چشم‌ها اولین چیزی است که در چهره هر شخص توجه شما را به خودش جلب می‌کند، از این رو سلامت و زیبای چشم‌ها، اهمیت بسیار بالایی دارد. از طرفی پوست اطراف چشم بسیار حساس و آسیب‌پذیر است و با افزایش سن، ممکن است گودی، تیرگی و چین و چروک در این ناحیه به وجود بیاید. البته جای نگرانی نیست چرا که با تزریق ژل زیر چشم، می‌توان این مشکلات را برطرف نمود.

واضح است که تزریق ژل زیر چشم حساسیت بسیار بالایی دارد و نمی‌توان آن را به هر کسی سپرد، علاوه بر این آنچه بر نتیجه تزریق ژل در این ناحیه به طور مستقیم تاثیر می‌گذارد، آگاهی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل زیر چشم و رعایت آنها به شکل صحیح است.

اما سوال اینجاست که مراقبت‌های بعد از تزریق ژل زیر چشم چیست و چه تاثیری روی نتیجه تزریق می‌گذارد؟ در صورت عدم توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق چه عوارضی ممکن است رخ دهد؟

اینها سوالاتی هستند که قرار است در این مطلب به آنها پاسخ دهیم. پس اگر می‌خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، لازم است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. علاوه بر این اگر در این زمینه با پرسش دیگری مواجه هستید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و ضمن طرح سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق ژل زیر چشم

اشاره کردیم که تزریق ژل زیر چشم، کاربردهای مختلفی دارد از جمله اینکه گودی زیر چشم را پُر کرده و جایگزین حجم از دست رفته عضله می‌شود. علاوه بر این تیرگی زیر چشم را برطرف نموده و پوست اطراف چشم را حداقل چند درجه روشن می‌کند.

تزریق ژل زیر چشم

از همه مهمتر برای بهبود خطوط و چین و چروک‌‌های ایجاد شده، می‌توانید روی تزریق ژل زیر چشم حساب کنید. برای اینکار باید به پزشک مراجعه نمایید تا وضعیت چشم‌های شما را بررسی نموده و انتظارات خود را از نتیجه تزریق با پزشک درمیان بگذارید.

در ادامه پزشک مقدار ژل مورد نیاز را در ناحیه زیر چشم و اطراف چشم تزریق میکند و به شکل حرفه‌ای ماساژ می‌دهد تا در جای درست خود قرار بگیرد. فرآیند تزریق ژل زیر چشم، بین 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد و در پایان کار، پزشک لیستی از مراقبت‌های بعد از تزریق را در اختیار شما قرار می‌دهد که لازم است آنها را رعایت نمایید. در ادامه لیستی از این نکات مراقبتی برای شما تهیه کرده‌ایم.

لیست مراقبت‌های بعد از تزریق ژل زیر چشم

اگرچه مهارت و تخصص پزشک از یک طرف و نوع و برند ژلی که قرار است تزریق کنید، از طرف دیگر تاثیر بالایی دارد، اما آنچه نتیجه تزریق را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد، آگاهی از مراقبت‌های بعد از تزریق و رعایت آنهاست، اگر بخواهیم لیستی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل زیر چشم در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پس از تزریق ژل زیر چشم، می‌بایست به مدت 4 الی 6 ساعت، از خوابیدن و یا دراز کشیدن خودداری کنید.
  • به مدت 24 ساعت نباید هیچگونه لوازم آرایشی از جمله کرم، پنکک، کرم دور چشم و موارد مشابه استفاده نمایید.
  • شب اول پس از تزریق به هیچ عنوان نباید به پهلو بخوابید چرا که ممکن است ژل از جای خود حرکت کند. برای این کار می‌توانید از بالش‌های گردنی استفاده کنید تا سر شما در طول شب به اطراف حرکت نکند.
  • لازم است حداقل به مدت 6 ساعت پس از تزریق ژل، سر خود را به پایین خم نکنید تا ژل در جای خود تثبیت شده و پیوند درستی شکل بگیرد.
  • به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی محل تزریق را خودسرانه ماساژ ندهید و دستکاری نکنید. این کار باعث حرکت ژل و عدم قرینگی در دو طرف صورت خواهد شد.
  • تا 24 ساعت پس از تزریق ژل زیر چشم، از شستن صورت با آب داغ و حمام داغ خودداری کنید. هرگونه حرارت باعث حل شدن ژل و از بین رفتن تاثیر آن می‌شود.
  • حتی الامکان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری نمایید و در صورتی که در طول روز در معرض آفتای هستید، حتماً از عینک آفتابی استفاده نمایید.   
  • از ورزش حرفه‌ای، فعالیت سنگین و جا به جایی اجسام به مدت 72 ساعت صرف نظر کنید.
  • در روزهای اول بعد از تزریق، به قدر کافی آب بنوشید تا ژل فرم خوبی به خود بگیرد و در جای صحیح فیکس شود.
  • بهتر است در روزهای اول پس از تزریق، از مصرف غذاهای شور و پر نمک بپرهیزید.
  • حداقل یک هفته بعد از تزریق، مصرف الکل و نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات و سیگار را کنار بگذارید تا روند بهبود سریع‌تر طی شود.
  • در صورت مشاهده علائم غیرطبیعی، به پزشک مراجعه نمایید.

به یاد داشته باشید که آگاهی از این نکات و رعایت آنها به شما کمک می‌کند بهترین نتیجه را از تزریق ژل زیر چشم به دست آورید.

مزایای توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

اگر مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم را به درستی رعایت نمایید، دو مزیت اصلی برای شما دارد:

  1. بهترین نتیجه را از تزریق ژل زیر چشم می‌گیرد و تیرگی، گودی و چین و چروک در این ناحیه برطرف می‌شود.  
  2. ژل تزریق شده بیشترین ماندگاری را روی صورت شما خواهد داشت و به سرعت نیاز به ترمیم نخواهد داشت.

عوارض ناشی از عدم توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

در مقابل اگر مراقبت‌های بعد از تزریق ژل زیر چشم را جدی نگیرید و به آنها بی توجه باشید، یک یا چند مورد از عوارض قابل پیش‌بینی زیر برای شما رخ می‌دهد:

  1. نتایج تزریق، قابل قبول نیست و انتظارات شما را برآورده نمی‌کند.
  2. ژل در ناحیه تزریق، تغییر فرم داده و مجبور هستید با تزریق آنزیم آن را خارج نمایید.
  3. ژل از جای خود حرکت کرده و عدم قرینگی در صورت شما ایجاد شده است.
  4. ژل ماندگاری لازم را ندارد و اثر آن کاهش پیدا کرده طوری که در مدت زمان کوتاهی پس از تزریق، مجبور به ترمیم باشید.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره تزریق ژل زیر چشم و مراقبت‌های بعد از تزریق صحبت کردیم و لیستی از این نکات مراقبتی در اختیار شما قرار دادیم. همچنین اشاره کردیم که توجه به این نکات چه مزایایی دارد و بی توجهی و عدم رعایت آنها، چه عوارضی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

امیدواریم که مطالعه این مطلب اطلاعات ارزشمندی در خصوص مراقبت‌های بعد از تزریق ژل در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که به تازگی تزریق ژل زیر چشم انجام داده‌اند به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید، تا مقاله‌ای دیگر بدرود.