جذب زود هنگام ژل و فیلر، یکی از مشکلاتی است که معمولاً افراد با آن مواجه میشود، از این رو  مایلند بدانند بهترین روش برای جلوگیری از جذب ژل چیست. اگر شما هم جزو این دسته هستید، توصیه میکنیم این مطلب را تا انتها بخوانید. چرا که در این مطلب از مجله ملینیک قرار است راهکارهایی برای جلوگیری از جذب زودهنگام ژل به شما آموزش بدهیم.

همچنین اگر در این زمینه با سوال دیگری رو به رو هستید، میتوانید با شماره 09120746278 تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

چرا ژل ها زود جذب می شوند؟

شاید براتون سوال باشه که چرا فیلر و ژل ها زود جذب میشن. در مورد این موضوع باید بگیم که عوامل مختلفی مثل بی کیفیت بودن فیلرها، ورزش و فعالیت های شدید بدنی و بالا بودن متابولیسم بدن، مهمترین دلایل سریعتر جذب شدن فیلر و ژل هستند.

چرا ژل ها زود جذب می شوند؟

اما اگر بخواهیم کمی جزئی تر وارد بررسی این موضوع بشویم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بالا بودن سوخت و ساز بدن

سوخت و ساز یا همان متابولیسم بدن یکی از عواملی است که باعث جذب هرچه سریعتر ژل و فیلر میشود. از این رو اگر سوخت و ساز بدن شما بالا باشد، باید ژل های با کیفیت تر و ماندگارتری تزریق نمایید وگرنه به سرعت نیاز به مراجعه برای ترمیم ژل خواهید داشت.

  • بالا بودن تعریق بدن  

تعریق بالای بدن، میتواند منجر به جذب هرچه سریعتر ژل و فیلر شود. هرچقدر میزان تعریق شما بالاتر باشد، جذب ژل در بدن شما بالاتر است. چرا که تعریق زیاد نشان دهنده بالا بودن فعالیت های شما و یا زیاد بودن سوخت و ساز بدن شماست که هر دو عامل سریعتر جذب شدن ژل هستند.

  • فعالیت های بدنی سنگین

یکی دیگر از عوامل جذب زودهنگام ژل در بدن، انجام فعالیت های سنگین ورزشی و بدنی است. این فعالیت ها ممکن است به واسطه ورزش حرفه ای و یا شغل شماست که به طور روزانه در آن فعالیت های زیادی دارید.

فعالیت های سنگین بدنی
  • تزریق ژل بی کیفیت و تقلبی

ژل های بی کیفیت و تقلبی، به دلیل پایین بودن غلظت هیالورونیک اسید، معمولاً ماندگاری پایین تری دارند و به زودی جذب میشوند. این ژل ها به گونه ای طراحی شده اند که مراجعه کنندگان در بازه های زمانی کوتاهی برای ترمیم و تزریق مجدد به کلینیک مراجعه نمایند.

مواردی که به آنها اشاره کردیم، مهمترین دلایل جذب سریع ژل و فیلر هستند. در ادامه راهکارهایی برای جلوگیری از جذب سرع ژل و فیلر ارائه میدهیم که به شما کمک میکند دیرتر نیاز به ترمیم ژل داشته باشید.

برای افزایش ماندگاری ژل چه کار کنیم؟

اگرچه ماندگاری ژل، تا حد زیادی به ترکیبات آن بستگی دارد، اما رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل و نکاتی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم نیز تاثیر قابل توجهی در افزایش ماندگاری ژل دارد:

  • قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب
  • عدم استفاده از سونا و دوش آب داغ در روز های اول بعد از تزریق ژل صورت
  • عدم نوشیدن مایعات داغ در روزهای اول بعد از تزریق ژل لب
  • نوشیدن آب کافی در روزهای بعد از تزریق ژل برای ایجاد پیوند قوی و محکم بین ژل و عضله
  • مصرف میوه و سبزیجات تازه در برنامه غذایی  
  • دوری از استری و اضطراب یا فشارهای روانی
  • خودداری از مصرف هرنوع دخانیات و قرار گرفتن در معرض دود

مواردی که به آنها اشاره کردیم، کمک میکند ماندگاری ژل در بدن شما افزایش داشته باشد.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره دلایل جذب شدن سریع ژل و فیلر صحبت کردیم و در ادامه روش هایی برای جلوگیری از جذب ژل در اختیار شما قرار دادیم.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی در خصوص جلوگیری از جذب ژل در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که با این چالش مواجه هستند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه ها مطرح کنید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود.