تزریق ژل صورت در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای فرم‌دهی، حجم‌دهی و جوانسازی صورت و بدن تبدیل شده است. چرا که یک روش غیرتهاجمی (بدون نیاز به جراحی) به حساب می‌آید. اما سوال اینجاست که عوارض بعد از تزریق ژل صورت چیست و آیا این روش در کنار مزایای بسیارش، عوارضی هم دارد؟

این سوال را بسیاری از افرادی که برای تزریق ژل به مرکز ملینیک مراجعه می‌کنند از همکاران ما در این مجموعه می‌پرسند. این شد که تصمیم گرفتیم در این مطلب از مجله ملینیک درباره عوارض احتمالی تزریق ژل صورت صحبت کنیم. از شما هم دعوت می‌کنیم تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز ملینیک تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

عوارض تزریق ژل صورت چیست؟

اگر اولین بار است که تصمیم به تزریق ژل صورت گرفته‌اید، بدون شک بارها از خود پرسیده‌اید: تزریق ژل صورت عوارضی داره؟ چه عوارض و مشکلاتی ممکنه برای من بعد از تزریق پیش بیاد؟

عوارض تزریق ژل صورت چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم نگرانی شما طبیعی است، اما واقعاً جای نگرانی نیست. تزریق ژل صورت یک روش کاملاً ایمن و تایید شده توسط پزشکان است. از آنجایی تزریق ژل، نیاز به هیچگونه بیهوشی، ایجاد بُرش در پوست و موارد مشابه نیست، یک روش غیرتهاجمی به حساب می‌آید. از مهمتر اینکه ترکیبات ژل را، هیالورونیک اسید تشکیل می‌دهد که این ماده به طور طبیعی در بدن وجود دارد و سازگاری کامل با بدن دارد.

اما موارد زیر، شایع ترین عوارضی هستند که بعد از تزریق ژل ممکن است مشاهده نمایید:

  • ورم مختصر (جای سوزن)
  • کبودی سطحی (در اثر تکان خوردن در هنگام تزریق ژل)
  • قرمزی خفیف
  • خارش خفیف

قرمزی خفیف ممکن است به واسطه جای سوزن در پوست شما باشد و این موضوع در پوست های خیلی حساس شایع است. خارش خفیف نیز به دلیل جا باز کردن پوست، برای ایجاد پیوند با ترکیبات ژل است.

این موارد نهایتاً 1 الی 2 روز بعد با رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق ژل صورت، از بین میرود و صورت شما حالت عادی به خود میگیرد. اما در صورت مشاهده علائم غیر عادی، لازم است به پزشک مراجعه نمایید.

عوارض تزریق فیلر صورت در محیط نامناسب

اشاره کردیم که تزریق ژل صورت یک فرآیند کاملاً غیرتهاجمی و ایمن است، اما به شرطی که این کار توسط پزشک با تجربه و ماهر و در یک محیط کلینیکال انجام شود. اگر تزریق ژل در محیط‌های غیر کلینک و توسط افراد غیرحرفه‌ای انجام شود، ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری برای شما به بار آورد. موارد زیر عوارض تزریق ژل صورت توسط افراد متفرقه است:

  1. نشت و بیرون زدگی ژل از صورت
  2. آسیب‌دیدگی رگ‌ها و شریان‌ها
  3. آسیب به بافت عضله به دلیل استفاده از ژل تاریخ گذشته و فیک
  4. از دست دادن بینایی یکی از چشم ها یا هر دو چشم
  5. حرکت ژل و ایجاد عدم قرینگی در دو طرف صورت

مواردی که به آنها اشاره کردیم، عوارض تزریق ژل توسط افراد بی تجربه، در محیط هایی نظیر آرایشگاه و سالن زیبایی است. پس توصیه میشود در انتخاب کلینیک و پزشک خود نهایت دقت را داشته باشید.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره عوارض تزریق ژل صورت صحبت کردیم و گفتیم عوارض طبیعی بعد از تزریق چه مواردی هستند و چقدر زمان لازم است تا این عوارض برطرف شود. همچنین اشاره کردیم که عوارض احتمالی در صورت مراجعه به مراکز غیر معتبر چه مواردی است.

امیدواریم که مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل و عوارض احتمالی بعد از آن در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است، این مطلب را با دوستانی که قصد تزریق ژل دارند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی مواجه هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود.