با افزایش به مرور خطوطی روی صورت به وجود می آید که یکی از شایع‌ترین آنها، خط اخم است. افرادی که عادت دارند در هنگام مطالعه، فکر کردن و تمرکز کردن، اخم کنند، بیشتر و سریعتر در معرض بروز خط اخم هستند. وجود خط اخم باعث می‌شود چهره شما اخمو، ناراحت، غمگین و عصبانی به نظر برسد و علاوه بر این سن شما را بیشتر از سن واقعی نشان می‌دهد.

 البته جای نگرانی نیست چرا که با تزریق ژل در این ناحیه، می‌توانید خط اخم را به کلی از بین ببرید. اما نکته اینجاست که تزریق ژل خط اخم زمانی بیشترین تاثیر را دارید که اولاً از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط اخم آگاه باشید و در ثانی این نکات مراقبتی را به درستی رعایت کنید.

سوال اینجاست که مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط اخم چیست و چه تاثیری روی نتیجه کار دارد؟ اگر این نکات به درستی رعایت نشود، چه عوارض و مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

اگر می‌خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، لازم است تا پایان این نوشته با ما همراه باشید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق ژل خط اخم

اشاره کردیم که خط اخم یکی از شایع‌ترین خطوطی است که با افزایش سن روی صورت پدیدار می‌شود. البته در برخی موارد خط اخم ارتباطی با سن ندارد و به دلیل اخم کردن و حالت دادن به پیشانی در هنگام تمرکز رخ می‌دهد.

تزریق ژل خط اخم

برای رفع خط اخم، ابتدا باید به پزشک مراجعه نماید تا وضعیت چهره و عمق خط اخم شما را بررسی نماید و انتظارات شما از نتیجه تزریق را دریافت نماید. سپس حجم ژلی که باید تزریق شود توسط پزشک مشخص شده و مقداری مواد بی‌حسی در ناحیه پیشانی و ابروها اعمال می‌شود تا در طول فرآیند تزریق دردی احساس نکنید. در ادامه ژل به ناحیه پیشانی و بین دو ابرو تزریق می‌شود.

فرآیند تزریق ژل خط اخم حدوداً 10 دقیقه زمان می‌برد و پس از اتمام کار، پزشک لیستی از مراقبت‌های بعد از تزریق را در اختیار شما قرار می‌دهد که در شب و روزهای اول بعد از تزریق باید آنها را به درستی رعایت نمایید. در ادامه لیستی از این نکات مراقبتی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

لیست مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط اخم

  • حداقل 4 تا 6 ساعت پس از تزریق ژل خط اخم از دراز کشیدن و خوابیدن پرهیز نمایید.
  • تا 24 ساعت پس از تزریق، هیچگونه لوازم آرایشی مانند کرم و کرمپودر در ناحیه پیشانی استفاده نکنید.
  • لازم است تا 6 ساعت پس از تزریق ژل خط اخم، سر را به سمت پایین خم نکنید تا ژل در جای خود تثبیت شود.
  • اولین شب پس از تزریق ژل خط اخم، به پهلو نخوابید چرا که در غیراینصورت ممکن است ژل از جای خود حرکت کرده و در یک طرف صورت گلوله شود.
  • تحت هیچ شرایطی ناحیه تزریق را ماساژ ندهید و دستکاری نکنید، این کار باعث حرکت ژل می‌شود و نتیجه تزریق را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • به هیچ عنوان محل تزریق را دستکاری نکنید و خودسرانه ماساژ ندهید، اینکار ژل را از جای مناسب خارج کرده و باعث گلوله شدن ژل و تورم صورت می‌شود.
  • تا 24 ساعت پس از تزریق، صورت خود را با آب نشویید و از حمام داغ و سونا پرهیز کنید. فراموش نکنید که هرگونه حرارت و داغی، موجب حل شدن ژل و از بین رفتن اثر آن می‌شود.
  • در روزهای اول پس از تزریق از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.
  • ورزش حرفه ای، فعالیت‌های سنگین و جا به جایی اجسام را به مدت 72 ساعت کنار بگذارید.
  • لازم است در روزهای ابتدایی پس از تزریق، آب کافی بنوشید تا ژل در جای خود تثبیت شود و فرم خوبی به خود بگیرد.
  • لازم است در روزهای اول پس از تزریق، مصرف نمک را کاهش دهید چرا که روی نتیجه تزریق تاثیر منفی میگذارد.
  • حداقل یک هفته بعد از تزریق، مصرف الکل و نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات و سیگار را کنار بگذارید تا روند بهبود سریع‌تر طی شود.
  • در صورت مشاهده علائم غیرطبیعی، به پزشک مراجعه نمایید.

فراموش نکنید که آگاهی از این نکات و رعایت آنها به شما کمک می‌کند بهترین نتیجه را از تزریق ژل خط اخم به دست آورید.

مزایای توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق

اگر مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط اخم را جدی بگیرید و آنها را به درستی انجام دهید، دو فایده برای شما دارد:

  1. اولاً تزریق بیشترین مطلوبیت را برای شما دارد.
  2. ژل تزریق شده، حداکثر ماندگاری را در بدن شما دارد.

عوارض بی توجهی به مراقبت‌های بعد از تزریق

در مقابل اگر از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط اخم آگاه نباشید و یا آنها را جدی نگیرید و به درستی اجرا نکنید، ممکن یکی از موارد زیر را تجربه نمایید:

  1. نتیجه تزریق مورد انتظار شما نباشد و مطلوبیت کافی را نداشته باشد.
  2. ژل از جای خود حرکت کرده و باعث عدم قرینگی در دو طرف صورت شما شود.
  3. ژل تزریق شده دچار تغییر فرم شود و به حالت گلوله دربیاید که در این صورت باید با تزریق آنزیم آن را خارج نمایید.
  4. ژل در بدن شما ماندگاری کافی را نداشته باشد و اثر خود را از دست بدهد به طوریکه مجبور به تمدید آن شوید.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره تزریق ژل خط اخم و مراقبت‌های بعد از تزریق ژل صحبت کردیم. در ادامه لیستی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل در اختیار شما قرار دادیم. همچنین اشاره کردیم که توجه به این نکات چه مزایایی دارد و بی توجهی و عدم رعایت آنها، چه عوارضی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

امیدواریم که مطالعه این مطلب اطلاعات ارزشمندی در خصوص مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط اخم در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که به تازگی تزریق ژل اخم انجام داده‌اند به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید، تا مقاله‌ای دیگر بدرود.