بینی زیبا و خوش‌فرم، یکی از آیتم‌های تاثیر گذار در زیبایی چهره است. اگر بینی شما دارای ایرادات کوچکی مثل ناهمواری در تیغه بینی دارد، می‌توانید برای اصلاح فرم بینی ژل تزریق نمایید. اما آنچه نتیجه تزریق ژل را برای شما مطلوب و ماندگار می‌کند، آگاهی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل بینی و رعایت دقیق آنهاست.

اما مراقبت‌های بعد از تزریق ژل بینی چیست و رعایت یا عدم رعایت آنها چه تاثیری در نتیجه تزریق دارد؟ این‌ها سوالاتی هستند که قرار است در این مقاله به آنها پاسخ بدهیم. پس اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

همچنین در صورتی که با سوال دیگری رو به رو هستید و یا مایل به دریافت راهنمایی می‌باشید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق ژل بینی

اشاره کردیم که یکی از روش‌های فرم‌دهی به بینی و رفع ایرادات جرئی آن، تزریق ژل بینی است. در این روش باید در ابتدا به پزشک مراجعه نمایید تا وضعیت بینی شما را بررسی نماید و انتظارات خود از نتایج تزریق را با پزشک درمیان بگذارید.

تزریق ژل بینی

سپس پزشک مقدار ژل مورد نیاز را مشخص نموده و مقداری مواد بی حسی روی بینی اعمال می‌کند تا در هنگام تزریق دردی احساس نکنید. فرآیند تزریق ژل بینی حدوداً 15 دقیقه طول می‌کشد و پس از پایان کار، پزشک لیستی از مراقبت‌هایی که باید پس از تزریق در روزهای آینده انجام بدهید در اختیار شما قرار می‌دهد. رعایت این نکات اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که باعث می‌شود بهترین نتیجه را از تزریق ژل بینی بگیرید.

لیست مراقبت‌های بعد از تزریق ژل بینی

اگر تصور میکنید که مهارت پزشک در تزریق ژل و انتخاب بهترین برند ژل برای تزریق، پایان راه است، باید بگوییم این تصور اشتباه است. چرا که مراقبت‌های بعد از تزریق نقش بسیار مهمی در نتیجه تزریق دارد. از این رو تصمیم گرفتیم این بخش را به طور اختصاصی به توضیح لیست مراقبت‌های بعد از تزریق اختصاص بدهیم:

  • پس از تزریق، به مدت 4 الی 6 ساعت نباید دراز بکشید و یا بخوابید.
  • 24 ساعت پس از تزریق ژل بینی، نباید هیچگونه لوازم آرایشی از جمله کرم پودر، پنکک و موارد مشابه در این قسمت استفاده نمایید.
  • اگر عینک استفاده می‌کنید، بهتر است چند روز عینک خود را کنار بگذارید چرا که ممکن است فشار عینک باعث جابه جایی و حرکت ژل شود.  
  • سعی کنید حداقل 6 ساعت پس از تزریق ژل بینی، سر خود را به سمت پایین خم نکنید تا ژل در جای مخصوص خود فیکس شود.
  • ترجیحاً در شب اول پس از تزریق ژل بینی، به پهلو نخوابید و سر خود را صاف رو به بالا قرار دهید. می‌توانید برای اینکار از بالش‌های گردنی مخصوص استفاده نمایید تا حرکات سر کنترل شود.
  • به هیچ عنوان ناحیه تزریق را دستکاری نکنید و ماساژ ندهید چرا که این کار باعث حرکت ژل و تغییر فرم آن می‌شود.
  • حداقل به مدت 24 ساعت پس از تزریق ژل بینی، حمام داغ و دوش آب داغ را فراموش کنید چرا که حرارت باعث حل شدن ژل و از بین رفتن اثر آن می‌شود.
  • فعالیت‌های سنگین، جا به جایی اجسام و ورزش حرفه‌ای را به مدت 72 ساعت تعطیل کنید.
  • به اندازه کافی آب بنوشید تا ژل فرم خوبی به خود بگیرد و در جای مورد نظر تثبیت شود.
  • ترجیحاً در روزهای اول پس از تزریق، از مصرف غذاهای شور و پر نمک بپرهیزید.  
  • تا یک هفته بعد از تزریق، مصرف الکل و نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات و سیگار را کنار بگذارید تا روند بهبود سریعتر طی شود.

به یاد داشته باشید که آگاهی از این نکات و رعایت آنها به شما کمک می‌کند بهترین نتیجه را از تزریق به دست آورید.

نتیجه توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

واقعیت این است که آگاهی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل بینی و رعایت آنها، دو مزیت ویژه برای شما دارد:

  1. باعث می‌شود بهترین نتیجه را از تزریق بگیرید.
  2. باعث می‌شود ژل تزریق شده بیشترین حد ماندگاری را داشته باشد.

عوارض ناشی از بی‌توجهی به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

اگر آنچه تخت عنوان لیست مراقبت‌های بعد از تزریق ژل بینی در اختیار شما قرار دادیم را رعایت نکنید و یا نسبت به آنها بی توجه باشید، یکی یا چند مورد از موارد زیر ممکن است برای شما رخ دهد:

  1. نتایج تزریق، برای شما مطلوبیت لازم و کافی را نداشته باشد.
  2. ژل تغییر شکل و تغییر فرم داده و مجبور شوید با تزریق آنزیم آن را خارج نمایید.
  3. ژل از جای خود حرکت کند و عدم قرینگی در بینی و صورت شما ایجاد شود.
  4. ژل ماندگاری لازم را نداشته باشد و اثر آن کاهش پیدا کند طوری که در مدت زمان کوتاهی پس از تزریق، مجبور به تمدید باشید.

البته لازم به ذکر است که ماندگاری ژل، علاوه بر این نکات به عوامل دیگری از جمله نوع و برند ژل تزریق شده، تکنیک به کار گرفته شده برای تزریق، حجم و مقدار ژل تزریق شده و از همه مهمتر متابولیسم بدن شما بستگی دارد.

نتیجه گیری و جمع بندی

در این مطلب درباره تزریق ژل بینی و مراقبت‌های بعد از تزریق صحبت کردیم و لیستی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل بینی در اختیار شما قرار دادیم. اشاره کردیم که توجه به نکات مراقبتی بعد از تزریق چه مزایایی دارد و بی توجهی به آنها می‌تواند چه عواقبی به دنبال داشته باشد.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره مراقبت‌های بعد از تزریق ژل بینی در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است، این مطلب را با دوستانی که قصد تزریق ژل بینی را دارند و یا به تازگی این عمل را انجام داده اند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید، تا مقاله‌ای دیگر بدرود.