تزریق ژل یکی از بهترین و محبوب ترین روش‌ها برای فرم‌دهی، حجم‌دهی و اصلاح ایرادات جزئی صورت و بدن است. اگرچه فرآیند تزریق ژل یا همان فیلر غیرتهاجمی است و درد ندارد، اما اگر پوست شما حساس باشد و یا آستانه درد پایینی داشته باشید، باید بدانید که چه داروهایی برای تسکین درد مجاز است.

از این رو تصمیم گرفتیم در این مطلب لیست داروهای مجاز و غیر مجاز پس از تزریق ژل را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین بگوییم چه داروهایی با تزریق ژل، تداخل دارد.

لذا اگر قصد تزریق ژل را دارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهد. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، می‌توانید با مرکز زیبایی ملینیک با شماره 09120746278 تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

داروهای مجاز بعد از تزریق ژل

معمولاً بلافاصله پس از تزریق ژل، احساس درد نخواهید داشت چرا که در اکثر موارد قبل از تزریق ژل، در محل مورد نظر کمی مواد بی حسی اعمال می‌شود تا در حین فرآیند تزریق، دردی احساس نکنید.

داروهای مجاز بعد از تزریق ژل

اما ممکن است کمی قرمزی و تورم و یا کبودی خفیف مشاهده نمایید. همچنین ممکن است در محل تزریق یا اطراف آن، کمی احساس خارش یا گزگز شدن داشته باشید.

توصیه اکید در چنین شرایطی این است که از خاراندن، دستکاری، ماساژ دادن و دست زدن به ناحیه تزریق پرهیز کنید. این موارد کاملاً طبیعی است و طی چند ساعت یا 1 الی 2 روز برطرف می‌شود.

در صورت احساس درد خفیف چند ساعت بعد از تزریق (بعد از اینکه تاثیر مواد بی حسی از بین رفت)، استفاده از داروهای زیر ممنوع است:

  • آسپرین و داروهای ضد التهابی
  • داروهای غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن و ژلوفن

این داروها رقیق‌کننده خون هستند و باعث خون ریزی و کبودی می‌شوند و روند بهبود را کُند می‌کنند. به جای این داروها برای تسکین درد، می‌توانید از استامینوفن استفاده نمایید.

برای رفع کبودی احتمالی، بهترین گزینه کمپرس آب سرد است. علاوه بر این پمادهای حاوی عصاره گیاه آرنیکا و مکمل‌های بروملائین نیز در بهبود کبودی مؤثر هستند.

تزریق ژل با چه داروهایی تداخل دارد؟

داروهای غیر مجاز بعد از تزریق ژل

تزریق ژل و فیلر ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد، از این رو اگر داروهای خاصی مصرف می‌کنید یا بیماری زمینه‌ای دارید، لازم است قبل از تزریق این موارد را حتماً با پزشک خود در میان بگذارید.

در ادامه لیست داروهایی که با تزریق ژل تداخل دارد را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

داروهای ضد لخته‌ای

مصرف داروهایی مانند:

  • وارفارین
  • هپارین
  • لوونوکس

در ناحیه تزریق ژل، غیر مجاز است چرا که منجر به افزایش خونریزی می‌شود و ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد.

درمان‌های لیزری و IPL نور مکمل

افرادی که تحت درمان‌های ترمیم و بازسازی پوست با دستگاه‌های لیرزی هستند، بهتر است تزریق ژل را همزمان با این درمان‌ها انجام ندهند. زیرا ممکن است تزریق ژل، درمان‌های لیزری و IPL را تشدید کند و از طرفی این درمان‌ها روی ماندگاری فیلر تاثیر منفی داشته باشد. چرا که گرما و اشعه باعث کاهش عمر فیلر می‌شود.

به همین دلیل لازم است حتماً در جلسه مشاوره قبل از تزریق ژل، در مورد داروهایی که مصرف میکنید و بیماری‌های خود صحبت کنید. همچنین اگر تحت درمان با روش خاصی هستید، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. این موضوع باعث می‌شود ریسک تداخل دارویی و درمانی و عوارض جانبی را به حداقل برسانید.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره داروهای مجاز و غیر مجاز بعد از تزریق ژل صحبت کردیم و لیست داروهای مجاز و غیر مجاز را در اختیار شما قرار دادیم. همچنین اشاره کردیم که در صورتی که داروهای خاصی مصرف می‌کنید، بیماری زمینه‌ای دارید و یا تحت درمان هستید، این موضوع را حتماً با پزشک خود در میان بگذارید.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره داروهای مجاز بعد از تزریق ژل در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این موضوع را با دوستانی که تزریق ژل انجام داده‌اند به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با سوال دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.