یکی از حساس‌ترین نواحی بدن خانم‌ها، ناحیه بیکینی یا همان لابیا است که ممکن است در بلند مدت بنا به دلایل مختلفی، زیبایی، فرم و حالت خود را از دست بدهد و یا دچار تیرگی شود. یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود حجم و فرم و البته جوانسازی این ناحیه، تزریق ژل لابیا است. اما تزریق ژل در این ناحیه زمانی بهترین و بیشترین تاثیر را خواهد داشت که مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لابیا به درستی انجام شود.

از این رو تصمیم گرفتیم این مطلب از وبلاگ مرکز زیبایی ملینیک را به بیان لیست مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لابیا اختصاص بدهیم. بنابراین اگر مایلید این لیست را در اختیار داشته باشید، تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق ژل لابیا

همانطور که اشاره کردیم، یکی از بخش‌های مهم و حساس بدن خانم‌ها لابیا است که به دلایل مختلفی ممکن است نیاز به حجم‌دهی، فرم‌دهی و جوانسازی از طریق تزریق ژل داشته باشد.

تزریق ژل لابیا

برای این کار لازم است به پزشک مراجعه نمایید تا وضعیت لابیا و انتظارات شما از تزریق مورد بررسی قرار گیرد. سپس مقدار ژل مورد نیاز مشخص شده و کمی مواد بی‌حسی در این ناحیه تزریق می‌شود تا در طول فرآیند تزریق دردی احساس نکنید.

بعد از بی‌حس شدن پوست، ژل به ناحیه مشخص شده تزریق می‌شود. فرآیند تزریق ژل به لابیا، حدوداً 15 دقیقه طول می‌کشد و بعد از آن پزشک لیست کاملی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لابیا را در اختیار شما قرار می‌دهد که باید آنها را به درستی رعایت نمایید.

لیست مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لابیا

اگر تصور می‌کنید که مهارت و تخصص پزشک و برند و نوع ژل، بیشترین تاثیر را در نتیجه تزریق دارند، باید به شما بگوییم این تصور کاملاً اشتباه است. اگرچه این موارد مهم هستند، اما نهایتاً 50 درصد از نتیجه کار را شامل می‌شوند. 50 درصد باقی مانده به میزان توجه شما به مراقبت‌های بعد از تزریق مربوط می‌شود.

لیست مراقبت‌های بعد از تزریق ژل به لابیا

مواردی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، مهمترین نکات مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لابیا هستند:

  • تا 24 ساعت بعد از تزریق نباید محل تزریق را شستشو دهید. پس از استفاده از سرویس بهداشتی نیز حتی الامکان کمترین آب را در این ناحیه مصرف نمایید.
  • تا 24 ساعت بعد از تزریق ژل لابیا، حمام آب داغ و سونا غیر مجاز است و هرگونه حرارت مستقیم باعث حل شدن ژل و از بین رفتن اثر آن میشود.
  • ترجیحاً در شب‌های اول بعد از تزریق، به پهلو یا شکم نخوابید تا فشاری روی ناحیه تزریق نباشد.
  • حداقل 4 تا 6 ساعت بعد از تزریق نباید دراز بکشید تا پیوند درست و محکمی بین ژل تزریق شده و عضله شما برقرار شود.
  • از دستکاری و ماساژ دادن ناحیه تزریق جداً خودداری کنید چرا که این کار باعث ایجاد عدم قرینگی در دو طرف لابیا می‌شود و نتیجه تزریق را به کلی عوض می‌کند.
  • ورزش حرفه‌ای، فعالیت‎های سنگین بدنی و برداشتن اجسام سنگین را به مدت 72 ساعت کنار بگذارید.
  • لازم است در روزهای اول بعد از تزریق، آب کافی بنوشید تا ژل به درستی در جای خود فیکس شود و فرم خوبی بگیرد.
  • در روزهای اول بعد از تزریق، مصرف نمک را به حدقل برسانید و در مصرف غذاهای شور، زیاده روی نکنید.
  • مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی، روند بهبود شما را کُند می‌کند و دوره نقاهت طولانی‌تری خواهید داشت.
  • در صورت مشاهده علائم غیرطبیعی، به پزشک مراجعه نمایید.

فراموش نکنید که رعایت این نکات به طور مستقیم روی نتیجه تزریق اثر مثبت می‌گذارد و بی‌توجهی به آنها باعث بروز عوارضی می‌شود که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. پس اگر میخواهید بهترین نتیجه را از تزریق ژل لابیا بگیرید، لازم است مراقبت های بعد از تزریق را به درستی رعایت نمایید.

مزایای توجه به مراقبت های بعد از تزریق

رعایت نکات بخش قبل، دو فایده اصلی برای شما دارد:

  1. از ژل تزریق شده بیشترین نتیجه را خواهید گرفت و انتظارات شما برآورده خواهد شد.
  2. ژل تزریق شده در بدن شما بیشترین ماندگاری را خواهد داشت و به زودی نیاز به ترمیم ژل نخواهید داشت.

عوارض ناشی از بی توجهی به مراقبت های بعد از تزریق

در مقابل اگر موارد گفته شده را جدی نگیرید و آنها را به درستی رعایت نکنید، ممکن است یکی یا چند مورد از عوارض زیر برای شما رخ دهد:

  1. تزریق ژل اثربخشی کاملی برای شما ندارد و انتظارات شما از تزریق به درستی برآورده نمی‌شود.
  2. ژل به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت، حل شده، اثر آن از بین برود و کارایی نداشته باشد.
  3. ژل تزریق شده زیر پوست گلوله شود و برای خارج کردن آن مجبور به تزریق آنزیم باشید.
  4. ژل به دلیل بی توجهی به مراقبت‌های بعد از تزریق، دچار افت کیفیت شده فرم درستی به خود نگیرد.
  5. ماندگاری ژل کاهش پیدا کند و مجبور به ترمیم زودتر از موعد شوید.

البته توجه داشته باشید که ماندگاری ژل تزریق شده به عوامل دیگری نیز بستگی دارد، از جمله این عوامل می‌توان به نوع و برند ژل، تخصص و مهارت پزشک در تزریق ژل، تکنیک به کار گرفته شده برای تزریق و از همه مهمتر متابولیسم بدن شما اشاره کرد. واقیعت این است که ژل در بدن افرادی که متابولیسم (سوخت و ساز) بالایی دارند، ماندگاری کمتری دارد.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لابیا صحبت کردیم و لیست کاملی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لابیا را در اختیار شما قرار دادیم. همچنین اشاره کردیم که توجه به آنها چه فایده‌هایی برای شما دارد و عدم رعایت آنها می‌تواند چه عوارضی به دنبال داشته باشد.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لابیا در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که مایل به تزریق ژل لابیا هستند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود.