با افزایش سن و به مرور زمان، روند کلاژن‌سازی در پوست کُندتر از قبل می‌شود و همین موضوع مشکلاتی نظیر افتادگی پوست و بروز چین و چروک را به دنبال دارد. اما خبر خوب این است که با تزریق ژل صورت، می‌توانید مشکل افتادگی پوست را حل کنید، چین و چروک‌ها را برطرف نموده و کلاژن‌سازی را تقویت نمایید.

البته مزیت‌های تزریق ژل، به همین موارد محدود نمی‌شود و از تکنیک تزریق ژل می‌توان برای زاویه‌ سازی، فرم‌دهی، حجم‌دهی، بهبود بافت از دست رفته عضله و رفع ایرادات جزئی استفاده کرد. واقعیت این است که تزریق ژل صورت زمانی بهترین نتیجه را به دنبال دارد که از مراقبت‌های بعد از تزریق آگاهی کامل داشته باشید و آنها را به درستی رعایت نمایید. اما مراقبت‌های بعد از تزریق ژل صورت شامل چه مواردی است؟

توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل چه نتایجی دارد؟ و بی توجهی به نکات مراقبتی، چه عوارضی ایجاد می‌کند؟ اگر تا پایان این نوشته با ما همراه باشید، ضمن پاسخ به این سوالات، لیست کاملی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل در اختیار شما قرار خواهیم داد.

همچنین اگر در زمینه تزریق ژل صورت و مراقب‌های بعد از آن با پرسش دیگری رو به رو هستید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق ژل صورت

در بخش قبلی اشاره کردیم که از تکنیک تزریق ژل برای فرم‌دهی، زاویه‌سازی، رفع ایرادات جزئی، حجم‌دهی، بهبود بافت تحلیل رفته عضله استفاده می‌شود. از این رو تزریق ژل صورت، شامل تزریق ژل گونه، تزریق ژل چانه، تزریق ژل زاویه فک، تزریق ژل اصلاح فرم بینی، تزریق ژل خط خنده، تزریق ژل خط اخم و تزریق ژل لب می‌شود.

تزریق ژل صورت

برای اینکار لازم است به پزشک مراجعه نمایید تا پس از بررسی وضعیت صورت شما و دریافت انتظارات شما از تزریق ژل، مقدار ژل مورد نیاز را مشخص نموده و در محل مورد نظر تزریق نماید.

پس از اتمام تزریق، پزشک محل تزریق را به طور حرفه‌ای ماساژ می‌دهد تا ژل در جای خود قرار گرفته و فیکس شود. سپس لیستی از نکات مراقبتی در اختیار شما قرار می‌دهد که برای کسب بهترین نتیجه از تزریق باید آنها را رعایت نمایید. در ادامه لیست مراقبت‌های بعد از تزریق ژل صورت را برای شما آورده‌ایم.

لیست مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، اصلی‌ترین مراقبت‌های بعد از تزریق هستند که به شما کمک می‌کند در درجه اول بهترین نتیجه را از فرآیند تزریق بگیرید و در درجه دوم ماندگاری ژل تزریق شده را تا حد ممکن افزایش می‌دهد.

  • به مدت 4 تا 6 ساعت پس از تزریق، از خوابیدن و دراز کشیدن بپرهیزید.
  • تا 24 ساعت پس از تزریق لوازم آرایش و کرم‌های آرایشی روی صورت خود استفاده نکنید.
  • تا 6 ساعت پس از تزریق سر خود را به پایین خم نکنید و حتی‌الامکان شب اول پس از تزرق، به پهلو نخوابید.
  • از دستکاری و ماساژ دادن ناحیه تزریق اکیداً خودداری کنید چرا که باعث حرکت ژل از جای خود و عدم قرینگی خواهد شد.
  • سعی کنید حرکات شدید صورت مثل اخم کردن و حرکات پیشانی مثل ابرو بالا انداختن را به حداقل برسانید.
  • به مدت 24 ساعت پس از تزریق ژل، استحمام، استخر و هرگونه فعالیت آبی ممنوع است.
  • فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های حرفه‌ای را به مدت 72 ساعت تعطیل کنید.
  • از حمام آب داغ و سونا به مدت یک هفته دوری نمایید، اینکار باعث حل شدن ژل و از بین رفتن اثر تزریق خواهد شد.
  • به قدر کافی آب بنوشید تا فیلر فرم خوبی به خود بگیرد و تثبیت شود و از مصرف غذاهای شور خودداری کنید.
  • حداقل به مدت یک هفته پس از تزریق، مصرف الکل و کشیدن سیگار را کنار بگذارید تا روند بهبود سریعتر طی شود.

مزایای توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

توجه به نکات و مراقبت‌های بعد از تزریق که در بخش قبلی به آنها اشاره شد، دو مزیت اصلی برای شما به همراه دارد

  1. باعث می‌شود بهترین و کامل‌ترین نتیجه ممکن را از تزریق ژل بگیرید.
  2. باعث می‌شود ژل حداکثر میزان ماندگاری را در بدن شما داشته باشد و اثر تزریق ژل دیرتر از بین برود.

نتایج بی توجهی به مراقتب‌های بعد از تزریق ژل

در صورت عدم توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق، چند مشکل به وجود می‌آید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم:

  1. ممکن است عدم قرینگی ایجاد شود.  
  2. انتظاری که از تزریق ژل دارید، برآورده نشود.
  3. ژل از جای خود حرکت کرده و مجبور به تزریق آنزیم برای خارج کردن ژل بشوید.
  4. ماندگاری اثر ژل کاهش پیدا کرده و زودتر از حالت عادی به وضعیت ترمیم خواهد رسید.

البته توجه داشته باشید که ماندگاری اثر ژل، به عوامل مختلفی از جمله نوع و برند ژل، مقدار ژل تزریق شده، تکنیک استفاده شده برای تزریق ژل و از همه مهمتر متابولیسم بدن شما هم بستگی دارد.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره مراقبت‌های بعد از تزریق ژل صحبت کردیم و اشاره کردیم که توجه به این نکات مراقبتی، چه مزایایی برای شما دارد و در مقابل اگر به آنها بی توجهی کنید، چه مشکلاتی بروز خواهد کرد. همچنین لیست مراقبت‌های بعد از تزریق ژل را در اختیار شما قرار دادیم.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره مراقبت‌های بعد از تزریق ژل در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است، این مطلب را با دوستانی که مایل به تزریق ژل صورت هستند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، می‌توانید سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، تا مقاله‌ای دیگر بدرود.