برای داشتن پوست شاداب و جوان، گزینه های مختلفی پیش روی شماست، از جراحی های زیبایی گرفته تا تزریق مزوژل های جوانساز. اما مزوژل چیست و چه انواعی دارد؟ این سوالی است که بسیاری از شما برای انتخاب مزوژل با آن مواجه میشوید.

این شد که تصمیم گرفتیم این مطلب از مجله ملینیک را به بیان توضیحاتی درباره اینکه مزوژل چیست و چه انواعی دارد اختصاص بدهیم. پس اگر قصد تزریق مزوژل را دارید، حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

مزوژل چیست؟

تزریق مزوژل، یک روش جوانسازی پوست است که در آن ترکیباتی بر پایه هیالورونیک اسید، ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم های مناسب برای جوانسازی و کلاژن سازی به پوست تزریق میشود. این مواد در کنار هم کمک میکنند که میزان رطوبت از دست رفته پوست، بازیابی شده و شادابی و جوانی به پوست بازگردد.

مزوژل چیست؟

البته علاوه بر مزوژل های جوانساز، مزوژل های دیگری با کاربردهای متنوع هم در بازار وجود دارد که برای لاغری، جلوگیری از ریزش مو و رفع چین و چروک های صورت و بدن استفاده میشود.

انواع مزو ژل

در این بخش میخواهیم معروف ترین و بهترین مزوژل های موجود در کلینیک های زیبایی را به شما معرفی کنیم. این مزوژل ها کاربردهای مختلفی دارند. همانطور که اشاره کردیم مواردی نظیر جوانسازی، لاغری، جلوگیری از ریزش مو، از جمله کاربردهای انواع مزوژل است. اگر بخواهیم لیستی از مزوژل های معروف و پرطرفدار را در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مزوژل جالپرو
مزو ژل جالپرو

یکی از برترین برندهای تولید کننده مزوژل در بازار، جالپرو است که در بین زیباجویان محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده است. این مزوژل ایتالیایی در دو نوع کلاسیک و HMW در بازار وجود دارد و یکی از بهترین برندها برای رفع چین و چروک های صورت است.

  • مزوژل پروفایلو
مزو ژل پروفایلو

اگر برای قصد تزریق مزوژل را داشته باشید، بدون شک بارها نام مزوژل پروفایلو را شنیده اید. پروفایلو یک مزوژل انگلیسی است و در حال حاضر یکی از با کیفیت ترین محسولات موجود در بازار به حساب می آید. این محصول، تاثیر قابل توجهی در بهبود افتادگی پوست، تقویت کلاژن سازی و انعطاف پذیری پوست دارد.

  • مزوژل الانسه
مزو ژل الانسه

مزوژل الانسه یکی از بهترین مزوژل های موجود در بازار است که توسط لابراتورهای بسیار معتبر کشور فرانسه ساخته شده است و مانند بهترین ژل های فرانسوی، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. از این مزوژل برای رفع خطوط ایجاد شده روی صورت، افزایش استحکام پوست و تقویت کلاژن سازی در پوست استفاده میشود.

  • مزوژل رویتاکر
مزو ژل رویتاکر

یکی دیگر از مزوژل های با کیفیت فرانسوی، مزوژل رویتاکر است. این محصول با کیفیت انواع مختلفی دارد که هر کدام برای کابردهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند. ازجوانسازی پوست گرفته تا تقویت فولیکول های موی سر برای جلوگیری از ریزش مو و رفع شوره، نمونه کاربردهای این محصول است.

مواردی که به آنها اشاره کردیم، معروف ترین محصولات موجود در بازار هستند که در بین پزشکان و زیباجویان محبوبیت زیادی دارند. در ادامه لیستی از کاربردهای مزوژل صورت را در اختیار شما قرار میدهیم.

کاربردهای مزو ژل

اشاره کردیم که یکی از اصلی ترین کاربردهای مزوژل، جوانسازی پوست و رفع چین و چروک های صورت است. در این بخش میخواهیم لیستی از کاربردهای مزوژل را به طور دقیق در اختیار شما قرار بدهیم:

  • لیفت و بالا بردن ابروها با تزریق مزوژل
  • لیفت پیشانی و رفع خطوط و چین و چروک های این ناحیه
  • تزریق مزوژل برای رفع خط اخم بین دو ابرو
  • تزریق مزوژل برای رفع خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم
  • تزریق مزوژل زیر چشم برای رفع سیاهی و تیرگی زیر چشم، پف زیر چشم و رفع گودی زیر چشم

مواردی که به آنها اشاره کردیم اصلی ترین کاربردهای مزوژل برای تزریق به نواحی مختلف صورت است.

تزریق مزوژل برای چه افرادی مناسب است؟

افراد بالای 18 سال که با یکی از مشکلاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم مواجه هستند، میتوانند برای تزریق مزوژل اقدام نمایند. با توجه به اینکه مزوژل ماهیت جوانسازی پوست را دارد، افراد زیر 18 سال به آن نیازی ندارد. از طرفی افرادی که چین و چروک های آنها عمیق شده است، شاید به جای تزریق مزوژل، بهتر باشد به سراغ روش های دیگری مانند لیفت با نخ و یا تزریق چربی بروند.

تزریق مزوژل برای چه افرادی مناسب نیست؟

اگرچه تزریق مزوژل یک فرآیند کاملاً بی خطر است و ترکیبات مزوژل، سازگاری کاملی با بدن دارند،اما اگر یک یا چند مورد از شرایطی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم را داشته باشید، تزریق مزوژل برای شما مناسب نیست و یا لازم است قبل از تصمیم گیری برای تزریق، با پزشک متخصص مشورت نمایید:

  • افراد مبتلا به بیماری های سرطانی و خودایمنی
  • بیماران دیابتی که انسولین مصرف میکنند
  • افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا
  • بیماران مبتلا به اختلالات کبدی و کلیوی
  • افراد مبتلا به بیماری های عفونی و التهابی
  • بیماران قلبی و عروقی و افراد دارای بیماری های خونی
  • خانم های باردار و شیرده
  • افراد دارای BMI بالای 30
  • افراد دارای صرع، تشنج و لوپوس

مواردی که به آنها اشاره کردیم، کاندیدای تزریق مزوژل نیستند، مگر اینکه این موضوع به تایید پزشک متخصص برسد. پس لطفا اگر بیماری زمینه ای خاصی دارید و یا داروی خاصی مصرف میکنید، قبل از تزریق، این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب در مورد مزوژل و انواع آن صحبت کردیم و معروف ترین و پرطرفدارترین مزوژل های موجود در بازار را به شما معرفی کردیم. همچنین توضیح دادیم که مزوژل ها چه کاربردهایی دارند و برای چه مواردی مناسب هستند. در انتها اشاره کردیم که تزریق مزوژل برای چه افرادی مناسب است و چه افرادی کاندید تزریق مزوژل نیستند.

امیدواریم که مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی در خصوص مزوژل ها و انواع آنها در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این موضوع را با دوستانی که قصد تزریق مزوژل دارند به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسش دیگری رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود.