بعضی از خانم‌ها از کوچک بودن سینه خود شکایت دارند و یا مایلند سینه‌های خوش فرم‌تری داشته باشند. خبر خوب این است که با تزریق ژل سینه می‌توانید این مشکل را حل کنید، اما نکته مهم این است که آنچه نتیجه تزریق را مشخص می‌کند، آگاهی شما از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل سینه و رعایت کامل آنهاست.

شاید برایتان سوال باشد که مراقبت‌های بعد از تزریق چه تاثیری در نتیجه کار دارد؟ و عدم رعایت آنها چه مشکلی به وجود می آورد؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم لازم است تا پایان این نوشته با ما همراه باشید چرا که در این مطلب می‌خواهیم ضمن پاسخگویی به این سوالات، لیست کاملی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل سینه در اختیار شما قرار بدهیم.

همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق ژل سینه

همانطور که اشاره کردیم، اگر سینه‌های کوچکی دارید و یا مایل هستید سینه‌های خوش فرم‌تر و حجیم‌تری داشته باشید و جوانسازی و لیفت در سینه‌های شما اتفاق بیفتد، تزریق ژل سینه به شما پیشنهاد می‌شود.

تزریق ژل سینه

فرآیند تزریق ژل سینه برای خانم‌هایی که دچار افتادگی سینه پس از اتمام دوره شیردهی شده‎اند، نیز مناسب است. البته باید توجه داشته باشید که دوره شیردهی به طور کامل به پایان رسیده باشد چون تزریق ژل سینه در دوره شیردهی غیرمجاز است.

برای این کار باید به پزشک مراجعه نمایید تا ضمن بررسی وضعیت سینه ها، انتظارات شما از نتیجه تزریق را بررسی نماید. در صورتی که پزشک تشخیص دهد تزریق ژل سینه می‌تواند برای شما کمک کننده باشد، مقدار ژل مورد نیاز مشخص می‌شود و کمی مواد بی حسی روی سینه اعمال می‌شود تا در حین فرآیند تزریق دردی احساس نکنید.

پس از بی حسی، ژل در ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. فرآیند تزریق ژل سینه، بین 15 تا 30 دقیقه طول می‎کشد و پس از آن پزشک لیستی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل سینه را در اختیار شما قرار می‌دهد که رعایت آنها به شما کمک می‌کند بهترین نتیجه را از تزریق ژل بگیرید.

لیست مراقبت‌های بعد از تزریق ژل سینه

لیست مراقبت های بعد از تزریق ژل سینه

اگر مایلید بهترین نتیجه را از تزریق ژل سینه بگیرید، باید نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم را جدی بگیرید و آنها را به درستی رعایت نمایید:

  • شب اول پس از تزریق نباید به پهلو بخوابید تا ژل در جای درست خود فیکس شود و حرکت نکند.
  • حداقل 4 تا 6 ساعت پس از تزریق، نباید دراز بکشید تا پیوند درستی بین مواد تزریق شده و بافت عضله شکل بگیرد.
  • به هیچ عنوان محل تزریق را ماساژ ندهید و دستکاری نکنید، اینکار باعث تغییر در فرم سینه میشود و نتیجه تزریق را به کلی تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • حداقل تا 24 ساعت پس از تزریق ژل سینه، حمام و دوش آب داغ و سونا یا هرگونه حرارت مجاز نیست. فراموش نکنید که حرارت باعث تغییر شکل ژل و حل شدن و از بین رفتن اثر آن می‌شود.  
  • ورزش حرفه‌ای، فعالیت‌های سنگین و جا به جایی اجسام تا 72 ساعت ممنوع است. این کار باعث فشار روی ژل می‌شود و ژل را فشرده می‌کند.
  • در روزهای اول بعد از تزریق، به مقدار کافی آب بنوشید تا ژل در جای درست خود فیکس شود و فرم خوبی بگیرد.
  • بهتر است در هفته اول بعد از تزریق، در مصرف غذاهای شور زیاده روی نکنید و غذاهای شور را به حداقل برسانید.
  • مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی تا یک هفته پس از تزریق ژل سینه، مجاز نیست. این کار روند بهبود را با کُندی مواجه می‌کند.
  • در صورت مشاهده علائم غیرطبیعی، به پزشک مراجعه نمایید.

به یاد داشته باشید که رعایت این نکات در نتیجه تزریق به طور مستقیم اثر دارد و مزایایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در مقابل عدم توجه به آنها، ممکن است باعث بروز عوارضی شود که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

مزایای رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق ژل سینه

در صورتی که نکات گفته شده را به درستی رعایت کنید، دو مزیت زیر در اختیار شماست:

1. بهترین نتیجه از تزریق ژل سینه برای شما رخ می‌دهد.

2. ژل تزریق شده در بدن شما بیشترین ماندگاری را خواهد داشت.

عوارض ناشی از بی توجهی به مراقبت های بعد از تزریق

در صورت بی توجهی به نکات گفته شده در بخش قبل، یکی یا چند مورد از عوارض زیر ممکن است برای شما رخ دهد:

1. نتیجه مطلوبی از تزریق ژل سینه نخواهید گرفت.

2. ممکن است ژل از جای خود حرکت کند و عدم قرینگی در دو طرف سینه ایجاد شود.

3. ژل دچار افت کیفیت شده و خاصیت و اثربخشی خود را از دست می‌دهد.

4. در صورت دستکاری و ماساژ خودسرانه ممکن است ژل در زیر پوست شما گوله گوله شود و مجبور به تزریق آنزیم برای خارج کردن آن باشید.

5. ماندگاری ژل تزریق شده کمتر از حد انتظار خواهد بود و ممکن است زودتر از موعد مقرر مجبور به ترمیم ژل شوید.

البته ماندگاری ژل تزریق شده به عوامل دیگری نیز بستگی دارد. از جمله این عوامل میتوان به متابولیسم بدن شما، نوع و برند ژل تزریق شده و تکنیک به کار گرفته شده برای تزریق اشاره کرد.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره مراقبت‌های بعد از تزریق ژل سینه صحبت کردیم و لیست کاملی از این نکات مراقبتی را در اختیار شما قرار دادیم. همچنین توضیح دادیم که رعایت این نکات برای شما چه مزایایی دارد و در صورت بی‌توجهی به این نکات ممکن است چه عوارضی رخ دهد.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل سینه و مراقبت‌های بعد از آن در اختیار شما قرار داده باشد. اگر چنین است این مطلب را با دوستانی که به تازگی تزریق ژل سینه انجام داده‌اند و یا در آستانه تصمیم گیری برای تزریق ژل سینه هستند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود.