تزریق ژل و فیلر، در سال‌های اخیر به یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود وضعیت چهره و بدن تبدیل شده است. چرا که این مواد حاوی هیالورنیک اسید هستند و بهترین روش برای رفع چین و چروک‌های ایجاد شده روی صورت به حساب می‌آیند.

 البته تزریق ژل و فیلر کاربردهای دیگری دارند، نظیر فرم‎دهی به نواحی مختلف صورت و بدن و حجم‌دهی به عضلات تحلیل رفته. در حال حاضر دو مورد از بهترین برندهای موجود در بازار اودری و درموفیل هستند. اما سوال اینجاست که تزریق ژل اودری بهتر است یا درموفیل؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی مثل بودجه‌ای که برای تزریق ژل در نظر گرفته‌اید، نیاز بدن شما، تشخیص پزشک، ماندگاری ژل و ناحیه مورد نظر بستگی دارد. از این رو تصمیم گرفتیم این مطلب از مجله ملینیک را به مقایسه این دو ژل اختصاص بدهیم. پس اگر می‌خواهید یکی از دو ژل را برای تزریق انتخاب کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

همچنین اگر در این زمینه با سوال دیگری رو به رو هستید، می‌توانید همین حالا با شماره 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

مقایسه ژل اودری و درموفیل

مقایسه ژل اودری و درموفیل

شاید در ابتدا انتخاب بین دو گزینه مطرح و پرطرفدار اودری و درموفیل، کمی سخت به نظر برسد، اما واقعیت این است که وقتی فاکتورهای مختلف نظیر ماندگاری، ویژگی‌ها، کاربردها و فرمولاسیون هر دو گزینه را با هم مقایسه کنیم، تصمیم‌گیری کمی راحت‌تر خواهد شد. در ادامه این موارد به طور تخصصی با یکدیگر مقایسه شده است. علاوه بر این باید در نظر بگیرید که انتظارات شما از تزریق ژل چیست و چه بودجه‌ای برای تزریق در نظر گرفته‌اید.

فرمولاسیون ژل اودری

فرمولاسیون ژل اودری، بر پایه هیالورنیک اسید است که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و باعث حفظ رطوبت و آبرسانی پوست می‌شود، از این رو با بدن کاملاً سازگار است و عوارض جانبی ندارد.

البته نکته قابل توجه در مورد ژل اودری این است که هیالورونیک موجود در این محصول منشاء غیر حیوانی دارد و غلظت آن بسیار بالا است. مزیت بالا بودن غلظت هیالورونیک در درجه اول این است که محصول تاثیر مطلوبی در ناحیه تزریق خواهد گذاشت و در ثانی به کُندی در بدن تجزیه می‌شود، در نتیجه ماندگاری بالایی دارد.

فرمولاسیون ژل اودری

مشخصات درج شده روی جعبه محصول نشان می‌دهد که مقادیر اندکی اندوتوکسین در ترکیبات این ژل وجود دارد و میتوان نتیجه گرفت که محصول کاملاً ایمن است.

ویژگی‌های ژل اودری

فرمولاسیون و ترکییات ژل اودری، ویژگی‌های منحصر به فردی را به این محصول داده است که در این بخش می‌خواهیم لیست کاملی از این ویژگی‌ها را در اختیار شما قرار بدهیم:

  • روان بودن فرآیند تطریق در عین بالا بودن غلظت محصول
  • بدون درد بودن تزریق و به حداقل رسیدن التهاب و تورم بعد از تزریق
  • بالا بودن ایمنی محصول و سازگاری کامل آن با بدن بدون عوارض جانبی
  • پایداری فوق‌العاده پیوند ترکیبات ژل با عضله و بالا بودن ماندگاری
  • ایجاد فرم و حجم مناسب در صورت و بدن
  • بالا بودن غلطت هیالورونیک اسید بدون مشاء حیوانی
  • پایین بودن میزان اندوتوکسین موجود در ترکیبات

مواردی که به آنها اشاره کردیم، مهمترین ویژگی‌های ژل اودری هستند. این محصول در کشور کره جنوبی تولید می‌شود و یکی از برترین برندهای کره‌ای در حوزه ژل و فیلر است.

کاربردهای فیلر اودری

کاربردهای فیلر اودری

بر اساس ویژگی‌های ژل اودری که در بخش قبلی به آنها اشاره کردیم، این ژل برای نواحی مختلف صورت و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم لیست کاملی از نواحی قابل تزریق را در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تزریق در ناحیه فک برای زاویه‌سازی فک و ایجاد خط فک
  • تزریق در ناحیه بینی برای اصلاح فرم بینی در بخش استخوان (پل)
  • تزریق در صورت برای رفع خطوط سطحی و عمیق ایجاد شده
  • فرم‌دهی و حجم‌دهی به گونه‌ها و ایجاد کانتورینگ گونه
  • تزریق برای رفع خط غم، خط اخم و خط خنده
  • تزریق ژل لب با انواع تکنیک‌های روسی، عروسکی، سوتی و….
  • تزریق به دست برای جوانسازی پوست دسته و پُر کردن عضلات تحلیل‌رفته
  • مناسب برای کلیه بخش‌های صورت به جز دور چشم (پنجه کلاغی) و زیر چشم
  • تزریق برای رفع چین و چروک‎های ایجاد شده در ناحیه گردن و دکلته

مواردی که به آنها اشاره کردیم اصلی ترین کاربردهای ژل اودری برای تزریق به نواحی مختلف صورت و بدن هستند.

فرمولاسیون ژل درموفیل

فیلر درموفیل، در واقع نسل چهارم فیلرها بر پایه هیالورنیک اسید است. این ماده همانطور که اشاره کردیم، در بدن ما به طور طبیعی وجود دارد و به هیدراته ماندن پوست و حفظ رطوبت مورد نیاز آن کمک می‌کند.

فرمولاسیون ژل درموفیل

هیالورونیک اسید موجود در ترکیبات ژل درموفیل، آب را در بدن جذب کرده و یک شبکه محکم بین مولکول های آب و عضلات ایجاد می‌کند. از این طریق چین و چروک‌های ایجاد شده برطرف می‌شوند و حجم از دست رفته عضلات بهبود پیدا می‌کند.

ژل درموفیل توسط یکی از لابراتوارهای معتبر در کشور فرانسه تولید شده و مورد تایید سازمان غذا و داروی کشور آمریکا (FDA) قرار گرفته است.

ویژگی‌های ژل درموفیل

ترکیبات ژل درموفیل زیر میکروسکوپ‌های آزمایشگاهی، نشان می‌دهد که این محصول، یک ژل سه بُعدی است. علاوه بر این یک زنجیره قوی، از مولکول‌های هیالورونیک اسید بوتاندیول دی گلیسیدیل اتر  (BDDE)در ترکیبات آن وجود دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های درموفیل این است که به راحتی در عضله تزریق می‌شود و تزریق آن کاملاً بدون درد است. بافت یکپارچه با اثربخشی بالا و ماندگاری قابل قبول، از جمله ویژگی‌هایی است که این ژل را به یک محصول با کیفیت و پرطرفدار تبدیل کرده است.

هیالورونیک موجود در ژل درموفیل، به گونه‌ای است که می‌تواند 5 برابر وزن خود آب جذب کند و به همین دلیل یک حجم‌دهنده عالی به حساب می‌آید. از دیگر ویژگی‌های ژل درموفیل می‌توان به سرعت بالای اثرگذاری و ماندگاری بالا اشاره کرد.

کاربردهای فیلر درموفیل

بررسی‌های انجام شده در کنار تجربه پزشکان، نشان داده است که فیلر درموفیل را می‌توان برای تزریق در نواحی زیر استفاده کرد:

  • تزریق انواع ژل لب روسی، عروسکی، فانتزی و ….
  • زاویه‌سازی فک و تزریق برای برجسته‌سازی چانه  
  • تزریق برای رفع چین و چروک‌های ایحاد شده روی صورت به جز اطراف چشم
  • تزریق برای زاویه‌سازی و کانتورینگ گونه
  • تزریق در ناحیه دست
  • تزریق در ناحیه دکلته برای رفع چین و چروک  

به طور کلی می‌توان گفت ژل درموفیل، برای تزریق به صورت و بدن به جز چشم و نواحی اطراف آن یک گزینه عالی به حساب می‌آید.

کاربردهای فیلر درموفیل

البته توجه داشته باشید که این ژل، گزینه مناسبی برای تزریق در ناحیه سینه و باسن نیست و قدرت حجم‌دهی و فرم‌دهی به این دو ناحیه را ندارد.

مقایسه ماندگاری دو ژل

اگر بخواهیم دو محصول اودری و درموفیل را از لحاظ ماندگاری با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم ژل اودری بین 12 تا 18 ماه در بدن شما ماندگار است و ژل درموفیل، 12 الی 14 ماه بعد از تزریق ماندگاری دارد.

البته لازم به ذکر است که ماندگاری ژل، علاوه بر برند و شرکت تولید کننده، به عوامل دیگری نظیر تکنیک تزریق، عمق تزریق، ناحیه‌ای که در آن تزریق صورت گرفته است، میزان آگاهی شما از مراقبت‌های بعد از تزریق و در نهایت از مهمتر متابولیسم بدن شما بستگی دارد.

هرچقدر متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن شما بالاتر باشد، میزان ماندگاری ژل در بدن شما کاهش پیدا می‌کند.

کدام ژل برای من بهتر است؟

تا به اینجای کار با ویژگی‌ها، فرمولاسیون، کاربردها و در نهایت ماندگاری این دو ژل آشنا شدید. اما شاید از خودتان بپرسید در نهایت کدام ژل برای من بهتر است؟

در این بخش می‌خواهیم مقایسه پایانی بین این دو ژل انجام دهیم تا در نهایت تصمیم‌گیری بین این دو گزینه برای شما راحت‌تر شود.

  • ژل اودری
    • ماندگاری: ماندگاری این محصول بین 8 تا 12 ماه است.
    • ترکیبات: دارای ترکیبات هیالورونیک اسید با منشاء غیر حیوانی است.
    • کاربردها: مناسب برای تزریق لب، حجم‌دهی و فرم‌دهی به گونه‌ها، زاویه‌سازی فک و فردم دهی به چانه.
    • کاندیدای تزریق: مناسب برای افراد دارای متابولیسم بالا که مایل به تزریق ژل با ماندگاری بالا هستند و بودجه بیشتری برای تزریق ژل در نظر گرفته‌اند.
  • ژل درموفیل
    • ماندگاری: ماندگاری ژل درموفیل بین12 الی 24 ماه است.
    • ترکیبات: هیالورنیک با غلظت با قابلیت جذب آب 5 برابر وزن هر مولکول
    • کاربردها: مناسب برای تزریق ژل لب، تزریق چانه، اصلاح فرم بینی، زاویه‌سازی فک، رفع خط اخم، خط خنده، خط غم
    • کاندیدای تزریق: مناسب برای افراد دارای متابولیسم پایین که ماندگاری ژل در مقایسه با هزینه تزریق در اولویت دوم قرار دارد.

البته توصیه می‌شود در هنگام معاینه ناحیه مورد نظر برای تزریق، انتظارات خود را با پزشک در میان بگذارید و انتخاب ژل را بر عهده پزشک قرار دهید و به دانش و تجربه پزشک اعتماد کنید.

تزریق ژل اودری بهتره یا درموفیل

مطمئن باشید که در صورت انتخاب پزشک و کلینیک استاندارد، پزشک بهترین گزینه را برای شما انتخاب خواهد کرد و شما بهترین نتیجه را از تزریق خواهید گرفت.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

در این مطلب درباره اینکه تزریق ژل اودری بهتر است یا درموفیل صحبت کردیم و این دو محصول را به طور کامل با یکدیگر مقایسه کردیم. همچنین در مورد ماندگاری هر دوی این محصول صحبت کردیم و اشاره کردیم که کدام محصول برای چه کسی بهتر است.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره اینکه تزریق ژل اودری بهتره یا درموفیل در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است، این مطلب را با کسانی که مایل به تزریق ژل اودری یا درموفیل هستند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.