تزریق ژل، یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد تغییرات طبیعی، فرم‌دهی و حجم دهی نچرال و رفع ایرادات جزئی صورت و بدن است. آنچه در نتیجه تزریق به طور مستقیم تاثیر می‌گذارد، مراقبت‌های بعد از تزریق ژل است که یکی از آنها تعذیه بعد از تزریق ژل است.

از این رو تصیم گرفتیم این مطلب از بلاگ مرکز زیبایی ملینیک را به تغذیه بعد از تزریق ژل اختصاص بدهیم. اگر می‌خواهید بدانید غذاها و خوراکی‌های مجاز و غیر مجاز بعد از تزریق ژل چه مواردی هستند، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، می‌توانید با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

مواد غذایی مناسب بعد از تزریق ژل

اشاره کردیم که تزریق ژل، مانند هر روش دیگر زیبایی، نیازمند رعایت نکات و توصیه‌هایی بعد از اتمام کار است. هدف از رعایت این نکات، کسب بهترین نتیجه از تزریق، افزایش سرعت بهبودی، کوتاه شدن دوره نقاهت و افزایش ماندگاری ژل در بدن است.  

مواد غذایی مناسب بعد از تزریق ژل

یکی از مواردی که افراد پس از تزرق ژل باید به آن توجه داشته باشند، مساله تغذیه است. اگر بخواهیم لیست کاملی از مواد غذایی مجاز بعد از تزریق ژل در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مصرف ویتامین C و ویتامین D
  • مصرف مواد حاوی فیبر مانند کلم بروکلی و حبوبات
  • مصرف تخم مرغ و ماهی به منظور دریافت پروتئین و امگا 3 و 6
  • مصرف آب کافی برای افزایش خونرسانی، فرم‌گیری ژل و افزایش سرعت بهبود ناحیه تزریق
  • مصرف مواد غذایی دارای اسیدهای چرب مجاز مانند ماهی قزل آلا، بادام، گردو، روغن زیتون و روغن نارگیل
  • مصرف میوه و سبزیجات تازه  
  • استفاده کافی از غلات سبوس دار و کربوهیدرات های ساده
  • مصرف چربی‌های غیر اشباع

قرار دادن مواد غذایی فوق در برنامه غذایی بعد از تزریق ژل به شما کمک می‌کند که اولاً بهترین نتیجه را از تزریق ژل بگیرید و در ثانی دوره نقاهت شما کوتاه‌تر شود و در نهایت ماندگاری ژل در بدن شما به حداکثر میزان خود برسد.

مواد غذایی ممنوعه بعد از تزریق ژل

مواد غذایی ممنوعه بعد از تزریق ژل

لازم است پس از تزریق ژل، عادات غذایی ناسالم خود را کنار بگذارید و سبک زندگی را تغییر دهید. در بخش قبلی غذاهای مجاز را به شما معرفی کردیم. در این بخش قصد داریم غذاهای ممنوعه و غیرمجاز بعد از تزریق را به شما معرفی کنیم. چرا که برخی غذاها ممکن است نتیجه کار تزریق ژل را تخت تاثیر قرار دهد و برخی دیگر روی ماندگاری ژل، اثر منفی بگذارد.  

غذاهایی که اکثر پزشکان زیبایی آنها را غیرمجاز می‌دانند عبارتند از:

  • فست فودها و غذاهای فرآوری شده
  • غذاهای چرب حاوی روغن‌های اشباع
  • غذاهای تند و شور
  • نوشیدنی‌ها و مواد غذایی کافئین‌دار
  • مصرف نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات

به طور کلی هر نوع مواد غذایی که می‌تواند متابولیسم بدن شما را بالا ببرد، میتواند نتیجه تزریق را تحت تاثیر قرار دهد و ماندگاری ژل را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

تغذیه بعد از تزریق ژل لب

تغذیه بعد از تزریق ژل لب

تا به اینجای کار با مواد غذایی مجاز و غیرمجاز پس از تزریق ژل آشنا شدید. اما اگر تزریق ژل لب انجام داده باشید، لازم است علاوه بر نکات فوق، موارد دیگری را که در ادامه به آنها اشاره می‌کینم نیز رعایت نمایید:

  • مصرف نوشیدنی‌های داغ را به حداقل برسانید، چراکه هرگونه حرارت، ژل را حل می‌کند و باعث از بین رفتن اثر و ماندگاری آن می‌شود.
  • نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، پرهیز از خوردن غذاهای جویدنی است چرا که این غذاها به لب‌ها و فک شما فشار وارد می‌کند و می‌تواند باعث متراکم شدن ژل شود.  
  • پرهیز از مصرف نوشیدنی‌های گازدار، چرا که این نوع نوشیدنی‌ها سدیم زیادی دارند و باعث تورم لب‌ها می‌شوند.

نکته قابل تذکر این است که بعد از تزریق ژل لب، ممکن است ترجیح بدهید آب را با نی بنوشید، اما بهتر است تا حد امکان از این کار پرهیز کنید، زیرا نوشیدن مایعات با نی موجب فشرده شدن لب‌ها و ایجاد فشار روی لب می‌شود و فرم و حجم لب را کاهش می‌دهد.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره تغذیه بعد از تزریق ژل صحبت کردیم و مواد غذایی مجاز و غیرمجاز بعد از تزریق را به شما معرفی کردیم. همچنین گفتیم که در صورت مصرف مواد غذایی ممنوعه، ممکن است چه عوارضی رخ دهد.

امیدواریم که مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تغذیه بعد از تزریق ژل لب در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که به تازگی تزریق ژل انجام داده‌اند به اشتراک بگذارید. همچنین در صورتی که در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید، تا مقاله‌ای دیگر بدرود.