دیدن چین و چروک روی صورت و بدن، یکی از مشکلاتی است که با افزیش سن برای خانم ها و آقایان رخ می‌دهد. اما از آنجایی که هیچ مشکلی بدون راه حل نیست، راه حل این مشکل، تزریق ژل است. همین حالا که مشغول مطالعه این مطلب هستید، برندهای مختلفی در بازار محصولاتی زیبایی، انواع ژل و فیلر را تولید کرده‌اند، درموفیل و هایومکس نیز دو مورد از برندهای معتبر و پرطرفدار هستند. اما سوال اینجاست که تزریق ژل درموفیل بهتره یا هایومکس؟

برای انتخاب بین یکی از این دو برند، در درجه اول باید با فرمولاسیون هر دو آشنا باشید. در ثانی ویژگی ها و کاربردهای این محصولات را بدانید. به عبارت دیگر بدانید که هر یک از این دو محصول برای تزریق در کدام قسمت بدن مناسب است.

از این رو تصمیم گرفتیم این مطلب از مجله ملینیک را به بررسی تخصصی این دو محصول اختصاص بدهیم. پس برای دانستن تفاوت‌های این دو محصول و اینکه در نهایت کدام برای شما بهتر است، این مطلب را تا انتها بخوانید.

همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، میتوانید با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

مقایسه ژل درموفیل و هایومکس

شاید در ابتدا انتخاب بین این دو محصول کمی سخت به نظر برسد. چرا که هر دو جزو برندهای مطرخ هستند و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. اما برای انتخاب منطقی، کافیست از فرمولاسیون هر دو محصول آگاه شوید و از طرفی بدانید هر کدام برای تزریق در کدام نواحی بدن مناسب است. در ادامه یک بررسی تخصصی بین این دو محصول انجام داده ایم تا بدانید کدامیک برای شما بهتر است.

فرولاسیون ژل درموفیل

فیلر درموفیل، چهارمین نسل از ژل‌های صورت و بدن و پر کننده‌ها بر پایه هیالورونیک اسید است. هیالورونیک اسید، یکی از موادی است که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند.

فرولاسیون ژل درموفیل

وجود هیالورونیک اسید باعث انعطاف پذیری و حالت کشسانی پوست می‌شود و مقدار آب مورد نیاز برای پوست را جذب کرده و آن را حفظ می‌کند. مولکول های هیالورونیک اسید موجود در ژل درموفیل، می‌توانند تا 5 برابر وزن خود آب جذب کنند، از این بابت باعث ایجاد شادابی در پوست شده و چین و چروک‌های ایجاد شده در صورت و بدن را برطرف می‌کند.

ژل درموفیل، توسط یکی از لابراتوارهای معتبر در کشور فرانسه تولیده شده و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفته است.

ویژگی‌های ژل درموفیل

ژل درموفیل ویژگی های منحصر به فردی دارد که این محصول را از سایر محصولات موجود در بازار متمایز کرده، آن هم سه بُعدی بودن آن است. این ویژگی باعث ایجاد زنجیره ای قوی از هیالورونیک میشود که در بدن ماندگاری بالایی دارد و به کُندی تجزیه میشود.

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این محصول که قبلا هم به آن اشاره کردیم، این است که مولکول های ژل درموفیل، قادر هستند تا 5 برابر وزن خود آب جذب کنند و آن را در بدن به مدت طولانی ذخیره و حفظ نمایند که این خود باعث شادابی و درخشندگی پوست میشود.

یکی دیگر از ویژگی های ژل درموفیل، روان بودن آن در هنگام تزریق است. این ژل به قدری راحت و روان در بافت عضله تزریق میشود که در طول فرآیند تزریق، هیچ دردی احساس نمی‌کنید. به طوری که در برخی مراکز زیبایی، قبل از تزریق مواد بی حس کننده در محل تطریق اعمال نمی‌شود.

و مهمترین ویژگی ژل درموفیل، یکپارچگی مولکول های آن است که نه تنها از گلوله شدن بعد از تزریق در زیر پوست جلوگیری می‌کند، بلکه باعث افزایش اثربخشی و ماندگاری بالای آن شده است.

کاربردهای فیلر درموفیل

با توجه نتایج تحقیقات آزمایشگاهی روی ترکیبات ژل درموفیل و ویژگی‌های این محصول، ژل درموفیل برای تزریق در نواحی زیر مناسب است:

  • تزرق زاویه فک برای ازویه‌سازی و ایجاد خط فک
  • تزریق ژل لب با متدهای روسی، قلبی، عروسکی
  • تزریق ژل چانه برای فرم‌دهی و حجم‌دهی به چانه
  • رفع چین و چروک‌های سطحی و عمیق صورت
  • تزریق ژل گونه و زاویه سازی گونه و ایحاد کانتورینگ
  • تزریق ژل دست برای جوانسازی دست‌ها
  • تزریق ژل در ناحیه گردن و دکلته برای جوانسازی

نکته بسیار مهم و قابل توجه در مورد ژل درموفیل این است که این محصول گزینه مناسبی برای تزریق در اطراف چشم نیست و همچنین قابلیت تزریق در ناحیه سینه و باسن برای حجم‌دهی و فرم‌دهی را ندارد.

فرمولاسیون ژل هایومکس

ژل هایومکس، نوعی فیلر تولید شده توسط شرکت هایومکس است که حدوداً 15 سال در حوزه محصولات زیبایی فعالیت دارد و یکی از قدیمی ترین شرکت ها در این حوزه به حساب می‌آید.

فرمولاسیون ژل هایومکس

هیالورونیک اسید موجود در ژل هایومکس، منشاء غیر حیوانی دارد و همین موضوع باعث افزایش ایمنی آن برای تزریق در بدن و همچنین سازگاری کامل آن با عضلات شده است. بالا بودن ماندگاری این ژل یکی دیگر از دلایل پرطرفردار بودن آن است چرا که این ژل یک گزینه عالی برای رفع چین و چروک‌های عمیق و سطحی به حساب می آید.

این ژل با داشتن ترکیبات خاص، بعد از تزریق، به سرعت وارد کانال های بافت عضله شده و فرم و حجم خوبی به ناحیه مورد نظر میدهد.  غلظت بالای هیالورونیک اسید و پیوندهای مستحکم آن، باعث ایجاد بافت یکنواخت درون عضله میشود و از گلوله شدن ژل زیر پوست جلوگیری میکند.

ویژگی‌های ژل هایومکس

اولین ویژگی مثبت ژل هایومکس، طبیعی بودن نتایج آن است. از آنجایی که در فرمولاسیون تولید این محصول از فناوری های جدید استفاده شده، بافت یکنواختی دارد و با سرعت به شکل کاملاً طبیعی با عضله، پیوند برقرار میکند.

از طرف دیگر ژل هایومکس در جذب آب بسیار قوی عمل می‌کند و باعث تحریک عضله نسبت به تولید کلاژن و الاستین شده و انعطاف پذیری پوست را تقویت میکند.

بالا بودن سرعت عملکرد این محصول در اثربخشی روی پوست، تعجب آور است. به ویژه اینکه برای افزایش اثربخشی، این محصول دارای انواع مختلفی است که برای افراد با سنین مختلف و سطح چین و چروک های متنوع ساخته شده است و هم محصولات مورد تایید پزشکان قرار گرفته است.

کاربردهای ژل هایومکس

با توجه به ویژگی های گفته شده و نیز فرمولاسیون ژل هایومکس، این محصول برای تزریق در نواحی زیر مناسب است:

  • از بین بردن خطوط خنده
  • رفع خطوط ریز و سطحی چانه
  • زاویه سازی در گونه و ایجاد کانتورینگ  
  • تزریق در ناحیه بینی برای اطلاح فرم بینی
  • رفع خطوط ریز چشم و اطراف چشم (پنجه کلاغی)
  • تزریق در ناحیه پیشانی برای رفع خط اخم و خطوط پیشانی
  • تزریق به ناحیه دکلته برای رفع چین و چروک‌ها و جوانسازی این ناحیه

مواردی که به آنها اشاره کردیم، مهمترین کاربردهای ژل هایومکس است. توجه داشته باشید که این ژل قابلیت فرم دهی به باسن و سینه را ندارد و برای بدن فقط در ناحیه دست و گردن قابل تزریق است.

مقایسه ماندگاری ژل درموفیل و هایومکس

اگر بخواهیم ماندگاری این دو محصول را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم ژل درموفیل نسبت به هایومکس ماندگاری بالاتری دارد. به عبارت دیگر ژل هایومکس بعد از تزریق بین 9 تا 12 ماه ماندگار است و ژل درموفیل بین 12 الی 14 ماه در بدن ماندگار است.

البته توجه داشته باشید که ماندگاری ژل و فیلر در بدن به عوامل دیگری مانند مقدار ژل تزریق شده در بدن، تکنیک به کار گرفته شده برای تزریق، عمق ناحیه تزریق و از همه مهمتر متابولیسم بدن بستگی دارد.

هرچقدر متابولیسم بدن شما بالاتر باشد، سوخت و ساز بیشتری دارید و در نهایت ترکیبات ژل در بدن شما سریعتر تجزیه میشود.

تزریق کدام ژل برای من بهتر است؟

تا به اینجای کار با فرمولاسیون، ویژگی‌ها و کاربردهای این دو محصول آشنا شدیم. همچنین دانستیم که این محصول برای تزریق در چه نواحی مناسب هستند. شاید از خودتان بپرسید در مجموعه تزریق ژل درموفیل برای من بهتره یا هایومکس؟

در این بخش می‌خواهیم یک مقایسه حرفه‌ای بین این دو محصول داشته باشین تا تکلیف شما برای انتخاب یکی از دو محصول مشخص شود.

  • ژل درموفیل
    • ماندگاری: ماندگاری ژل دنبی در بدن بین 12 تا 14 ماه است.
    • ترکیبات: حاوی هیالورونیک اسید با منشاء غیر حیوانی و قابلیت جذب آب، به میزان 5 برابر وزن خود.
    • کاربردها: تزریق ژل لب، تزریق ژل گونه‌، تزریق ژل زاویه‌سازی، تزریق ژل چانه، تزریق ژل دست، تزریق ژل صورت به جز دور چشم و زیر چشم.
    • کاندیدای تزریق: برای افرادی که متابولیسم بالاتری دارند و باید ژل با ماندگاری بالاتر تزریق نمایند.
  • ژل هایومکس
    • ماندگاری: ماندگاری ژل درموفیل بین 9 الی 12 ماه است.
    • ترکیبات: هیالورنیک با غلظت بالا و منشاء غیر حیوانی برای افزایش سازگاری با بدن و کاهش عوارض جانبی
    • کاربردها: مناسب برای تزریق ژل لب، تزریق چانه، تزریق ژل اصلاح فرم بینی، زاویه‌سازی فک، رفع خط اخم، خط خنده، خط غم و نواحی مختلف صورت
    • کاندیدای تزریق: مناسب برای افرادی که ماندگاری ژل در مقایسه با قیمت، در اولویت دوم قرار گرفته است.

به طور کلی توصیه می‌شود قبل از اقدام به تزریق ژل، انتظارات و خواسته های خود را از نتیجه تزریق با پزشک در میان بگذارید و درباره بودجه ای که برای تزریق ژل در نظر گرفته اید، با پزشک صحبت کنید.

سپس انتخاب برند ژل و حجم ژل مورد نیاز را به پزشک و تجربه او واگذار کنید. مطمئن باشید اگر به یک کلینیک معتبر مراجعه نمایید، پزشک برای شما بهترین گزینه را تزریق خواهد کرد.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره اینکه تزریق ژل درموفیل بهتره یا هایومکس صحبت کردیم و این دو محصول را به طور تخصصی با یکدیگر مقایسه نمودیم. همچنین لیستی از نواحی قابل تزریق در صورت و بدن این دو ژل را در اختیار شما قرار دادیم. در پایان گفتیم کدام ژل برای چه کسی بهتر است.

امیدوارم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره اینکه تزریق ژل درموفیل بهتره یا هایومکس در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که قصد انتخاب بین این دو محصول را دارند به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود.