تزریق ژل در سال‌های اخیر به یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی، حجم‌دهی و فرم‌دهی به پوست تبدیل شده است. اما یکی از عوارضی که برای برخی از افراد رخ می‌دهد، حرکت ژل زیر پوست بعد از تزریق است. از این رو تصمیم گرفتیم دلیل حرکت ژل بعد از تزریق زیر پوست را توضیح دهیم و راهکاری برای حل این مشکل ارائه نماییم.

اگر قصد تزریق ژل صورت و بدن را دارید، این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، با شماره 09120746278 تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

دلایل حرکت فیلر زیر پوست بعد از تزریق

دلایل مختلفی وجود دارد که منجر به حرکت ژل زیر پوست می‌شود. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل حرکت فیلر زیر پوست بعد از تزریق

تزریق ژل بیش از حد نیاز

اگر مقدار ژل تزریق شده بیش از حد نیاز باشد، ممکن است مقدار اضافی آن حرکت کرده و به بخش دیگری منتقل شود.

ماساژ دادن خودسرانه و دستکاری محل تزریق

یکی از شایع ترین دلایل حرکت ژل و ایجاد عدم قرینگی در صورت یا بدن، ماساژ دادن محل تزریق و دستکاری این ناحیه است. از این رو در بخش مراقبت‌های بعد از تزریق ژل توضیح داده‌ایم که به هیچ عنوان محل تزریق را دستکاری نکنید.

تزریق ژل‌های نامرغوب و ارزان

ژل‌های بی کیفیت، معمولاً غلظت کافی ندارند و به خوبی با عضله پیوند برقرار نمی‌کنند، از این رو بعد از تزریق ممکن است زیر پوست حرکت کنند و به قسمت دیگری منتقل شود.

تزریق ژل در عمق نامناسب

اگر تزریق به صورت سطحی انجام شود و در عمق مناسب صورت نگیرد، امکان حرکت ژل زیر پوست افزایش پیدا می‌کند.  

تزریق ژل در عمق نامناسب

انجام تزریق ژل توسط افراد غیر متخصص

معمولاً تزریق غیر اصولی توسط افراد غیر متخصص انجام می‌شود. از این رو اگر تزریق توسط فرد غیر حرفه‌ای و غیر متخصص انجام شده باشد، بدیهی است که زیر پوست حرکت کند.

مستعد بودن برخی نواحی برای حرکت ژل

برخی از نواحی صورت و بدن، به خودی خود مستعد حرکت ژل و جا به جایی آن هستند و بعد از تزریق ژل، ممکن است ترکیبات ژل در این قسمت‌ها جا به جا شود. لب ها و زیر چشم دو مورد از مناطق مستعد حرکت ژل هستند، چراکه فضای کوچکی دارند و مدام در حال حرکت هستند. مثلا به طور مداول از لب‌ها برای صحبت کردن، غذا خوردن و لبخند زدن استفاده می‌کنیم.

مواردی که به آنها اشاره کردیم رایج‌ترین دلایل حرکت ژل زیر پوست بعد از تزریق هستند که همگی قابل پیش بینی و قابل کنترل می‌باشند.

مشکلات ناشی از حرکت ژل بعد از تزریق

اگر ژل تزریق شده زیر پوست شما حرکت کند، موضوعی که به وجود می‌آید، عدم قرینگی در دو طرف صورت و بدن است. به این ترتیب که یک سمت از صورت یا بدن پُر تر یا بالاتر (لیفت بیشتر) نسبت به سمت مقابل دارد و ظاهر شما را به شدن تحت تاثیر قرار می‌دهد.

راهکار مناسب برای بهبود این وضعیت  

در صورتی که با حرکت ژل در زیر پوست خود مواجه شدید، بدون اینکه خودسرانه وارد عمل شوید، به پزشک مراجعه نمایید. در صورتی که مشکل شما از طریق ماساژ قابل حل باشد، پزشک با انجام ماساژ حرفه‌ای، ژل را به سمت مناسب هدایت می‌کند.

یکی دیگر از راه حل‌ها برای بهبود این وضعیت، تزریق آنزیم برای خارج کردن ژل است. به ویژه اگر ژل گلوله شده باشد و یا مقدار اضافی ژل در یک سمت جمع شده باشد. در صورت بی‌کیفیت بودن ژل تزریق شده نیز خارج کردن آن ضروری است.

به طور کلی برای بررسی وضعیت حرکت ژل و چرایی آن باید به پزشک مراجعه نمایید تا با بررسی شرایط شما، تصمیم صحیحی گرفته شود.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره دلایل حرکت ژل بعد از تزریق صحبت کردیم و اشاره کردیم چه مواردی زمینه ساز این موضوع می‌شود. همچنین توضیح دادیم که حرکت ژل چه مشکلاتی را به وجود می‌آورد و چه راهکاری‌هایی برای حل این مشکل وجود دارد.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با کسانی که قصد تزریق ژل صورت و بدن را دارند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با سوال دیگری رو به رو هستید، پرسش خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.

منبع:

https://bit.ly/3Axevq9