با افزایش سن به مرور خطوط و چین و چروک‌هایی روی صورت ظاهر می‌شود. یکی از رایج‌ترین خطوط روی صورت، خط خنده است که باعث می‌شود چهره شما خسته و غمگین به نظر برسد و یا سن شما را بیشتر از آنچه هست نشان دهد.

اما خبر خوب این است که با تزریق ژل خط خنده می‌توانید خط خنده را از بین ببرید. اما نکته اینجاست که تزریق ژل، زمانی به طور کامل و قطعی اثر دارد که اولاً از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط خنده آگاه باشید و در ثانی آنها را به طور کامل رعایت نمایید.

اما مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط خنده چه تاثیری روی نتیجه کار دارد؟ عدم رعایت این نکات مراقبتی چه عوارضی ایجاد می‌کند؟ این‌ها سوالاتی است که قرار است در این مقاله به آنها پاسخ بدهیم. همچنین اگر تا پایان این نوشته با ما همراه باشید، لیستی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط خنده در اختیار شما قرار خواهیم داد.

اگر در زمینه تزریق ژل خط خنده و یا مراقبت‌های بعد از تزریق، پرسش دیگری برای شما وجود دارد، می‌توانید همین حالا با شماره 09120746278 مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق ژل خط خنده

تزریق ژل خط خنده همانطور که اشاره کردیم، روشی برای از بین بردن خطوط عمیقی است که به واسطه خندیدن در بلند مدت روی صورت شما ایجاد شده است. برای اینکار باید به پزشک مراجعه نمایید تا پزشک وضعیت چهره شما و میزان عمیق شدن خطوط خنده را بررسی کند و همچنین انتظاراتی که از نتیجه تزریق دارید را با پزشک درمیان بگذارید.

تزریق ژل خط خنده

سپس پزشک بر اساس این فاکتورها، مقدار ژل مورد نیاز را مشخص نموده و مقداری مواد بی‌حسی روی صورت شما اعمال میکند تا در طول فرآیند تزریق دردی احساس نکنید. پس از بی حس شدن، ژل به محل مورد نظر تزریق شده و توسط پزشک ماساژ داده میشود تا در جای مخصوص خود فیکس شود.

فرآیند تزریق ژل خط خنده حدوداً 15 دقیقه زمان می‌برد و پس از اتمام کار، پزشک لیستی از مراقبت‌های بعد از تزریق را در اختیار شما قرار می‌دهد که لازم است در روزها و شب‌های اول بعد از تزریق آنها را رعایت نمایید. در ادامه لیستی از این نکات مراقبتی برای شما تهیه کرده‌ایم.

لیست مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط خنده  

شاید تصور کنید مهمترین عاملی که در نتیجه ترزیق تاثیر دارد، مهارت پزشک و برند ژل است. اگرچه نقش این دو عامل بسیار مهم است، اما اهمیت توجه به مراقتب‌های بعد از تزریق را نمی‌توان نادیده گرفت. از این رو لازم است نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم را به طور دقیق و کامل رعایت نمایید.

  • بعد از تزریق به مدت 4 الی 6 ساعت، از خوابیدن یا دراز کشیدن خودداری کنید.
  • لازم است تا 24 ساعت پس از تزریق، هیچگونه لوازم آرایشی مانند کرم، کرمپودر، پنکک و موارد مشابه در ناحیه تزریق، استفاده نکنید.
  • در اولین شب پس از تزریق، به پهلو نخوابید چرا که ممکن ست ژل از جای خود حرکت کرده و عدم قرینگی در دو طرف صورت ایجاد کند. برای اینکار، بالش های گردنی کمک کننده است.
  • حداقل 6 ساعت پس از تزریق ژل خط خنده، سر خود را به سمت پایین خم نکنید تا ژل در جای درست خود تثبیت شود.  
  • به هیچ عنوان محل تزریق را دستکاری نکنید و خودسرانه ماساژ ندهید، اینکار ژل را از جای مناسب خارج کرده و باعث گلوله شدن ژل و تورم صورت میشود.
  • به مدت 24 ساعت پس از تزریق ژل خط خنده، از شستن صورت با آب داغ و یا دوش آب داغ و سونا خودداری کنید. به یاد داشته باشید که هرگونه حرارت و داغی، باعث حل شدن ژل و از بین رفتن اثر آن می‌شود.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید چرا که حرارت و اشعه خورشید در روزهای اول پس از تزریق مناسب نیست.
  • ورزش حرفه ای، فعالیت های سنگین و جا به جایی اجسام را به مدت 72 ساعت کنار بگذارید.
  • در روزهای اول پس از تزریق، به میزان کافی آب بنوشید تا ژل فرم خوبی به خوب بگیرد و در محل مورد نظر تثبیت شود.
  • در روزهای اول بعد از تزریق، مصرف نمک را به حداقل برسانید و در خوردن غذاهای شور زیاده روی نکنید.
  • حداقل یک هفته بعد از تزریق، مصرف الکل و نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات و سیگار را کنار بگذارید تا روند بهبود سریع‌تر طی شود.
  • در صورت مشاهده علائم غیرطبیعی، به پزشک مراجعه نمایید.

به یاد داشته باشید که آگاهی از این نکات و رعایت آنها به شما کمک می‌کند بهترین نتیجه را از تزریق ژل زیر چشم به دست آورید.

مزایای توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

اگر لیستی که در بخش قبلی در اختیار شما قرار دادیم را به درستی و به طور دقیق رعایت کنید، دو مزیت اصلی به طور همزمان برای شما اتفاق می افتد:

  1. در درجه اول بهترین نتیجه را از تزریق ژل خط خنده می‌گیرید و چین و چروک‌های به وجود آمده در این ناحیه محو می‌شود.
  2. ژل تزریق شده بیشترین ماندگاری را روی صورت شما خواهد داشت و به سرعت نیاز به ترمیم نخواهد داشت.

عوارض ناشی از عدم توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

بالعکس اگر توجه و دقت کافی به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط خنده نداشته باشید و آنها را جدی نگیرید، ممکن است یکی یا چند مورد از حالت‌های زیر برای شما رخ دهد:

  1. نتایج تزریق آنطور که باید و شاید مطلوب نخواهد بود و انتظارات شما را برآورده نمی‌کند.
  2. ممکن است ژل تزریق شده تغییر فرم داده، گلوله شود و مجبور به تزریق آنزیم برای خارج کردن آن شوید.
  3. ژل از جای خود حرکت کند و عدم قرینگی در ناحیه چانه و صورت شما ایجاد شده است.
  4. ژل ماندگاری لازم را ندارد و اثر آن کاهش پیدا کرده طوری که در مدت زمان کوتاهی پس از تزریق، مجبور به ترمیم باشید.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره تزریق ژل خط خنده و مراقبت‌های بعد از تزریق صحبت کردیم و لیستی از این نکات مراقبتی در اختیار شما قرار دادیم. همچنین اشاره کردیم که توجه به این نکات چه مزایایی دارد و بی توجهی و عدم رعایت آنها، چه عوارضی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

امیدواریم که مطالعه این مطلب اطلاعات ارزشمندی در خصوص مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط خنده در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که به تازگی تزریق ژل خنده انجام داده‌اند به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید، تا مقاله‌ای دیگر بدرود.