یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی پوست و ایجاد حجم و فرم مناسب در اعضای صورت و بدن، تزریق ژل و فیلر است. اما برخی افراد به ویژه خانم‌ها، تزریق ژل را فقط به دلیل ترس از کبودی بعد از تزریق ژل به تعویق می‌اندازند.

این شد که تصمیم گرفتیم این مطلب از مجله ملینیک را به بیان توضیحاتی درباره دلایل کبودی بعد از تزریق ژل و روش‌های درمان این وضعیت اختصاص بدهیم. بنابراین اگر قصد تزریق ژل را دارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

همچنین اگر در این زمینه با سوال دیگری رو به رو هستید، با شماره 09120746278 تماس بگیریو و ضمن مطرح کردن سوال خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

دلیل کبودی بعد از تزریق فیلر چیست؟

دلیل کبودی بعد از تزریق فیلر چیست؟

واقعیت این است که کبودی بعد از تزریق ژل و فیلر دلایل مختلفی دارد. اگر بخواهیم لیست کاملی از دلایل کبودی بعد از تزریق ژل در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

لرزش و تکان خوردن در حین فرآیند تزریق

یکی از اصلی‌ترین دلایل کبودی بعد از تزریق ژل، تکان خوردن و لرزش در طول فرآیند تزریق است. به عبارت دیگر اگر در طول فرآیند تزریق، صورت شما تکان خورده باشد، ممکن است مویرگ‌هایی در زیر پوست پاره شده باشند و در نتیجه کبودی یا خون‌مُردگی اتفاق بیفتد.

بروز واکنش‌های آلرژیک

برخی افراد، به واسطه حساسیت به وارد شدن جسم خارجی، دچار واکنش آلرژیک شده و علائمی مانند کبودی از خود نشان می‌دهند.

تزریق ژل بی‌کیفیت و تقلبی

استفاده از ژل‌های بی کیفیت، تاریخ گذشته و تقلبی، عوارضی مانند کبودی، تورم و مواردی از این دست را به دنبال می‌آورد.

تزریق غیر اصولی با زاویه نادرست

یکی دیگر از دلایل بروز کبودی بعد از تزریق ژل، تزریق غیر اصولی توسط افراد غیر متخصص و بی‌تجربه است. از این رو اهمیت مراجعه به کلینیک و پزشک متخصص بیشتر مشخص می‌شود. چرا که پزشک با ارزیابی درست، زاویه مناسب تزریق را مشخص نموده و سپس تزریق را انجام می‌دهد.

تزریق بیش از حد ژل

تزریق بیش از اندازه ژل نیز می‌تواند یکی دیگر از دلایل بروز کبودی بعد از تزریق ژل باشد. لذا لازم است انتظار خود را از نتیجه تزریق با پزشک در میان بگذارید و حجم ژلی که باید تزریق شود را بر عهده پزشک و دانش و تجربه او قرار دهید.

دستکاری و ضربه خوردن محل تزریق

اگر محل تزریق مورد ضربه قرار گیرد و یا دستکاری شود، ممکن است کبودی رخ دهد. توجه داشته باشید همانطور که در مطلب مراقبت های بعد از تزریق ژل هم یادآوری کردیم به هیچ عنوان نباید محل تزریق را دستکاری کنید چرا که باعث حرکت ژل، عدم قرینگی و بروز عوارضی مانند کبودی می‌شود.

مواردی که به آنها اشاره کردیم، مهمترین دلایل بروز کبودی بعد از تزریق ژل است. در ادامه روش‌هایی برای پیشگیری و درمان کبودی بعد از تزریق ژل را در اختیار شما قرار می‌دهیم اما مهمترین اقدام شما برای جلوگیری از این عارضه، مراجعه به کلینیک و پزشکان معتبر است.

پیشگیری از کبودی بعد از تزریق ژل

حتماً شما هم تا به حال بارها جمله «پیشگیری بهتر از درمان است را شنیده‌اید» واقعاً هم همینطور است. پس اگر به فکر پیشگیری از کبودی بعد از تزریق ژل هستید، این بخش را با دقت بخوانید.

پیشگیری از کبودی بعد از تزریق ژل

اگرچه کبودی و خون مردگی بعد از تزریق، تقریباً به ندرت اتفاق می افتد و طی یک یا دو روز هم برطرف میشود. اما توصیه های زیر، بهترین روش ها برای پیشگیری از کبودی بعد از تزریق ژل هستند:

  • پرهیز از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند ایبوپروفن، آسپرین، ویتامین E قبل تزریق
  • استفاده از کمپرس یخ با محافظ (یخ نباید به طور مستقیم روی پوست قرار بگیرد)
  • خودداری از ورزش‌های سنگین و فعالیت‌های بدنی شدید
  • پرهیز از مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی قبل و بعد از تزریق
  • رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل صورت و بدن
  • رعایت رژیم غذایی مناسب و استفاده از ویتامین C و سبزیجات تازه در برنامه غذایی
  • نوشیدن مقدار کافی آب برای ایجاد پیوند مناسب بین ترکیبات ژل و عضله

با این روش‌ها می‌توانید احتمال بروز کبودی بعد از تزریق ژل را به حداقل برسانید. اما در صورت بروز کبودی شدید و ادامه دار، حتماً در این خصوص به پزشک مراجعه نمایید.

راه‌های درمان کبودی بعد از تزریق ژل

در حوزه درمان و فعالیت‌های پزشکی، همواره برای بهبود یک عارضه، راه های درمان وجود دارد. روش‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، بهترین روش‌های درمان کبودی بعد از تزریق فیلر هستند:

مصرف آناناس طبیعی

آناناس تازه، دارای آنزیم طبیعی بروملین که شناخته‌شده‌ترین روش برای درمان کبودی به حساب می‌آید. بنابراین برای رفع کبودی بعد از تزریق، مصرف آناناس را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

راه‌های درمان کبودی بعد از تزریق ژل

مصرف سبزیجات تازه

استفاده از میوه‌ها و سبزیجات دارای ویتامین K مانند اسفناج، خیار و هویج، قبل و بعد از تزریق در بهبود کبودی تاثیرگذار است.

نوشیدن آب کافی

مصرف آب کافی در روزهای ابتدایی بعد از تزریق ژل، می‌تواند عوارض تزریق نظیر کبودی و تورم را کاهش دهد.

مواردی که به آنها اشاره کردیم کمک می‌کند که کبودی هرچه سریعتر برطرف شود و روند بهبودی بعد از تزریق ژل سریع تر طی شود تا بهترین نتیجه را از تزریق خود بگیرید.

کبودی بعد از تزریق ژل چند روز ادامه دارد؟

یکی از پرتکرارترین سوالات مراجعه کنندگان به مرکز ملینیک این است که اگر تزریق ژل زیر چشم انجام دهم و کبودی اتفاق بیفتد، این کبودی چند روز ادامه دارد و چه زمانی خوب می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم کبودی بعد از تزریق ژل، معمولاً دو الی سه روز ادامه دارد به ویژه اگر رژیم غذایی را به درستی انجام دهید، به سرعت برطرف می‌شود و جای نگرانی ندارد.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره دلایل کبودی بعد از تزریق ژل صحبت کردیم و اشاره کردیم که این عارضه به چه دلیل به وجود می‌آید، چطور می‌توان از آن پیشگیری کرد و چه روش هایی برای درمان کبودی بعد از تزریق ژل وجود دارد. همچنین درباره طول درمان کبودی صحبت کردیم و گفتیم کبودی کوتاه‌مدت جای نگرانی ندارد.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی در خصوص کبودی بعد از تزریق ژل در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با کسانی که قصد تزریق ژل را دارند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.