در سال‌های اخیر با توجه به محبوبیت روش تزریق ژل و فیلر به صورت و بدن، برندهای مختلفی از این محصولات در کلینیک‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دو مورد از برندهای پر طرفدار در بین پزشکان و زیباجویان، برند ژل اودری و دنبی است. اما سوالی که بسیاری از مراجعه‌کنندگان با آن رو به رو می‌شوند این است که تزریق ژل اودری بهتر است یا دنبی؟

این شد که تصمیم گرفتیم این مطلب از مجله ملینیک را به این موضوع اختصاص بدهیم و مشخصات فنی، ویژگی‌ها، کاربردها و ماندگاری این دو برند را با هم مقایسه کنیم تا در هنگام انتخاب بین این دو برند بتوانید ساده‌تر تصمیم‌گیری کنید.

از این رو برای دانستن تفاوت‌های ژل اودری و دنبی لازم است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. علاوه بر این اگر با پرسش دیگری رو به رو هستید، می‌توانید با مرکز زیبایی ملینیک با شماره 09120746278 تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوال خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

مقایسه ژل اودری و دنبی

برای اینکه بدانید ژل اودری بهتر است یا دنبی و بین این دو گزینه، یکی را انتخاب کنید، باید مواد به کار رفته در این دو برند را بدانید و از ویژگی‌ها و کاربردهای آن مطلع شوید. همچنین میزان ماندگاری این دو برند را مقایسه کنید و در نهایت بر اساس بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید و انتظاراتی که از تزریق ژل دارید، یکی از این دو را انتخاب کنید. 

مقایسه ژل اودری و دنبی

در این بخش می‌خواهیم ژل اودری و دنبی را از نظر مواردی که اشاره کردیم با هم مقایسه کنیم:

فرمولاسیون ژل اودری

ژل اودری بر پایه هیالورونیک اسید مشتق شده از منشاء غیر حیوانی با غلظت بالا تولید شده است. هیالورونیک از جمله موادی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و به همین دلیل تزریق آن منعی ندارد و با بدن سازگاری کامل دارد.

فرمولاسیون ژل اودری

نکته قابل توجه درباره ژل اودری این است که طراحی و تولید آن با یک روش بسیار جدید بر اساس حداقل عوامل پیوند متقابل انجام می‌شود و در نتیجه استفاده از این متد، حجم دهی عالی، چسبندگی بافتی فوق‌العاده و انسجام بالا اتفاق می‌افتد و ژل به کندی در بدن شما تجزیه می‌شود و تشکیل رادیکال‌های آزاد را به حداقل می‌رساند. بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد در ترکیبات ژل اودری مقادیر بسیار کمی اندوتوکسین وجود دارد، بنابراین این محصول، بسیار ایمن است.

غلظت ژل اودری به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که به دلیل ویسکوزیته بالاتر، ظرفیت حجم‌دهی و فرم‌دهی بسیار قوی دارد و ماندگاری آن در مقایسه با نمونه‌های مشابه قابل قبول است.

ویژگی‌های ژل اودری

فرمولاسیون ژل اودری باعث ویژگی‌های منحصر به فردی در این ژل شده است که در این بخش به آنها اشاره می‌کنیم.

  • راحتی و روان بودن تزریق و عدم احساس درد در حین و بعد از تزریق
  • بالا بودن درجه ایمنی و سازگاری با بدن
  • پایداری فوق‌العاده و ماندگاری بالا در پیوند ایجاد شده با عضله
  • فرم‌دهی و حجم‌دهی پایدار
  • وجود هیالورونیک اسید با غلظت بالا بدون منشاء حیوانی
  • پایین بودن سطح اندوتوکسین و حداقل پیوند متقابل
  • دارای کمترین عوارض جانبی

مواردی که به آنها اشاره کردیم، اصلی ترین ویژگی‌های ژل اودری هستند. این را هم اضافه کنیم که ژل اودری یکی از بهترین برندهای تولید کننده ژل و فیلر در کشور کره است.

کاربردهای فیلر اودری

کاربردهای فیلر اودری

بر اساس ویژگی‌هایی که در بخش قبل به آنها اشاره کردیم، ژل اوردی برای بخش‌هایی از صورت و بدن قابل استفاده است که در این بخش لیست کامل آنها را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

  • تزریق زاویه فک
  • اصلاح فرم بینی
  • رفع خطوط سطحی و عمیق صورت
  • فرم دهی به گونه‌ها و کانتورینگ صورت
  • بهبود خط خنده، خط اخم، خط غم
  • تزریق ژل لب با متدهای مختلف
  • قابل تزریق به دست برای جوانسازی پوست دست
  • مناسب برای تمام نواحی صورت، به جز زیر چشم و دور چشم
  • رفع چین و چروک و خطوط ایجاد شده در ناحیه گردن و دکلته

مواردی که به آنها اشاره کردیم اصلی‌ترین کاربردهای ژل اودری برای تزریق به نواحی مختلف صورت و بدن هستند.

فرمولاسیون ژل دنبی

ترکیبات فیلر دنبی بر پایه هیالورونیک اسید طراحی شده است. این ماده که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد، باعث حفظ رطوبت و لطافت پوست می‌شود و انعطاف‌پذیری بافت پوست را به دنبال دارد.

فرمولاسیون ژل دنبی

همچنین وجود هیالورونیک اسید به حفظ خاصیت کشسانی پوست کمک کرده و چین و چروک‌های ایجاد شده روی پوست را کاهش می‌دهد. نکته قابل توجه در مورد هیالورونیک اسید این است که به تقویت بافت پوست کمک کرده و تاثیر بسیار زیادی در بهبود سریع زخم‌ها و کاهش اسکار دارد.

محصولات دنبی ساخت کشور کره جنوبی است و استانداردهای طراحی و تولید ژل بدن در این محصولات به طور کامل رعایت شده است.

ویژگی‌های ژل دنبی

ژل یا همان فیلر دنبی، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن را به یکی از برندهای پرطرفدار بازار تبدیل کرده است. از جمله ویژگی‌های ژل دنبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت جذب بالا در مولکول‌های آب و نگهداری در بدن
  • ماندگاری بالای ژل تزریق شده در صورت و بدن
  • قابلیت فرم‌گیری و حجم‌دهی مناسب در صورت و بدن
  • کمترین عوارض جانبی در مقایسه با نمونه‌های مشابه

مواردی که به آنها اشاره کردیم، مهمترین ویژگی‌های ژل دنبی هستند. این ژل به دلیل غلظت بالای هیالورونیک اسید، به عنوان یک ژل جوانساز شناخته می‌شود.

کاربردهای فیلر دنبی

کاربردهای فیلر دنبی

با توجه به کاربردهای ژل دنبی که در بخش قبلی به آنها اشاره کردیم و نیز تجربه پزشکان، فیلر دنبی برای تزریق در نواحی زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • برطرف کردن خطوط ایجاد شده روی صورت
  • بهبود خط خنده، خط اخم، خط غم، پنجه کلاغی
  • حجم دهی و فرم دهی به لب
  • ایجاد کانتورینگ و حجم دهی به گونه
  • تزریق ژل چانه و زاویه سازی در فک
  • جوانسازی پوست و رفع چین و چروک های سطحی
  • اصلاح فرم بینی و رفع ایرادات جزئی در بینی
  • حجم دهی و قرینه سازی سینه‌ها
  • فرم دهی و حجم دهی به باسن

مواردی که به آنها اشاره کردیم، رایج ترین کاربردهای ژل دنبی است. به عبارت دیگر از فیلر دنبی هم برای تزریق به صورت و هم برای تزریق به بدن در نواحی گفته شده استفاده می‌شود.

ماندگاری کدام ژل بالاتر است؟

از نظر ماندگاری ژل اودری ماندگاری بالاتری دارد. به عبارت دیگر ژل دنبی بعد از تزریق بین 12 تا 14 ماه در بدن شما ماندگار است و ژل اودری بین 12 تا 18 ماه ماندگاری دارد.

اما توجه داشته باشید که ماندگاری ژل تزریق شده، علاوه بر برند، به فاکتورهای دیگری نیز بستگی دارد. از جمله این فاکتورها می‌توان به میزان و حجم ژل تزریق شده، تکنیک استفاده شده برای تزریق، عمقی که تزریق ژل در آن صورت گرفته، میزان آگاهی از مراقبت های بعد از تزریق ژل و از همه مهمتر متابولسیم بدن شما اشاره کرد.  

کدام ژل برای من بهتر است؟

در حالت کلی پاسخ به این سوال که تزریق کدام ژل برای من مناسب‌تر است، به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به اینکه چه بودجه‌ای برای تزریق ژل در نظر گرفته‌اید و چه انتظاراتی از نتیجه تزریق دارید، اشاره کرد.

علاوه بر این مهم است که مشخص شود می‌خواهید ژل به صورت تزریق کنید یا به بدن؟ نیاز بدن شما چیست، شرایط بدن شما و عمق خطوط ایجاد شده چقدر است و متابولیسم یا همان سوخت‌وساز بدن شما چگونه است.

اگر بخواهیم یک مقایسه کلی بین این دو برند داشته باشیم، باید بگوییم هر دو برند ساخت کشور کره هستند و به لحاظ کیفیت و ساختار، مورد تایید پزشکان زیبایی می‌باشند. استانداردهای کیفی در طراحی و تولید هر دو برند به درستی رعایت شده است.

کدام ژل برای من بهتر است؟

هر دو برند برای تزریق در بخش‌های مختلف صورت و بدن قابل استفاده هستند، با این تفاوت که ژل اودری برای تزریق در زیر و اطراف چشم مناسب نیست و از طرف دیگر تزریق ژل دنبی به بدن در نواحی باسن و سینه، متداول‎تر است. به عبارت دیگر ژل اودری برای تزریق در نواحی باسن و سینه کارایی چندانی ندارد.

آنچه این دو را از هم متمایز می‌کند، میزان ماندگاری آن در بدن است. به این صورت که ژل اودری در مقایسه با ژل دنبی ماندگاری بیشتری در بدن دارد. ماندگاری ژل اودری در بدن بین 12 تا 18 ماه است در حالی که ژل دنبی بعد از تزریق بین 12 تا 14 ماه در بدن شما ماندگاری دارد.

البته توصیه می‌شود قبل از تزریق ژل، اگر بیماری خاصی دارید، داروی خاصی مصرف می‌کنید و یا تحت درمان برای مسائل پوستی با سایر روش‌های درمانی به ویژه لیزر هستید، این موضوع را حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

علاوه بر این انتظارات خود از تزریق فیلر را به طور دقیق با پزشک مطرح نمایید تا پزشک بر اساس نیاز بدن شما و آنچه در ذهن دارید، ژل مناسب را انتخاب نمایید. توصیه می‌شود به مهارت، تجربه و دانش پزشک خود اعتماد کنید و مطمئن باشید در صورت مراجعه به یک کلینیک معتبر و پزشک با تجربه، بهترین گزینه برای شما تزریق خواهد شد.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره اینکه تزریق ژل اودری بهتر است یا دنبی صحبت کردیم و به ویژگی‌ها، فرمولاسیون و کاربردهای هریک از این دو ژل اشاره کردیم. درباره ماندگاری هریک از این دو ژل در بدن توضیحاتی دادیم و در نهایت گفتیم کدام ژل برای چه کسانی بهتر است.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره اینکه اودری بهتر است یا دنبی در اختیار شما قرار داده باشد و بتوانید بین این دو برند به درستی تصمیم‌گیری کنید. اگر اینطور است، این مطلب را با دوستانی که قصد تزریق ژل دارند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.