تزریق ژل گونه یکی از بهترین روش‌ها برای زاویه سازی در گونه و ایجاد کانتورینگ گونه است. اما اکثر افرادی که برای اولین بار می‌خواهند تزریق ژل گونه انجام بدهند با این سوال رو به رو می‌شوند که آیا تزریق ژل گونه عوارضی دارد؟ و عوارض بعد از تزریق ژل گونه چیست؟

 از این رو تصمیم گرفتیم این مطلب از مجله ملینیک را به بیان توضیحاتی درباره تزریق ژل گونه اختصاص بدهیم. پس اگر قصد تزریق ژل گونه را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، می‌توانید با شماره 09120746278 با مرکز ملینیک تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

 عوارض تزریق ژل گونه چیست؟

تزریق ژل گونه، یک فرآیند کاملاً غیرتهاجمی (بدون نیاز به عمل جراحی) است و نیاز به هیچگونه بستری شدن و دریافت بیهوشی ندارد. فقط لازم است قبل از تزریق ژل، کمی مواد بی‌حسی در ناحیه تزریق اعمال شود.

 عوارض بعد از تزریق ژل گونه چیست؟

اما همین فرآیند ساده که فقط 15 دقیقه زمان لازم دارد، ممکن است برای شما عوارضی داشته باشد که البته کاملاً طبیعی است و به زودی برطرف خواهد شد. اگر بخواهیم لیستی از این عوارض را در اختیار شما قرار دهیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کمی ورم در ناحیه تزریق، به دلیل ورود سوزن به پوست
  • کبودی مختصر، در صورت تکان خوردن و لرزش در هنگام ترزیق ژل
  • قرمزی خفیف در صورت حساس بودن و نازک بودن پوست شما
  • کمی احساس خارش بعد از اتمام فرآیند تزریق

مواردی که به آنها اشاره کردیم طبیعی‌ترین عوارض بعد از تزریق ژل است و ممکن است فقط برای برخی از افراد رخ دهد. علاوه بر این پیشرفت‌های علم پزشکی در حوزه تولید تجهیزات پزشکی، باعث شده ابزارآلات لازم برای تزریق، ظرافت بالایی داشته باشند و این عوارض در افراد مختلف به حداقل برسد.

توصیه می‌شود در صورت مشاهده هریک از این عوارض، به هیچ عنوان به محل تزریق دست نزنید و آن ناحیه را ماساژ ندهید. به یاد داشته باشید که هرگونه دستکاری در ناحیه تزریق، نتیجه تزریق را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است باعث ایجاد عدم قرینگی شود. کلیه این عوارض در صورت رعایت صحیح مراقبت‌های بعد از تزریق ژل گونه، پس از گذشت 1 الی 2 روز از تزریق، برطرف خواهد شد و صورت و گونه شما به حالت طبیعی بازمی‌گردد.

این را هم اضافه کنیم که به طور کلی تزریق ژل گونه، یک روش ایمن برای جوانسازی و لیفت صورت است که توسط پزشکان مورد تایید قرار گرفته است و برای اینکار جای هیچگونه نگرانی نیست.

عوارض تزریق فیلر گونه توسط افراد غیر پزشک

اگرجه تزریق ژل یک فرآیند ساده و راحت و غیرتهاجمی است که نیاز به بستری شدن و سپری کردن دوره نقاهت ندارد، اما توجه داشته باشید که فرآیند تزریق باید توسط پزشک انجام شود و تزریق ژل در مکان های غیر کلینیکال و توسط افراد متفرقه، میتواند عوارض و عواقب جبران ناپذیری از جمله موارد زیر به دنبال داشته باشد:

  1. نشت ژل از گونه و خارج شدن آن از این ناحیه
  2. تزریق بیش از حد ژل به گونه و ایجاد حالت غیرطبیعی
  3. تزریق ژل و فیلر تاریخ گذشته و بی اعتبار
  4. تزریق ژل فیک به جای محصول اصلی و استاندارد
  5. آسیب‌دیدگی بافت عضله، به دلیل استفاده از تکنیک اشتباه و غیراصولی
  6. حرکت ژل و ایجاد عدم قرینگی در دو طرف صورت و یا بالا و پایین بودن لیفت گونه
  7. آسیب دیدن رگ‎های خونی و شریان‌ها

موارد فوق، رایج ترین عوارض تزریق ژل توسط افراد غیر پزشک و بی تخصص است. بنابراین برای تزریق ژل به گونه، حتماً و حتماً با تحقیقات قبلی، به یک کلینیک معتبر مراجعه نمایید تا این عوارض برای شما پیش نیاید.

مراقب باشید وعده پایین بودن هزینه و تخفیف‌های باورنکردنی، شما را به استفاده از خدمات سطح پایین وسوسه نکند که در این صورت باید چند برابر هزینه کنید تا عوارض به وجود آمده را درمان نمایید.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب شما را با عوارض بعد از تزریق ژل گونه آشنا کردیم و گفتیم چه عوارضی طبیعی هستند و پس از دو روز برطرف می‌شوند. همچنین درباره عوارض و عواقب تزریق ژل غیر استاندارد، در محیط غیر استاندارد توسط افراد غیر متخصص هشدار دادیم.

امیدواریم که این مطلب اطلاعات ارزشمندی درباره عوارض بعد از تزریق ژل گونه در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با افرادی که قصد تزریق ژل گونه را دارند، به اشتراک بگذارید. هچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، در بخش دیدگاه‌ها سوال خود را مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود.