یکی از بهترین روش‌ها برای حجم‌دهی و فرم‌دهی به لب‌ها، تزریق ژل لب است. این روش به دلایل مختلفی از جمله غیرتهاجمی بودن (بدون نیاز به عمل جراحی) در بین پزشکان و زیباجویان، محبوبیت دارد. اما یکی از نگرانی‌های افرادی که قصد تزریق ژل لب دارند این است که عوارض بعد از تزریق ژل لب چیست؟

از این رو تصمیم گرفتیم این مطلب از مجله ملینیک را به بیان توضیحاتی درباره عوارض تزریق ژل لب اختصاص بدهیم. پس اگر مایل به آگاهی از عوارض تزریق ژل لب هستید، از شما دعوت می‌کنیم تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، میتوانید با شماره 09120746278 با مرکز ملینیک تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

عوارض تزریق ژل لب چیست؟

اگرچه تزریق ژل لب یک عمل زیبایی سرپایی بدون نیاز به بستری شدن و بیهوشی است، اما همین فرآیند هم در نوع خودش عوارضی دارد. در ادامه لیستی از این عوارض را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

  • ورم متخصر، در ناحیه تزریق (جای سوزن)
  • کبودی مختصر (در صورت لرزش یا تکان خورن در حین تزریق)
  • قرمزی خفیف در صورت حساس بودن پوست
  • خارش مختصر در اطراف لب

مواردی که به آنها اشاره کردیم، ممکن است در برخی افراد رخ دهد. البته خبر خوب این است که در سال‌های اخیر و با پیشرفت‌های علم پزشکی، در ترکیبات ژل از ریز مولکول‌ها استفاده می‌شود که این تکنیک درد را به حداقل رسانده و عواض جانبی مانند گلوله شدن ژل زیر پوست می‌شود چرا که بافت یکنواختی به پوست می‌دهد.

عوارض تزریق ژل لب چیست؟

همچنین سرسوزن های تزریق ژل تا حد ممکن نازک و ظریف در نظر گرفته می‌شود تا تورم در ناحیه تزریق به حداقل ممکن برسد. قرمزی احتمالی، همانطور که اشاره شد، به واسطه حساسیت پوست صورت و به ویژه لب است و در نهایت خارش پوست، به واسطه جا باز کردن برای ژل و ایجاد پیوند با ترکیبات ژل است.

توصیه می‌شود در صورت مشاهده هریک از این علائم، به هیچ عنوان محل تزریق را ماساژ ندهید نکنید. چرا که هرگونه دستکاری در ناحیه تزریق، باعث حرکت ژل و ایجاد عدم قرینگی در لب‌ها می‌شود.

لذا برای بهبود ورم، از کمپرس آب سرد استفاده کنید. البته زیاده روی در این کار و استفاده از یخ هم ممکن است باعث ایجاد کبودی شود. دوره نقاهت شما پس از تزریق ژل، نهایتاً 1 الی 2 روز است، پس اجازه دهید این دوره به آرامی سپری شود.

عوارض احتمالی بعد از تزریق ژل لب

لازم به ذکر است که به طور کلی تزریق ژل و فیلر لب، یکی از روش‌های ایمن است که توسط پزشکان متخصص مورد تایید قرار گرفته است. علاوه بر این ترکیبات این ژل‌ها و پُر کننده‌ها را هیالورونیک اسید با منشاء غیر حیوانی تشکیل می‌دهد که این ماده به طور طبیعی در بدن وجود دارد. از این رو مواد ژل با بدن سازگاری کامل دارد و جای هیچگونه نگرانی نیست، فقط لازم است مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب را به درستی انجام دهید و یکی دو روز صبر کنید تا این عوارض برطرف شوند.

عوارض تزریق ژل لب توسط افراد متفرقه

در بخش قبلی گفتیم که تزریق ژل، یک فرآیند کاملاً بی‌خطر و ایمن است، اما به شرطی که این فرآیند توسط پزشک با تجربه و کاربلد و در یک محیط کلینیکال انجام شود. به تازگی برخی از سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها به طور خودسرانه اقدام به تزریق ژل و بوتاکس توسط افراد متفرقه و غیر پزشک نموده‌اند که ممکن است خطرات جبران‌ناپذیری برای افراد داشته باشد.

عوارض تزریق ژل لب توسط افراد متفرقه

موارد زیر برخی از این عوارض هستند:

  1. نشت کردن ژل از لب و خارج شدن آن
  2. تزریق بیش از اندازه ژل
  3. تزریق ژل فیک و تاریخ گذشته
  4. آسیب دیدگی بافت عضله به واسطه تزریق غیر اصولی
  5. حرکت ژل و ایجاد عدم قرینگی در دو طرف لب و یا نامتقارن بودن لب بالا و پایین  
  6. بروز هماتوم و تخریب بافت عضلانی لب

مواردی که به آنها اشاره کردیم، برخی از عوارض جبران ناپذیر مراجعه به مراکز غیرمعتبر برای تزریق ژل است. بنابراین گول قیمت‌های پایین و تبلیغاتی را نخورید و برای سلامتی خود آنقدر که لازم است هزینه کنید و یه کلینیک معتبر را برای تزریق ژل لب انتخاب نمایید تا دچار عوارض و دردسرهای بعدی نشوید.

جمع بندی و نتیجه گیری  

در این مطلب درباره عوارض بعد از تزریق ژل لب صحبت کردیم و لیستی از این عوارض را در اختیار شما قرار دادیم. اشاره کردیم که چقدر زمان لازم است تا عوارض طبیعی برطرف شود و لب‌های شما فرم و حجم خوبی به خود بگیرد. همچنین لیستی از عوارض مراجعه به مراکز غیر معتبر و افراد بی صلاحیت را در اختیار شما قرار دادیم تا بدانید در صورت مراجعه به این مراکز چه مشکلاتی پیش روی شماست.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با کسانی که قصد تزریق ژل لب دارند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود.