با افزایش سن به تدریج روند کلاژن سازی در صورت و بدن کاهش پیدا می‌کند و همین موضوع باعث ایجاد خطوط و چین و چروک روی نواحی مختلف صورت می‌شود. یکی از شایع‌ترین خطوط که هم خانم‌ها و هم آقایان از آن شکایت دارند، خط خنده است.

اما خبر خوب این است که با تزریق ژل و بوتاکس به ناحیه خط خنده، می‌توان خط ایجاد شده در این قسمت را بهبود داد. اما سوال اینجاست که تزریق ژل به خط خنده بهتر است یا بوتاکس؟

کدام روش عملکرد بهتری دارد و برای بهبود خط خنده رایج تر است؟ اگر شما هم با این سوالات رو به رو هستید، توصیه می‌کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید چرا که در این مقاله قرار است به تمامی این سوالات پاسخ بدهیم.

همچنین در صورتی که در زمینه تزریق ژل و بوتاکس به صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق بوتاکس خط خنده

همانطور که اشاره کردیم یکی از خطوطی که با افزایش سن روی صورت افراد پدیدار می‌شود و تاثیر زیادی بر زیبایی چهره دارد، خط خنده است. فرقی ندارد خانم باشید یا آقا، وجود خط خنده می‌تواند سن شما بیشتر از آن چیزی که هست نشان دهد.

تـزریق بوتاکس خط خنده

یکی از روش‌ها بهبود خط خنده، تزریق بوتاکس است. هدف از تزریق بوتاکس این است که چین و چروک‌های ایجاد شده در این ناحیه را از بین ببرد و عضلات این ناحیه را موقتاً غیرفعال نماید و از این طریق از عمیق‌تر شدن خط خنده جلوگیری کند.

برای اینکار باید به پزشک مراجعه نمایید تا وضعیت خط خنده و عمق آن بررسی شود. سپس در صورتی که تزریق بوتاکس برای شما مناسب و کاربردی باشد، مقدار مشخصی از این ماده در ناحیه خط خنده تزریق می‌شود تا عضلات این ناحیه به حالت استراحت دربیاید و حرکتی نداشته باشد.

فرآیند تزریق بوتاکس خط خنده بین 10 تا 15 دقیقه زمان نیاز دارد و بعد از تزریق می‌توانید 50 الی 60 درصد نتیجه را مشاهده نمایید و برای مشاهده نتیجه نهایی باید 2 هفته صبر کنید. بوتاکس خط خنده در واقع نوعی باکتری است که باعث غیرفعال شدن موقتی عضلات در این ناحیه می‌شود. تزریق بوتاکس خط خنده عوارض جانبی خاصی ندارد و اثرات آن بین 6 ماه تا 18 ماه ماندگار است. پس از این مدت برای ترمیم بوتاکس خط خنده باید به پزشک مراجعه نمایید.

تزریق ژل خط خنده

تزریق ژل خط خنده، یکی دیگر از روش‌های محبوب برای بهبود خطوط این ناحیه است. هدف از تزریق ژل خط خنده این است که ضمن پُر کردن بخش تحلیل رفته عضله، خط ایجاد شده را کمرگ نماید و کلاژن‌سازی در بافت عضله را تقویت نماید.

برای اینکار پس از مراجعه به پزشک و بررسی خط خنده و میزان عمق آن، پزشک مقدار ژل مورد نظر را مشخص نموده و مقداری ماده بی حسی روی این قسمت اعمال می‌کند تا در طول تزریق، دردی احساس نکنید. سپس ژل در ناحیه خط خنده تزریق شده و توسط پزشک به طور حرفه‌ای ماساژ داده می‌شود تا در محل مورد نظر فیکس شود.

تزریق ژل خط خنده

برای تزریق ژل خط خنده بین 15 الی 20 دقیقه زمان نیاز است و بلافاصله پس از تزریق، حدوداً 60 الی 70 درصد از نتیجه کار قابل مشاهده است و برای مشاهده نتیجه نهایی باید دو هفته صبر کنید. مواد موجود در ژل بر پایه هیالورونیک اسید هستند که به طور طبیعی در بدن وجود دارد، از این رو عوارض جانبی خاصی برای بدن ایجاد نمی‌کند.

به لحاظ ماندگاری نیز انتظار می‌رود نتایج تزریق ژل بسته به عوامل مختلفی از جمله متابولسم بدن شما، نوع و برند ژل و میزان توجه شما به مراقبت های بعد از تزریق، بین 6 ماه تا 2 سال روی صورت ماندگار باشد.

کدام روش برای رفع خط خنده مؤثرتر است؟

شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که بین این دو روش، کدام یک برای بهبود و درمان خط خنده تاثیر بیشتری دارد و رایج‌تر است؟ پزشکان کدام روش را به مراجعه‌کنندگان توصیه می‌کنند؟

کدام روش برای رفع خط خنده مؤثرتر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم واقعیت این است که تزریق بوتاکس نمی‌تواند خط خنده را به طور کامل از بین ببرد، تنها کاری که بوتاکس انجام می‌دهد این است که چین و چروک‌های فعال را کاهش دهد و عضلات را به حالت استراحت دربیاورد تا از این طریق از عمیق‌تر شدن خط خنده جلوگیری کند.

در مقابل تزریق ژل خط خنده، نه تنها باعث پُر شدن خطوط ایجاد شده در این ناحیه می‌شود، بلکه پوست این ناحیه را صاف و یکدست کرده و کلاژن سازی را در بافت عضله تقویت می‌کند. لذا تزریق ژل خط خنده در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین و پر طرفدارترین روش‌ها برای بهبود خط خنده به حساب می‌آید.  

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

در این مطلب درباره تزریق ژل خط خنده و بوتاکس خط خنده صحبت کردیم و عملکرد این دو روش برای بهبود خط خنده را مقایسه کردیم. در نهایت گفتیم که چه روشی برای بهبود خط خنده مناسب‌تر است.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل و بوتاکس خط خنده در اختیار شما قرار داده باشد تا بتوانید در این خصوص به درستی تصمیم‌گیری کنید. اگر اینطور است، این مطلب را با دوستانی که از بروز خط خنده شکایت دارند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید، تا مقاله‌ای دیگر بدرود.