یکی از اولین خطوطی که با افزایش سن روی صورت پدیدار می‌شود، خط اخم است. به ویژه افرادی که در هنگام صحبت کردن، فکر کردن و دقت کردن، پیشانی خود را بیشتر حرکت می‌دهند، بیشتر در معرض بروز خط اخم هستند.

واقعیت این است که خط اخم، شما را بیشتر از سن واقعی‌تان نشان می‌دهد. همچنین ممکن است چهره شما را غمگین، خسته و بی‌انرژی جلوه دهد. اما خبر خوب این است که در صورت بروز خط اخم، با تزریق ژل و بوتاکس می‌توانید این وضعیت را بهبود دهید.

اما سوال اینجاست که تزریق ژل به خط اخم بهتر است یا بوتاکس؟ و کدام روش برای بهبود خط اخم مؤثرتر است؟ اگر این سوالات برای شما هم وجود دارد، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید. چرا که قرار اسن در این نوشته به این سوالات پاسخ دهیم.

همچنین اگر در زمینه تزریق ژل و بوتاکس به خط اخم نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق بوتاکس خط اخم

اشاره کردیم که بروز خط اخم یکی از شایع‌ترین خطوط صورت است که تقریباً از سنین پایین اتفاق می‌افتد. چرا که بسیاری از افراد در هنگام مطالعه، تمرکز، فکر کردن و ناراحتی و عصبانیت، ناخواسته پیشانی خود را جمع می‌کنند و همین موضوع در بلند مدت باعث ایجاد خطوطی در ناحیه پیشانی می‌شود که اصطلاحاً به آن خط اخم گفته می‌شود.

تزریق بوتاکس خط اخم

اما از آنجایی که در علم پزشکی برای هر مشکل، راه حلی وجود دارد، تزریق بوتاکس را به عنوان راه‌حلی برای بهبود خط اخم معرفی کرده است. واقعیت این است که بوتاکس، حرکت عضلات را موقتاً غیرفعال کرده و از این طریق از تکرار چین و چروک‌ها و عمیق شدن خط اخم جلوگیری می‌کند.

برای تزریق بوتاکس خط اخم باید به پزشک مراجعه نمایید و پزشک پس از بررسی وضعیت پیشانی شما و خطوط ایجاد شده، مقدر مشخصی از بوتاکس را برای بهبود چین و چروک این ناحیه تزریق می‌کند. بلافاصله پس از تزریق خط اخم، می‌توانید 40 الی 50 درصد نتایج را مشاهده نمایید و برای مشاهده نتیجه نهایی باید دوهفته صبر کنید.

بوتاکس حاوی باکتری‌هایی است که عضله را موقتاً بی‌حرکت کرده و به حالت استراحت در می‌آورد. تزریق بوتاکس مورد تایید پزشکان قرار گرفته و عوارض جانبی خاصی برای بدن ندارد. اثرات و نتایج تزریق بوتاکس خط اخم بین 6 ماه الی 18 ماه ماندگار است.

تزریق ژل خط اخم

یکی دیگر از روش‌های کارآمد برای بهبود چین و چروک‌های ایجاد شده روی پیشانی و نیز پُر کردن حجم از دست رفته عضلات در این ناحیه، تزریق ژل خط اخم است. هدف از تزریق ژل خط اخم، رفع چین و چروک‌های ایجاد شده در ناحیه پیشانی و هموارسازی این ناحیه در صورت نیاز است.

برای تزریق ژل خط اخم باید به پزشک مراجعه نمایید تا ضمن بررسی وضعیت پیشانی شما، مشخص کند که تزریق ژل به خط اخم بهتر است یا بوتاکس.

تزریق ژل خط اخم

سپس در صورت تصمیم‌گیری برای تزریق ژل، مقداری مواد بی حسی روی ناحیه مورد نظر اعمال می‌کند تا در طول فرآیند تزریق دردی احساس نکنید. سپس مقدار ژل مورد نظر در ناحیه خط اخم و پیشانی تزریق می‌شود و توسط پزشک ماساژ داده می‌شود تا در جای صحیح خود فیکس شود.

فرآیند تزریق ژل خط اخم بین 15 الی 20 دقیقه زمان نیاز دارد و بلافاصله بعد از تزریق، بین 60 الی 70 درصد نتیجه کار مشخص است. برای دیدن نتیجه نهایی باید 2 هفته صبر کنید.

ترکیبات مواد ژل بر پایه هیالورونیک اسید است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و  به همین دلیل نه تنها عوارضی برای بدن ایجاد نمی‌کند بلکه باعث جوانسازی پوست می‌شود.

از نظر ماندگاری، تزریق ژل خط اخم بین 6 ماه تا 2 سال ماندگاری دارد، البته این موضوع به طور مستقیم به برند و نوع ژل، مقدار ژل تزریق شده، میزان توجه شما به مراقبت‌های بعد از تزریق و از همه مهمتر متابولیسم بدن شما بستگی دارد.

کدام روش برای خط اخم مؤثرتر است؟

تا به اینجای کار با نحوه کارایی و عملکرد هریک از این دو روش آشنا شدیم، حال وقت آن رسیده که بگوییم کدام روش برای خط اخم رایج‌تر و مؤثرتر است. واقعیت این است که برای بهبود و رفع خط اخم، بوتاکس روش بهتری است چرا که با غیرفعال کردن عضلات این ناحیه، چین و چروک را کاهش می‌دهد و از عمیق‌تر شدن آن جلوگیری می‌کند.

البته در نظر داشته باشید که اگر هدف شما پُر کردن عضلات تحلیل رفته در این ناحیه باشد و مایل به جوانسازی این ناحیه باشید و بخواهید با حجم‌دهی به این ناحیه، ناهمواری‌های موجود را برطرف کرده و حالت جوان‌تر و زیباتری را به چهره خود بدهید باید ژل تزریق کنید.

کدام روش برای خط اخم مؤثرتر است؟

البته برخی از پزشکان معتقدند با تزریق ترکیبی از ژل و بوتاکس می‌توانید نتیجه بهتری از جوانسازی پوست خود بگیرید. به این صورت که برای رفع چین و چروک‌های ایجاد شده و جلوگیری از عمیق‌تر شدن آنها، بوتاکس تزریق کنید و بعد از تثبیت نتیجه بوتاکس، برای جوانسازی، حجم‌دهی و هموارسازی پیشانی به سراغ تزریق ژل بروید. از این رو بهتر است برای کسب بهترین نتیجه از تزریق، با پزشک مورد اعتماد خود مشورت نمایید.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره تزریق بوتاکس و تزریق ژل به خط اخم صحبت کردیم. همچنین عملکرد هر روش برای بهبود خط اخم را برای شما توضیح دادیم. اشاره کردیم که کدام روش برای خط اخم مؤثرتر است و در نهایت اشاره کردیم که با تشخیص پزشک می‌توانید از این دو روش به صورت ترکیبی استفاده نمایید.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل خط اخم و تزریق بوتاکس خط اخم در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است، این مطلب را با دوستانی که دچار خط اخم شده‌اند، به اشتراک بگذارید. همچنین در صورتی که در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا اینجای این مقاله با ما همراه بودید، تا مقاله‌ای دیگر بدرود.