بسیاری از افراد از کوچک بودن چانه خود ناراضی هستند و مایل هستند برای فرم دهی و حجم دهی به چانه، تزریق ژل انجام بدهند، چرا که چانه خوش فرم و کشیده، تاثیر زیادی در زیباتر شدن چهره دارد. اما بسیاری از افراد تزریق ژل چانه را فقط به دلیل اینکه از عوارض آن می‌ترسند بدون اینکه از آنها اطلاعاتی داشته باشند، به تعویق می‌اندازند. اما به راستی عوارض بعد از تزریق ژل چانه چیست؟

این سوالی است که بسیاری از مراجعه‌کنندگان به مرکز ملینیک با آن مواجه هستند. به ویژه افرادی که برای اولین بار قرار است تزریق ژل چانه انجام بدهند. این شد که تصمیم گرفتیم این مطلب از مجله ملینیک را به این موضوع اختصاص بدهیم. پس برای آگاهی از عوارض بعد از تزریق ژل چانه، تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، می‌توانید با شماره 09120746278 مرکز ملینیک تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

عوارض تزریق ژل چانه چیست؟

بگذارید همین اول کار خیال شما را راحت کنیم که تزریق ژل چانه، یک فرآیند کاملاً غیرتهاجمی (بدون نیاز به جراحی) است و ترکیبات ژل، سازگاری کامل با بدن دارد. به عبارت دیگر فرمولاسیون ژل را هیالورونیک اسید تشکیل می‌دهد که این ماده به طور طبیعی در بدن وجود دارد و باعث حفظ رطوبت و شادابی پوست می‌شود.

عوارض بعد از تزریق ژل چانه چیست؟

اما با این وجود، تزریق ژل چانه نیز خالی از عوارض نیست، البته این عوارض کاملًا طبیعی هستند و نهایتا بعد از 1 یا 2 روز رفع می‌شوند. اگر بخواهیم رایج‌ترین عوارض تزریق ژل چانه را در اختیار شما قرار دهیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مشاهده قرمزی در ناحیه تزریق، این موضوع بیشتر در افراد دارای پوست حساس اتفاق می‌افتد.
  • مشاهده تورم سطحی در ناحیه تزریق، به واسطه ورود سوزن به پوست اتفاق می‌افتد.
  • مشاهده کبودی خفیف در ناحیه تزریق، این موضوع فقط در صورتی رخ می‌دهد که در هنگام تزریق تکان خورده باشید یا چانه لرزش داشته باشد.
  • احساس خارش در ناحیه تزریق، این موضوع به واسطه باز شدن پوست برای جا دادن مواد ژل به وجود می‌آید.

 مواردی که به آنها اشاره کردیم عوارض طبیعی و رایج بعد از تزریق ژل هستند و مشاهده آنها جای نگرانی ندارد. در صورت مشاهده این عوارض کافیست مراقبت‌های بعد از تزریق ژل چانه را به درستی انجام دهید و یک الی دو روز صبر کنید تا عوارض برطرف شوند.

عوارض تزریق فیلر چانه توسط افراد متفرقه

در مقابل اگر تزریق ژل در محیط‌های غیر کلینیکال (سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها) و توسط افراد متفرقه و غیر پزشک انجام شود، ممکن است مشکلات زیادی به بار آورد از جمله این موارد می‌توان به:

  1. نشت ژل و خارج شدن آن از ناحیه تزریق
  2. تزریق بیش از اندازه ژل و غیر طبیعی شدن فرم چانه
  3. تزریق ژل تقلبی و تاریخ گذشته و بروز مشکلات سلامتی
  4. آسیب دیدن عضله چانه به دلیل تزریق غیر اصولی و ناصحیح
  5. حرکت ژل و عدم قرینگی دو طرف صورت
  6. آسیب دیدن رگ‎های خونی و شریان‌ها

اشاره کرد. به یاد داشته باشید که تزریق ژل، به طور مستقیم با سلامتی شما در ارتباط است. پس به تبلیغات کاذب و تخفیف های عجیب و غریب دلخوش نکنید. چرا که اکثر این ژل‌ها تقلبی و بی اعتبار هستند.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره عوارض بعد از تزریق ژل چانه صحبت کردیم و لیستی از عوارض طبیعی را در اختیار شما قرار دادیم. همچنین اشاره کردیم که در صورت مراجعه به مراکز غیر معتبر، ممکن است چه عوارض جبران ناپذیری برای شما رخ دهد.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است، این مطلب را با افرادی که قصد تزریق ژل دارند به اشتراک بگذارید. همچنین در صورتی که در این زمینه با سوال دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود.