اگر قصد جوانسازی پوست تان را داشته باشید، احتمالاً واژه های تزرق ژل و تزریق فیلر را بارها و بارها شنیده اید. شاید برایتان سوال باشد که فرق ژل و فیلر چیست و کدام یک از این دو محصول برای جوانسازی، فرم دهیو حجم دهی به پوست بهتر است.

این سوال فقط سوال شما نیست، بلکه بسیاری از افرادی که به مرکز ملینیک مراجعه میکنند، با این سوال رو به رو هستند. از این رو تصمیم گرفتیم این مطلب از مجله ملینیک را به بیان توضیحاتی درباره تفاوت ژل و فیلر اختصاص بدهیم.

بنابراین اگر قصد تزریق ژل یا فیلر را دارید، حتما این نوشته را تا پایان بخوانید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، با شماره 09120746278 تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تفاوت ژل و فیلر چیست؟

واقعیت این است که در ایران، بسیاری از کلینیک ها ژل و فیلر را از یکدیگر تفکیک میکنند و تفاوت هایی برای این دو محصول مطرح میکنند، در حالیکه ژل همان فیلر است و بین این دو محصول تفاوتی وجود ندارد.

تفاوت ژل و فیلر چیست؟

هر دو محصول بر پایه هیالورونیک اسید ساخته شده اند که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و تزریق آن باعث تقویت کلاژن سازی در پوست میشود. همچنین ترکیبات این دو محصول به طور کامل با بدن سازگار است و از این بابت هیچگونه عوارضی برای صورت و بدن شما ندارد.

ترکیبات ژل و فیلر از چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، ژل و فیلر به طور کلی بر پایه هیالورونیک اسید طراحی و تولید شده است و به عنوان پُر کننده برای اعضای صورت و بدن مورد استفاده قرار میگیرد. مهمترین خاصیت ژل یا همان فیرل، تقویت کلاژن سازی، حجم دهی، فرم دهی و لیفت است.

همچنین به لحاظ ایمن بودن برای بدن، تزریق ژل و فیلر مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفته است. همچنین پزشکان پوست و زیبایی، تزریق ژل و فیلر را برای بدن ایمن و بی ضرر عنوان کرده اند. البته این موضوع یک تبصره هم دارد و آن اطمینان از اصالت و معتبر بودن تاریخ انقضای محصول است.

ترکیبات ژل و فیلر از چیست؟

علاوه بر هیالورونیک اسید، در ترکیبات ژل مواد دیگری مانند پلی متیل متاکریلات، سیلیکون مایع و یا کلسیم هیدروکسی لاپاتیت وجود دارد تا اثربخشی آن بیشتر و ماندگارتر شود. به عبارت دیگر اضافه کردن این مواد به ترکیبات ژل، باعث افزایش غلظت، تاثیرگذاری و ماندگاری آن در بلند مدت شده است.

ژل و فیلر چه کاربردهایی دارد؟

واقعیت این است که با افزایش سن، روند کلاژن سازی در پوست، کُندتر شده و ممکن است شاهد چین و چروک و خطوطی در نواحی مختلف صورت و بدن باشید. در چنین شرایطی تزریق ژل یا همان فیلر میتواند یک راهکار عالی برای رفع چین و چروک ها باشد.

همچنین از فیلر و ژل برای حجم دهی، فرم دهی و زاویه سازی در صورت و بدن استفاده میشود. به عنوان مثال اگر مایل به برجسته تر کردن گونه ها، ایجاد زاویه در فک، فرم دهی به لب، حجم دهی به سینه و باسن و رفع مشکلاتی مانند هیپ دیپ باشید، تزریق ژل و فیلر یک گزینه ایده آل است.

ژل و فیلر چه کاربردهایی دارد؟

چرا که تزریق ژل و فیلر در مقایسه با عمل جراحی (پروتز)، ریسک و هزینه کمتری دارد، دوره نقاهت آن کوتاه تر است و نتایج آن سریعتر خودش را نشان میدهد. همین موضوع باعث شده است که بسیاری از زیباجویان، در سال های اخیر تزریق ژل و فیلر را به عنوان جایگزینی برای عمل های زیبایی انتخاب نمایند.

اگر بخواهیم لیست کاملی از کاربردهای تزریق ژل و فیلر در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تزریق ژل لب با انواع تکنیک ها (روسی، کُره ای، سوتی، عروسکی و …)
  • تزریق ژل چانه
  • تزریق ژل گونه و کانتورینگ گونه
  • تزریق ژل زاویه فک
  • تزریق ژل زیر چشم
  • تزریق ژل خط خنده
  • تزریق ژل خط غم
  • تزریق ژل اصلاح فرم بینی
  • تزریق ژل خط اخم و پنجه کلاغی اطراف چشم
  • تزریق ژل دست برای جوانسازی
  • تزریق ژل نازولیبال
  • تزریق ژل سینه برای فرم دهی، حجم دهی و لیفت
  • تزریق ژل باسن برای فرم دهی، حجم دهی و لیفت
  • تزریق ژل هیپ دیپ برای فرم دهی و رفع ناهمواری ها

مواردی که به آنها اشاره کردیم، مهمترین کاربردهای تزریق ژل یا همان فیلر است. از آنجایی که تفاوتی بین ژل و فیلر وجود ندارد، میتوان اصلاح فیلر را نیز برای موارد بالا استفاده کرد. به عنوان تزریق فیلر لب، تزریق فیلر چانه و ….

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره ترزیق ژل و فیلر صحبت کردیم و اشاره کردیم بین ژل و فیلر تفاوتی وجود ندارد. به عبارت دیگر ژل و فیلر هر دو یک محصول با نام ها و اصطلاح های مختلف هستند که ترکیبات و اثربخشی یکسانی دارند.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات کاملی در مورد تزریق ژل و فیلر و تفاوت های آنها در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است، این مطلب را با دوستانی که مایل به تزریق ژل یا همان فیلر هستند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید.