی به لب‌ها و گونه‌ها و چانه  
  • جوانسازی پوست و رفع چین و چروک های سطحی
  • اصلاح فرم بینی و زاویه‌سازی در فک

کدام ژل ماندگاری بیشتری دارد؟

هرچند دوام و ماندگاری ژل، به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که یکی از آنها جدی گرفتن و رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق ژل است. اما با این وجود، عمر مفید ژل دنبی بین 6 تا 12 ماه است در حالی که ژل رووفیل می‌تواند تا 18 ماه در بدن شما ماندگاری داشته باشد.  

در نهایت کدام ژل برای شما بهتر است؟

پاسخ به این سوال که تزریق ژل دنبی بهتره یا رووفیل، به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. از جمله این موارد، نیاز بدن شما و انتظار شما از نتیجه تزریق است.

اگر قصد تزریق ژل به بدن دارید و می‌خواهید ژل تزریق شده بیشترین ماندگاری را در بدن شما داشته باشد، تزریق ژل رووفیل پیشنهاد می‌شود.

اگر قصد شما تزریق ژل به صورت است و می‌خواهید جوانسازی پوست انجام دهید و پوست شما از حالت دهیدراته بیرون بیاید و هیدارته شود، تزریق ژل دنبی برای شما بهتر است.

اما به طور کلی بهتر است انتخاب ژل را به عهده پزشک بسپارید و به تخصص پزشک خود اعتماد کنید. بدون شک پزشک تجربه و مهارت بالایی دارد و متناسب با نیاز بدن شما و انتظاری که از نتیجه تزریق دارید، بهترین گزینه ممکن را به شما پیشنهاد می‌کند.

علاوه بر این اگر بیماری خاصی دارید و یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، لازم است پیش از تزریق حتما این موارد را با پزشک خود در میان بگذارید تا با توجه به شرایط شما، ژل مورد نظر توسط پزشک مشخص شود.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره اینکه تزریق ژل دنبی بهتر است یا رووفیل صحبت کردیم و فرمولاسیون این دو ژل را برای شما توضیح دادیم. همچنین به ویژگی‌های هریک از این دو ژل اشاره کردیم و گفتیم بر اساس این ویژگی‌ها، هریک از این دو ژل چه کاربردهایی برای صورت و بدن دارند. در پایان گفتیم که کدام ژل برای چه کسی بهتر است.

امیدواریم که مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره انتخاب بین دو ژل دنبی و رووفیل در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که قصد تزریق ژل و تصمیم‌گیری بین این دو ژل دارند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.