تزریق ژل و بوتاکس، هر دو از شناخته شده‌ترین روش‌ها برای بهبود وضعیت پوست و زیباتر کردن چهره هستند. اما سوال این است که تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس؟ ژل و بوتاکس چه کاربردهایی دارند و برای چه کاری مناسب‌تر هستند؟ به چه کسانی تزریق ژل پیشنهاد می‌شود و برای چه افرادی تزریق بوتاکس بهتر است؟

این‌ها سوالاتی هستند که تصمیم داریم در این مطلب به آنها پاسخ دهیم. لذا برای دانستن پاسخ این سوالات باید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. همچنین اگر در این زمینه با سوالی مواجه هستید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق ژل صورت

در روش تزریق ژل، مقدار مشخصی ژل بر پایه هیالورونیک اسید به نواحی مورد نظر که لازم است چین و چروک آنها برطرف شود و یا برجسته‌تر شود، تزریق شده و توسط پزشک ماساژ داده می‌شود تا در جای مناسب خود قرار گیرد و فیکس شود.

تزریق ژل صورت

مواد ژل بر پایه هیالورونیک اسید است که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد، از این رو هیچگونه عوارضی برای بدن به دنبال نخواهد داشت و تزریق ژل، یک روش ایمن و غیرتهاجمی برای جوانسازی و زیباسازی صورت است.

کاربردهای تزریق ژل

از روش تزریق ژل می‌توان برای برجسته سازی و رفع چین و چروک در قسمت‌های مختلف صورت و بدن استفاده کرد. به عنوان مثال تزریق ژل لب، تزریق ژل گونه، تزریق ژل چانه، تزرق ژل بینی و تزریق ژل زاویه فک، از جمله رایج‌ترین قسمت‌های صورت برای تزریق ژل هستند. همچنین تزریق ژل دست بهترین روش برای جوانسازی دست‌ها به شمار می‌آید. تزریق ژل، یکی از روش‌های پرطرفدار برای جوانسازی و رفع چین و چروک در بین خانم‌ها و آقایان است.

کاندیدای مناسب تزریق ژل

تزریق ژل، معمولاً جنبه زیبایی دارد و برای بهبود زیبایی ظاهری چهره مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر افرادی که مایل به برجسته سازی قسمت‌های مختلف صورت خود هستند، به سراغ روش تزریق ژل می‌روند. اما اگر بخواهیم لیستی از افراد مناسب برای تزریق ژل را در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • افرادی که مایلند لب‌های برجسته‌تری داشته باشند.
  • کسانی که می‌خواهند زاویه‌سازی فک انجام دهند.
  • افرادی که تصمیم دارند گونه‌های برجسته‌تری داشته باشند.
  • افرادی که می‌خواهند چانه آنها فرم بهتری داشته باشد.
  • کسانی که در تیغه بینی، ناهمواری دارند و مایلند این ناهمواری برطرف شود.
  • افرادی که مایلند با تزریق ژل، عدم قرینگی صورت خود را اصلاح نمایند.

توجه داشته باشید که انتظارات شما از تزریق ژل، باید معقول و منطقی باشد، در غیراینصورت، نتیجه تزریق برای شما رضایت بخش نخواهد بود. به عنوان مثال اگر هدف شما این است که بعد از تزریق ژل، دقیقاً شبیه بازیگران یا افراد مشهود شوید، باید بگوییم چنین کاری غیرمنطقی و غیرممکن است.

تزریق بوتاکس

تا به اینجای کار با تزریق ژل آشنا شدید و دانستید تزریق ژل، چه کاربردهایی دارد و برای چه افرادی مناسب است. حالا وقت آن رسیده که با فرآیند تزریق بوتاکس آشنا شوید تا بتوانید بر اساس شرایط خود بین این دو روش تصمیم‌گیری کنید.

تزریق بوتاکس

بوتاکس ماده‌ای است که پس از تزریق شدن به ماهیچه‌ها، آنها را غیرفعال نموده و به حالت استراحت درمی‌آورد. از این طریق ماهیچه‌های صورت هنگام حرف زدن و خندیدن، فعالیتی ندارند و چین و چروک ایجاد نمی‌شود.  

تزریق بوتاکس نیز مانند تزریق ژل، یک روش ایمن و بی‌خطر است، در واقع بوتاکس نوعی باکتری بی‌خطر است که عوارضی برای آن گزارش نشده است.

کاربردهای تزریق بوتاکس

اصلی‌ترین کاربرد بوتاکس را می‌توان بهبود و رفع چین و چروک در بخش‌های مختلف صورت دانست. از این رو به یکی از روش‌های محبوب برای چین و چروک‌های پیشانی، دور چشم، خط اخم، اطراف لب و چانه تبدیل شده است. البته در کنار این موارد، تزریق بوتاکس را می‌توان راه‌حلی برای درمان تعریق بیش از حد، میگرن و سردردهای تنشی و انقباض‌های غیر ارادی دانست.

کاندیدای مناسب تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس، کمی بیشتر از تزریق ژل، جنبه درمانی دارد، اگر بخواهیم لیست افرادی که کاندیدای تزریق بوتاکس را در اختیار شما قرار بدهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • افرادی که در ناحیه پیشانی دچار خط اخم شده‌اند.  
  • خانم‌ها و آقایانی که از چین و چروک اطراف چشم (پنجه کلاغی) خسته شده‌اند.
  • افرادی که می‌خواهند تعریق بیش از حد در ناحیه زیربغل را درمان نمایند.
  • افرادی که از عمیق شدن خط لبخند (خط خنده) شکایت دارند.
  • خانم‌ها و آقایانی که مایلند افتادگی پلک را برطرف نموده و کمی ابروها را به سمت بالا لیفت نمایند.

به طور کلی تزریق ژل بهتره یا بوتاکس؟

پرسشی که بسیاری از مراجعان با آن مواجه هستند این است که تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم در بعضی قسمت‌های صورت، تزریق ژل پیشنهاد می‌شود و برای بعضی نواحی دیگر، بوتاکس مناسب‌تر است.

به عبارت دیگر، معمولاً افرادی که قصد دارند با یک تیر دو نشان بزنند و جوانسازی و حجم‌دهی را به طور همزمان انجام بدهند، باید به سراغ تزریق ژل بروند. اما اگر هدف شما صرفاً رفع چین و چروک و بهبود وضعیت خطوط ایجاد شده روی صورت است، بوتاکس یک گزینه ایده‌آل برای شماست.

در برخی موارد نیز، به تشخیص پزشک می‌توانید از این دو روش به صورت ترکیبی استفاده نمایید. به این صورت که برای رفع چین و چروک‌ها، بوتاکس تزریق کنید و سپس برای فرم‌دهی و حجم‌دهی به صورت، به سراغ تزریق ژل بروید.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره تزریق ژل و تزریق بوتاکس صحبت کردیم، کاربردهای این دو روش را توضیح دادیم و گفتیم کاندیدای مناسب هریک از این دو روش چه کسانی هستند. همچنین درباره ایمن بودن این دو روش برای جوانسازی، رفع ایرادات جرئی و در نهایت بهبود زیبایی ظاهری چهره توضیح دادیم.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل و تزریق بوتاکس در اختیار شما قرار داده باشد و پاسخ مناسبی به سوال تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس داده باشد تا بتوانید بین این دو روش به درستی تصمیم‌گیری کنید. اگر اینطور است، این مطلب را با افرادی که مایل به تزریق ژل و بوتاکس هستند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم از اینکه تا پایان این مطلب با همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.