در حال حاضر یکی از پرطرفردارترین و ترندترین عمل‌های زیبایی، تزریق ژل لب است. یک فرآیند کاملاً غیر تهاجمی که طی آن لب‌ها با تکنیک‌های مختلفی فرم دهی، حجم دهی و جوانسازی می‌شوند و زیبایی چهره شما را چندین برابر می‌کنند. اما یک نکته بسیار مهم و ظریف، نتیجه تزریق ژل لب را مشخص می‌کند و آن هم توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب است.

اما سوال اینجاست که مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب چیست و چه اثری روی نتیجه کار دارد؟ عدم توجه به این نکات مراقبتی، عوارضی ایجاد می‌کند؟

این‌ها سوالاتی هستند که قرار است در این مطلب به آنها پاسخ بدهیم. پس اگر می‌خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، لازم است تا پایان این نوشته با ما همراه باشید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق ژل لب

تزریق ژل، همانطور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم، یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی است. البته نمی‌شود اسم آن را عمل گذاشت چون یک فرآیند تزریق غیرتهاجمی است که نهایتا بین 10 تا 15 دقیقه زمان می‌برد.

برای تزریق ژل لب، باید به پزشک مراجعه نمایید تا فرم و شرایط لب‌های شما بررسی شود و انتظاراتی که از تزریق دارید را مشخص نمایید. سپس مقدار ژل مورد نیاز مشخص شده و کمی مواد بی حسی روی لب شما اعمل می‌شود تا در حین فرآیند تزریق، دردی احساس نکنید.

تزریق ژل لب

در ادامه تزریق بر اساس مدلی که انتخاب کرده‌اید، صورت می‌گیرد و پزشک ناحیه تزریق را ماساژ می‌دهد تا ژل در جای درست و معین خود قرار گرفته و به خوبی فیکس شود.

تزریق ژل لب انواع مختلفی دارد که معروف‌ترین آنها، ژل لب عروسکی، ژل لب روسی، ژل لب قلبی، ژل لب نچرال و ژل لب سوتی هستند.

توجه داشته باشید که برای تزریق ژل لب و انتخاب مدل مناسب، اولین قدم تناسب آن مدل با سایر اعضای چهره شماست. پس لزوماً بر اساس ترندها تصمیم‌گیری نکنید و اینکه مدل مورد نظر با چهره شما تناسب داشته باشد یا اصطلاحاً به صورت شما بیاید، را در اولویت قرار دهید.

در پایان کار نیز پزشک لیستی از نکات مراقبتی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بهترین نتیجه را از تزریق ژل لب بگیرید.

لیست مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب

شاید تصور کنید که پیدا کردن کلینیک معتبر، پزشک حرفه‌ای و کاربلد و تزریق بهترین برند ژل، اصلی‌ترین عوامل در نتیجه ژل هستند. اما باید بگوییم اگرچه این موارد بسیار مهم و اساسی هستند، اما همه این موارد یک طرف و آگاهی از مراقبت‌های بعد از تزریق و توجه به آنها یک طرف دیگر!

و اما لیست مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب:  

  • 4 الی 6 ساعت پس از تزریق ژل لب، خوابیدن و دراز کشیدن ممنوع است.
  • حداقل به مدت 24 ساعت پس از تزریق ژل لب، از هیچگونه لوازم آرایش لب از جمله بالم لب، تینت لب و رژلب استفاده نکنید.
  • تا 6 ساعت پس از تزریق، سر خود را پایین نگیرید و در صورت امکان در اولین شب پس از تزریق، به پهلو نخوابید و با گذاشتن بالش در اطراف سر خود، حرکت سر در طول شب را کنترل کنید.
  • از دستکاری و ماساژ دادن ناحیه تزریق، جدا بپرهیزید چرا که اینکار باعث حرکت ژل از جای خود شده و عدم قرینگی ایجاد می‌کند.
  • تا 24 ساعت پس از تزریق ژل لب، از مصرف نوشیدنی‌های داغ، حمام داغ سونا، قرار گرفتن در معرض آفتاب و هرگونه حرارت بیش از اندازه خودداری کنید چرا که باعث حل شدن و از بین رفتن ژل خواهد شد.
  • فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های حرفه‌ای را به مدت 72 ساعت تعطیل کنید.
  • به قدر کافی آب بنوشید تا ژل لب فرم خوبی به خود بگیرد و تثبیت شود.
  • ترجیحاً مصرف غذاهای شور را کاهش دهید و در مصرف نمک زیاده روی نکنید.
  • حداقل به مدت یک هفته پس از تزریق، مصرف الکل و کشیدن سیگار را کنار بگذارید تا روند بهبود سریعتر طی شود.

به یاد داشته باشید که مراقبت‌های بعد از تزریق هستند که به شما کمک می‌کند در درجه اول بهترین نتیجه را از فرآیند تزریق بگیرید و در درجه دوم ماندگاری ژل تزریق شده را تا حد ممکن افزایش می‌دهد.  

مزایای توجه به نکات و مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب

در بخش قبلی اشاره کردیم که مراقبت‌های بعد از تزریق تا چه اندازه مهم هستند. اما وقت آن رسیده که دو مزیت اصلی توجه به مراقبت‎های بعد از تزریق را به شما یادآوری کنیم:

  1. کسب بهترین نتیجه از تزریق ژل لب
  2. افزایش حداکثر میزان ماندگاری تزریق ژل لب

عوارض ناشی از عدم توجه به مراقبت‌‎های بعد از تزریق ژل لب

شاید از خودتان بپرسید اگر به مراقبت‌های بعد از تزریق به درستی توجه نکنم، چه مشکلات و عوارضی ممکن است به وجود بیاید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم:

  1. ممکن است ژل از جای خود حرکت کرده و عدم قرینگی ایجاد شود.  
  2. ممکن است جا به جایی ژل باعث شود انتظاری که از تزریق ژل دارید، برآورده نشود.
  3. فرم دلخواه از تزریق به دست نیاید و مجبور به تزریق آنزیم برای خارج کردن ژل بشوید.
  4. ماندگاری اثر ژل کاهش پیدا کرده و زودتر از حالت عادی نیاز به ترمیم داشته باشد.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره تزریق ژل لب و مراقبت‌های بعد از آن صحبت کردیم. اشاره کردیم که توجه به این نکات مراقتبی چه مزایایی دارد و عدم توجه به آنها چه مشکلاتی را به وجود می‌آورد. همچنین لیستی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب را در اختیار شما قرار دادیم.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که تزریق ژل انجام داده اند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، تا مقاله‌ای دیگر بدرود.