تزریق ژل یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای حجم‌دهی و فرم‌دهی به صورت و بدن است که در آن موادی بر پایه هیالورونیک اسید به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. تزریق ژل شده زمانی اثربخشی و مطلوبیت بالا دارد که مراقبت‌های بعد از تزریق به درستی رعایت شود. همانطور که در بخش مراقبت‌های بعد از تزریق ژل اشاره کردیم، یکی از مهمترین نکات مراقبتی، مصرف الکل بعد از تزریق ژل است.

از این رو تصمیم گرفتیم این مطلب از مجله ملینیک را به بیان نکات مربوط به مصرف الکل بعد از تزریق ژل اختصاص بدهیم. از شما دعوت می‌کنیم تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، می‌توانید با شماره 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوال خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

ممنوعیت مصرف الکل بعد از تزریق ژل

بعد از تزریق ژل به بدن، ناحیه تزریق و به طور کلی سیستم ایمنی بدن، حساسیت بیشتری نسبت به ورودی‌ها دارد. مصرف مشروبات الکلی با ایجاد ضعف در سیستم ایمنی، می‌تواند خطر بروز عفونت را افزایش دهد.

ممنوعیت مصرف الکل بعد از تزریق ژل

عفونت به تنهایی یک خطر جدی برای بدن است، علاوه بر این باعث کُند شدن روند بهبودی بدن در ناحیه تزریق ژل می‌شود و می‌تواند عوارض جدی‌تری به دنبال داشته باشد.  

نکته قابل توجه در مورد منع مصرف مشروبات الکلی این است که ممکن است این مواد با ژل تزریق شده، سازگاری نداشته باشد و واکنش این دو ماده، مواد سمی در بدن ایجاد کند.

یک واقعیت کلی در مورد مشروبات الکلی این است که باعث باز شدن عروق خونی در اطراف ناحیه تزریق می‌شود و تاخیر در بهبودی ترمیم بافت‌های پوست را با تاخیر مواجه می‌کند. در نتیجه دوره نقاهت طولانی‌تر شده و ماندگاری ژل تزریق شده را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

با توجه به این موارد، توصیه می‌شود حداقل یک هفته قبل و بعد از تزریق ژل، مصرف مشروبات الکلی را کنار بگذارید تا عوارض ناشی از مصرف این مواد برای شما رخ ندهد.

عوارض مصرف نوشیدنی‌های الکلی بعد از تزریق ژل

در بخش قبلی به طور کلی درباره ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی بعد از تزریق ژل توضیح دادیم. در این بخش می‌خواهیم لیستی از عوارض ناشی از مصرف مشروبات و نوشیدنی‌های الکلی بعد از تزریق ژل در اختیار شما قرار دهیم:

  • تضعیف سیستم ایمنی بدن
  • افزایش خطر بروز عفونت
  • طولانی‌تر شد دوره نقاهت
  • تاخیر در روند بهبودی ناحیه تزریق
  • کاهش عملکرد مواد تزریق شده
  • انبساط عروق خونی اطراف ناحیه تزریق
  • کاهش ماندگاری و اثربخشی ژل
  • ناسازگاری این مواد با ژل تزریق شده

مواردی که به آنها اشاره کردیم، شایع‌ترین عوارض ناشی از مصرف نوشیدنی‌های الکلی بعد از تزریق ژل صورت و بدن است. از این رو اکثر پزشکان از مراجعین خود می‌خواهند یک هفته قبل و بعد از تزریق ژل، مصرف مشروبات الکلی را کاهش دهند و آن را به حداقل برسانند.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره مصرف مشروبات الکلی و اثرات آن روی تزریق ژل توضیح دادیم و اشاره کردیم که در صورت مصرف، چه عوارضی ممکن است برای شما رخ دهد. همچنین لیست کاملی از عوارض احتمالی در اختیار شما قرار دادیم.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره مصرف مشروبات الکلی بعد از تزریق ژل در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این موضوع با را افرادی که قصد تزریق ژل دارند و یا به تازگی تزریق انجام داده‌اند به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.