تزریق ژل باسن، یکی از بهترین و کم‌ریسک‌ترین روش‌ها برای فرم‌دهی و حجم‌دهی به باسن است. برخی خانم‌ها، از کوچک بودن و صاف بودن باسن خود شکایت دارند و از این رو تزریق ژل باسن را برای بهتر شدن وضعیت این ناحیه انتخاب می‌کنند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که آنچه به طور مستقیم روی نتیجه تزریق تاثیر می‌گذارد، آگاهی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل باسن و رعایت آنهاست.

از این رو تصمیم گرفتیم در این مطلب لیست کاملی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل باسن در اختیار شما قرار دهیم و در ادامه توضیح بدهیم که رعایت این نکات مراقبتی چه مزایایی دارد و عدم رعایت آنها می‌تواند چه عوارضی برای شما به همراه داشته باشد.

همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، میتوانید همین حالا با شماره 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق ژل باسن

همانطور که اشاره کردیم تزریق ژل باسن یکی از بهترین و محبوب ترین روش‌ها برای فرم دهی به باسن است. در این حالت موادی بر پایه هیالورونیک اسید به ناحیه باسن تزریق می‌شود که ضمن بهبود و تقویت عضلات از دست رفته در ایت ناحیه، باعث جوانسازی، روشن تر شدن و در نهایت خوش‌فرم شدن باسن می‌شود.

تزریق ژل باسن

برای این کار باید به پزشک مراجعه نمایید تا وضعت باسن شما بررسی شود و انتظارات شما از نتیجه تزریق مورد بررسی قرار بگیرد. سپس مقدار ژل مورد نیاز مشخص می‌شود و مقداری مواد بی‌حسی در ناحیه مورد نظر اعمال می‌شود تا در طول فرآیند تزریق ژل، درد احساس نکنید.

در نهایت پس از بی‌حس شدن، ژل به ناحیه باسن تزریق می‌شود. فرآیند تزریق ژل باسن حدوداً 20 تا 30 دقیقه زمان می‌برد و بعد از اتمام کار، پزشک لیستی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل باسن را در اختیار شما قرار می‌دهد. فراموش نکنید که رعایت این نکات اهمیت بسیار بالایی دارد و نقش تعیین کننده‌ای در نتیجه کار تزریق ژل دارد.

لیست مراقبت های بعد از تزریق ژل باسن

لیست مراقبت های بعد از تزریق ژل باسن

برای گرفتن بهترین نتیجه از تزریق ژل به یک ناحیه از بدن، به عنوان مثال باسن، فاکتورهای مختلفی تاثیر دارد. بدون شک نوع و برند ژل انتخاب شده، مهارت پزشک و تکنیک به کار گرفته شده برای تزریق تاثیر بالایی دارند، اما نباید از اثر مراقبت‌های بعد از تزریق ژل، غافل شوید.

در واقع رعایت این نکات مراقبتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، باعث می‌شود شما بهترین نتیجه را از تزریق بگیرید:

  • بین 4 تا 6 ساعت پس از تزریق ژل نباید دراز بکشید و یا بخوابید.
  • در شب اول پس از تزریق بهتر است به شکم بخوابید تا فشار مستقیم روی باسن و محل تزریق نباشد.
  • بهتر است در شب‌های اول، از خوابیدن به پهلو پرهیز کنید تا پیوند مناسبی بین ژل و عضلات بدن شما شکل بگیرد.
  • به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی ناحیه تزریق را ماساژ ندهید و دستکاری نکنید. این کار باعث بروز عدم قرینگی شده و نتیجه تزریق را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • به مدت 24 ساعت پس از تزریق ژل باسن، حمام و دوش آب داغ استفاده نکنید. فراموش نکنید که هرگونه داغی و حرارت باعث از بین رفتن اثر ژل و حل شدن آن می‌شود.
  • حتی‌الامکان فعالیت های سنگین و ورزش حرفه‌ای را به مدت 72 ساعت کنار بگذارید چرا که این کار باعث فشار روی ژل و از بین رفتن فرم آن می‌شود.
  • در روزهای اول بعد از تزریق، به مقدار کافی آب بنوشید تا ژل فرم خوبی به خود بگیرد و پیوند مناسبی بین ژل و عضله شما برقرار شود.
  • تا یک هفته پس از تزریق ژل، در مصرف غذاهای شور زیاده روی نکنید و مصرف نمک را به حداقل برسانید.
  • لازم است مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکی را حداقل به مدت یک هفته کنار بگذارید تا روند بهبود شما سریعتر انجام شود.
  • در صورت مشاهده علائم غیرطبیعی، به پزشک مراجعه نمایید.

فراموش نکنید که رعایت این نکات باعث رضایت شما از نتیجه تزریق می‌شود و عدم توجه به این نکات، ممکن است باعث رخ دادن عوارضی شود که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.  

مزایای توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل باسن

مزایای توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل باسن

در صورت توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل باسن، دو فایده اصلی در اختیار شماست:

  1. بهترین نتیجه را از تزریق ژل باسن خواهید گرفت.  
  2. ژل تزریق شده در بدن شما بیشترین ماندگاری را خواهد داشت.  

عوارض ناشی از بی‌توجهی به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

در صورت بی توجهی به نکات گفته شده در بخش قبلی، ممکن است یکی یا چند مورد از عوارض زیر برای شما رخ دهد:

  1. ژل تزریق شده برای شما نتیجه خوبی نخواهد داشت و انتظارات شما از تزریق ژل باسن برآورده نخواهد شد.
  2. ممکن است ژل تزریق شده از جای خود حرکت کند و عدم قرینگی ایجاد شود.
  3. ممن است ژل تزریق شده زیر پوست شما گلوله شود و مجبور به تزریق آنزیم خارج کردن آن باشید.
  4. ژل خاصیت و ماهیت خود را از دست بدهد و فرم‌دهی مناسب نداشته باشد.
  5. ماندگاری و کیفیت ژل اُفت کند و زودتر از موعد مورد انتظار، مجبور به ترمیم ژل باشید.

البته ماندگاری ژل تزریق شده علاوه بر این موارد، به فاکتورهای دیگری نیز وابسته است. از جمله این فاکتورها می‌توان به برند و نوع ژل انتخاب شده، مهارت و تخصص پزشک، تکنیک به کار گرفته شده برای تزریق و از همه مهمتری متابولیسم بدن شما اشاره کرد.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

در این مطلب درباره مراقبت‌های بعد از تزریق ژل باسن صحبت کردیم و لیستی از مراقبت های بعد از تزریق ژل باسن در اختیار شما قرار دادیم. همچنین اشاره کردیم که توجه به این نکات، چه فوایدی برای شما دارد و در صورت عدم توجه به آنها چه عوارضی ممکن است برای شما رخ دهد.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره مراقبت های بعد از تزریق ژل باسن در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که به تازگی تزریق ژل باسن انجام داده اند به اشتراک بگذارید. همچنین در صورتی که در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.