تزریق ژل صورت، یکی از بهترین و بی‌خطرترین روش‌ها برای حجم‌دهی و فرم‌دهی به صورت است که علاوه بر این برای رفع ایرادات جزئی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما همانطور که در مراقبت‌های بعد از تزریق ژل صورت توضیح دادیم، تزریق ژل زمانی بیشترین تاثیر و مطلوبیت را دارد که مراقبت‌های بعد از تزریق به درستی انجام شود. یکی از مهمترین نکات مراقبتی بعد از تزریق ژل، آرایش کردن بعد از تزریق ژل است.

این شد که تصمیم گرفتیم این مطلب از مجله ملینیک را به آرایش کردن بعد از تزریق ژل اختصاص بدهیم. اگر قصد دارید ژل صورت تزریق نمایید، مطالعه این مطلب به شما توصیه می‌شود.

همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، میتوانید همین حالا با شماره 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوال خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق ژل به صورت

تزریق ژل به صورت، شامل تزریق ژل گونه، تزریق ژل چانه، تزریق ژل زاویه فک، تزریق ژل اصلاح فرم بینی، تزریق ژل خط خنده، تزریق ژل خط اخم و تزریق ژل خط غم است. برای تزریق ژل به هریک از این نواحی، باید ابتدا به پزشک مراجعه کنید تا وضعیت صورت شما مورد بررسی قرار گیرد و سپس در صورت تشخیص پزشک، ژل تزریق نمایید.

تزریق ژل به صورت

فرآیند تزریق ژل صورت بسته به تعداد نواحی مورد نظر و انتظارات شما از نتیجه تزریق، ممکن است بین 10 تا 40 دقیقه طول بکشد. بعد از تزریق ژل صورت، پزشک لیستی از مراقبت‌های بعد از تزریق در اختیار شما قرار می‌دهد که یکی از مهمترین موارد مراقبتی، عدم استفاده از لوازم آرایشی و آرایش کردن بعد از تزریق ژل است. در بخش بعدی به طور مفصل درباره ممنوع بودن آرایش بعد از تزریق و دلایل آن برای شما توضیح می‌دهیم.

ممنوعیت‌های آرایش کردن بعد از تزریق ژل صورت

همانطور که در مراقبت‌های بعد از تزریق ژل صورت توضیح دادیم، حداقل 24 ساعت بعد از تزریق ژل، آرایش کردن و استفاده از لوازم آرایش ممنوع است.

ممنوعیت‌های آرایش کردن بعد از تزریق ژل صورت

اگر تزریق ژل لب انجام داده باشید، تا 24 ساعت بعد از تزریق نباید از رژلب، برق لب، تینت یا موارد مشابه استفاده نمایید. چرا که در درجه اول برای استفاده از این لوازم و اعمال آنها روی لب، ناخواسته فشاری به لب وارد می‌شود که اصلاً مجاز نیست.

در درجه دوم این مواد جذب لب می‌شود و با مواد ژل ممکن است ناسازگار باشد. از این رو توصیه می‌شود تا 24 ساعت بعد از تزریق ژل لب هیچگونه لوازم آرایشی مربوط به لب استفاده نکنید.

اگر تزریق ژل گونه، چانه، زاویه فک، خط خنده، خط اخم و خط غم انجام داده‌اید، تا 24 ساعت پس از تزریق ژل، نباید در ناحیه تزریق از کرم، کرم پودر، پنکک، رژگونه، کانتور یا سایر لوازم آرایشی مشابه استفاده نمایید. این لوازم نیز فشاری روی ناحیه تزریق وارد می‌کند که در 24 ساعت اول، مجاز نیست. علاوه بر این ممکن است روی نتیجه تزریق و ماندگاری آن اثر منفی بگذارد.

عوارض ناشی از آرایش بعد از تزریق ژل صورت

در صورت استفاده از لوازم آرایشی و آرایش بعد از تزریق ژل صورت، ممکن است یکی یا چند مورد از عوارض زیر برای شما رخ دهد:

  • ورود آلودگی به منافذ باز پوست
  • ایجاد التهاب و قرمزی در ناحیه تزریق
  • ایجاد تورم و برجستگی در محل تزریق
  • عفونت پوست به دلیل ورود مواد آرایشی

مواردی که به آنها اشاره کردیم، شایع ترین عوارض آرایش بعد از تزریق ژل است. اگر پوست شما حساس است و لازم است ضدآفتاب مصرف کنید، از ضدآفتاب‌های سبک استفاده کنید که در ترکیبات آن کرم پودر و لوازم آرایش وجود ندارد.

عوارض ناشی از آرایش بعد از تزریق ژل صورت

 توجه داشته باشید که با ملایمت کامل، ضد آفتاب را روی پوست خود پخش کنید طوری که هیچ فشاری روی ناحیه تزریق نباشد. هرچند که بهتر است در روزهای اول بعد از تزریق، ترجحاً در معرض نور مستقیم آفتاب نباشید.

بهترین زمان آرایش بعد از تزریق ژل صورت

بهترین زمان برای آرایش کردن بعد از تزریق ژل، وقتی است که محل تزریق به طور کامل خوب شده باشد و ژل پیوند مناسبی با عضله صورت شما برقرار کرده باشد. در این شرایط مجاز به استفاده از لوازم آرایش هستید.

 مدت زمان لازم برای سپری شدن دوره نقاهت، بین 2 تا 3 روز بسته به بدن فرد متغیر است. بهتر است زودتر از این زمان اقدام به آرایش نکنید.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره آرایش کردن بعد از تزریق ژل صورت صحبت کردیم و اشاره کردیم که دلیل ممنوعیت آرایش بعد از تزریق ژل چیست. همچنین لیستی از عوارض آرایش کردن بعد از تزریق ژل را در اختیار شما قرار دادیم و در نهایت به بهترین زمان آرایش بعد از تزریق ژل لب اشاره کردیم.

امیدواریم که مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره آرایش کردن بعد از تزریق ژل در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که قصد تزریق ژل دارند و یا به تازگی تزریق انجام داده اند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.