تزریق ژل بینی که برای اصلاح فرم بینی به ویژه در ناحیه پُل انجام می‌شود، یک روش بسیار عالی و کم‌هزینه به جای عمل جراحی بینی است. البته تزریق ژل بینی، صرفاً برای رفع ایرادات جزئی انجام می‌شود و جایگزین عمل بینی نیست اما به راحتی می‌تواند مشکلات کوچک را رفع نماید. اما بسیاری از افراد برای تزریق ژل بینی با این سوال مواجه می‌شوند که عوارض بعد از تزریق ژل بینی چیست؟

واقعیت این است که تزریق ژل بینی هم عوارض خاص خودش را دارد، اما این عوارض کاملاً طبیعی هستند و پس از گذشت مدت کوتاهی، برطرف می‌شوند. اگر می‌خواهید از عوارض تزریق ژل بینی مطلع شوید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، می‌توانید با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

عوارض تزریق ژل بینی چیست؟

عوارض تزریق ژل بینی چیست؟

اشاره کردیم که تزریق ژل بینی یک فرآیند کاملاً غیر تهاجمی است و نیازی به بستری شدن، دریافت مواد بیهوشی و سپری کردن دوران نقاهت سخت ندارد. این را هم اضافه می‌کنیم که کل فرآیند تزریق ژل بینی، بین 15 تا 20 دقیقه زمان نیاز دارد. اما همین فرآیند یک سری عوارض طبیعی برای شما دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

  • قرمزی سطحی در صورت حساس بودن پوست
  • تورم خفیف، به دلیل ورود سوزن به پوست در ناحیه تزریق
  • کبودی خفیف، در صورت تکان خوردن یا لرزش در هنگام تزریق
  • احساس خارش موقتی، به واسطه اینکه پوست برای جا دادن مواد ژل، کمی باز شود

این عوارض رایج‌ترین مواردی هستند که بعد از تزریق ژل بینی رخ می‌دهند و در صورت مشاهده آنها جای هیچگونه نگرانی نیست. چرا که به طور کلی تزریق ژل بینی، یک روش ایمن برای فرم‌دهی و رفع ایرادات جزئی است که مورد تایید پزشکان قرار گرفته است. چنانچه یک یا چند مورد از موارد بالا را بعد از تزریق ژل بینی مشاهده نمودید، فقط کافیست آرامش خود را حفظ کنید و مراقبت‌های بعد از تزریق ژل بینی را به درستی انجام دهید و 1 الی 2 روز صبر کنید تا عوارض برطرف شوند.

عوارض تزریق فیلر بینی توسط افراد بی صلاحیت

با توجه به پرطرفدار بودن روش تزریق ژل و البته کم هزینه بودن آن در مقایسه با عمل جراحی، در سال‌های اخیر بسیاری از سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها، اقدام به تزریق ژل توسط افراد بی صلاحیت و غیر پزشک نموده‌اند.

عوارض تزریق ژل توسط افراد بی صلاحیت

عوارض تزریق ژل توسط این افراد بسیار بالا است و ممکن است مشکلات جدی برای سلامتی شما به وجود آورد که تا پایان عمر با آن درگیر باشید. اگر بخواهیم لیستی از این عوارض در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. نشت ژل و بیرون زدن ترکیبات آن از ناحیه تزریق
  2. تزریق غیر اصولی و آسیب دیدن پوست بینی
  3. تزریق ژل فیک و تقلبی به جای محصول اصلی
  4. حرکت ژل و گلوله شدن آن زیر پوست در ناحیه تزریق
  5. تزریق بیش از اندازه ژل و غیرطبیعی شدن نوک بینی

مواردی که به آنها اشاره کردیم، تنها برخی از عوارض تزریق غیر اصولی توسط افراد متفرقه و بی صلاحیت است. علاوه بر مهارت و تجربه فرد پزشک، محیطی که در آن فرآیند تزریق ژل انجام میشود باید کلینیکال و مجهز به تجهیزات و لوازم پزشکی باشد تا در صورت نیاز و بروز مشکل از این موارد استفاده شود.

پس به یاد داشته باشید که بحث تزریق ژل و هرآنچه به طور مستقیم با سلامتی شما ارتباط دارد، موضوع کاملاً جدی است که باید به قدر کافی برای آن هزینه کنید و تبلیغات و تخفیفات شما را گول نزند.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره عوارض بعد از تزریق ژل بینی صحبت کردیم و اشاره کردیم چه مواردی جزو عوارض طبیعی بعد از تزریق هستند و چه مواردی در دسته عوارض غیر طبیعی ناشی از تزریق در مکان‌های غیر کلینیکال و افراد غیر پزشک می‌باشد.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل بینی در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است، این مطلب را با افرادی که قصد تزریق ژل دارند به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود.