تزریق ژل، یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند مشکلاتی مانند چین و چروک را برطرف نماید و علاوه بر این شما را به حجم و فرم دلخواهی که در هریک از اعضای صورت یا بدن انتظار دارید، برساند. اما برخی افراد فقط به دلیل ترس از رخ دادن عوارضی مانند هماتوم بعد از تزریق ژل، این فرآیند را به تعویق می‌اندازند.

اگر شما هم در این دسته قرار دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. چرا که در این مطلب قرار است درباره دلایل هماتوم بعد از تزریق ژل و نحوه درمان آن را مطرح کنیم.

همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، می‌توانید با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

 هماتوم بعد از تزریق ژل چیست؟

 هماتوم بعد از تزریق ژل چیست؟

به طور کلی تجمع خون، در هر جایی غیر از رگ‌های خونی در بدن را هماتوم می‌نامند. زمانی که هماتوم، زیر پوست ایجاد شود، با علائمی نظیر کبودی همراه است. ممکن است بعد از تزریق ژل، با هماتوم رو به رو شوید که به خودی خود خطرناک نیست، اما به لحاظ زیبایی، ناراحت کننده است و افراد مایل هستند هرچه سریعتر برطرف شود.

دلیل بروز هماتوم بعد از تزریق ژل

شاید برایتان سوال باشد که هماتوم بعد از تزریق ژل چرا رخ می‌دهد و چطور باید از آن پیشگیری کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم هماتوم یا همان کبودی بعد از تزریق ژل، دلایل مختلفی دارد از جمله این دلایل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

تزریق ژل بی‌کیفیت و تقلبی

هماتوم اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که ژل‌های بی‌کیفیت و تقلبی، و تاریخ گذشته در نواحی نادرست صورت یا بدن، تزریق شود.

آسیب‌دیدگی بافت عضله

یکی دیگر از دلایل بروز هماتوم، آسیب‌دیدگی بافت عضله و خون ریزی، به دلیل انجام تزریق توسط افراد بی‌تجربه و غیر متخصص است که تجربه و دانش کافی برای یافتن زاویه مناسب تزریق را ندارند.

تزریق بیش از حد ژل

تزریق بیش از اندازه ژل، به درخواست مراجعه‌کننده و یا به دلیل عدم تجربه کافی برای تعیین مقدار ژل، یکی دیگر از دلایلی است که می‌تواند هماتوم را به دنبال داشته باشد.

دستکاری محل تزریق

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است به بروز هماتوم منجر شود؛ ماساژ غیر اصولی و دستکاری محل تزریق است. این موضوع ممکن است باعث پاره شدن مویرگ‌هایی در زیر پوست، خونریزی و هماتوم شود.

هماتوم معمولاً با کمی درد همراه است و همانطور که اشاره کردیم خطرناک نیست. اما اگر در نقاط خاصی از بدن اتفاق افتاده باشد و یا ادامه دار باشد و بهبود پیدا نکند، لازم است به پزشک مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که در افرادی که بیماری زمینه‌ای و یا خود ایمنی نداشته باشند، با گذشت چند روز، هماتوم توسط سیستم لنفاوی جذب می‌شود.

درمان هماتوم بعد از تزریق فیلر

درمان هماتوم بعد از تزریق فیلر

هرچند هماتوم بعد از چند روز به طور اتوماتیک برطرف می‌شود و جای نگرانی نیست، اما اگر به لحاظ ظاهری برای شما اذیت کننده است، می‌توانید از روش‌های زیر برای درمان هماتوم کمک بگیرید:

  • استفاده از کمپرس یخ، البته اوجه داشته باشید که یخ باید محافظ داشته باشد و تماس مستقیم با پوست نداشته باشد
  • قرار گرفتن عضوی که هماتوم در آن اتفاق افتاده، بالاتر از سایر اعضای بدن
  • مصرف ویتامین C به ویژه آناناس که برای بهبود کبودی و جذب هماتوم مؤثر است
  • مراجعه به پزشک برای بررسی بیشتر

مواردی که به آنها اشاره کردیم به همراه رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق ژل، می‌تواند در بهبود سریعتر هماتوم کمک کننده باشد. همچنین بهترین روش برای پیشگیری از هماتوم، مراجعه به کلینیک معتبر و استفاده از خدمات یک پزشک متخصص است.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره هماتوم بعد از تزریق ژل و دلایل بروز آن صحبت کردیم. همچنین اشاره کردیم که روش‌های درمان هماتوم چیست. در ادامه توضیحاتی درباره چگونگی پیشگیری از هماتوم در اختیار شما قرار دادیم.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات جامع و مفیدی درباره هماتوم بعد از تزریق ژل در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که قصد تزریق ژل را دارند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.